Geld & Recht alle pijlers

Bedankt!!!

21-12-2014 20:54 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie mening.

2 jaar geleden had mijn broer problemen met het financieren van zijn huis.

Ik heb toen een lening afgesloten en dat geld aan hem geleend zodat hij toch de hypotheek rond kreeg.

Al die tijd heeft hij netjes zijn maandelijks afbetaling aan mij voldaan.

Nu heeft hij een geldsom ontvangen en hiermee de lening in een x afbetaald.

Maar nu komt het.

Ik verwachte nu dat allemaal achter de rug is, dat hij wel ff langs zou komen met een bloemetje om me persoonlijk te bedanken voor de toch wel flinke geldsom, die mij weliswaar niets gekost heeft, maar die toch op mijn naam stond.

Hij vond het voldoende om een bloemetje te bezorgen.

Ik ben hier best kwaad over, vervolgens is hij kwaad omdat ik kwaad ben.

Help aub , stel ik me aan of heb ik gelijk?
quote:sjatje schreef op 21 december 2014 @ 21:49:

[...]

Daar kom ik dus nu achter

@ alixane. Het betreft hier ook kinderen, ouders, grootouders en zijn bedrijf dat hierdoor gered kon worden.

Dan is het moeilijk nee zeggen.Je hebt een zakelijke transactie gesloten. Het is je broer. Jij hebt de voorwaarden gegeven, hij is ze nagekomen. Heb je ook geschreven dat je na afloop van de betaling een persoonlijk bloemetje verwachtte? En weet je: misschien is dit nog maar deel 1 van zijn bedankje... Kerst komt eraan, Oud en Nieuw. Je weet het maar nooit. En als het niet komt: wat maakt dat uit? Jij hebt nu toch de voldoening dat mede door jou zijn leven niet is ontspoord? Is dat niet het fijnste gevoel wat je maar hebben kunt in deze situatie?

[...]

@ alixane. Het betreft hier ook kinderen, ouders, grootouders en zijn bedrijf dat hierdoor gered kon worden.

Dan is het moeilijk nee zeggen.Meid, hij heeft de schuld afbetaald en je een bloemetje gestuurd, laat gaan en wees er blij mee.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
En wees blij dat het niet uit de klauw is gelopen. Als hij ineens was gestopt met betalen was je nog veel verder van huis geweest.
Ik ken verhalen van mensen die geld uitleenden die heel anders afliepen. Wees blij dat alles is afbetaald.
quote:Doreia schreef op 21 december 2014 @ 21:52:

[...]

Je hebt een zakelijke transactie gesloten. Het is je broer. Jij hebt de voorwaarden gegeven, hij is ze nagekomen. Heb je ook geschreven dat je na afloop van de betaling een persoonlijk bloemetje verwachtte? En weet je: misschien is dit nog maar deel 1 van zijn bedankje... Kerst komt eraan, Oud en Nieuw. Je weet het maar nooit. En als het niet komt: wat maakt dat uit? Jij hebt nu toch de voldoening dat mede door jou zijn leven niet is ontspoord? Is dat niet het fijnste gevoel wat je maar hebben kunt in deze situatie?

Je hebt helemaal gelijk

Dank jullie wel voor weer helder inzien van de situatie
Wees blij dat hij je een bloemetje heeft gestuurd en alles netjes afbetaald heeft.

Hij betaalde maandelijks de aflossing, netjes toch?

Als je wilde dat het sneller ging had je daar afspraken over moeten maken.

Bloemetje is ook niet verplicht.

Je stelt je aan.

En je bent dom om voor een ander een lening af te sluiten. Dat jij daarna niks meer kon lenen is niet zijn schuld,had je die lening niet af moeten sluiten en gewoon moeten zeggen: sorry ik heb het geld niet.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:Doreia schreef op 21 december 2014 @ 21:52:

[...]

Je hebt een zakelijke transactie gesloten. Het is je broer. Jij hebt de voorwaarden gegeven, hij is ze nagekomen. Heb je ook geschreven dat je na afloop van de betaling een persoonlijk bloemetje verwachtte? En weet je: misschien is dit nog maar deel 1 van zijn bedankje... Kerst komt eraan, Oud en Nieuw. Je weet het maar nooit. En als het niet komt: wat maakt dat uit? Jij hebt nu toch de voldoening dat mede door jou zijn leven niet is ontspoord? Is dat niet het fijnste gevoel wat je maar hebben kunt in deze situatie?Zeg dat nou niehiet! Straks wéér niks.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Toch wel fijn dat er nog mensen die iets doen voor een familielid zonder daar iets voor terug te verwachten.

In je broers plaats zou ik echt nooit meer iets van je aan willen nemen.
Niet geschoten is altijd mis
Nooit meer iets uitlenen, zeker niet als je er zelf voor moet gaan lenen! Wat haal je je in je hoofd? Je had het geld zelf ook niet liggen, dus jij hebt er risico's voor moeten lopen.

Ik zou ook wat meer dankbaarheid hebben verwacht en snap ook niet dat jij niet bij je broer hebt aangeklopt voor die auto. Waarom heeft hij geen auto voor je geregeld toen je door zijn schuld geen geld had? Dat was toch wel 't minste wat hij als bedankje had kunnen doen.
Ik snap je ergens wel .

Een bloemetje opsturen is afstandelijk , zoals eerder is gezegd dat doe je bij een verre vriend/familielid/collega.

Zelf zou ik je bedanken met een etentje , ( heb mensen voor minder op een etentje getrakteerd )

Maar bedenk , hoe is je broer?

Past dit bij hem?

Als ik mezelf met mijn broer vergelijk , ik zou voor een etentje gaan , maar mijn broer zou denk ik ook een bloemetje sturen , en als we elkaar zien hooguit een ferme schouderklop en het er daarna niet meer over hebben.
Hij heeft je versneld afbetaald. Je moet niet zo zeuren of anders duidelijker zijn over de voorwaarden van de lening: terugbetalen en een bloementje. Het kerst ga je met iets anders bezig houden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

[...]

Dan is het moeilijk nee zeggen.

Anders zouden zij nu allemaal dakloos zijn geweest?

Je stelt je aan.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Goed dat je 't nu zelf inziet. Je broer heeft zich prima aan zijn afspraken gehouden en zelfs versneld afgelost.
quote:MonicaGeller schreef op 21 december 2014 @ 21:21:

Als iemand mij zo uit de brand zou helpen zou ik daar na afloop wel een etentje bij doen.

Bloemetje laten bezorgen vind ik eerder afstandelijk, dat doe ik zelf vb. bij het huwelijk van een verre achterneef die ik maar 1 keer in de 10 jaar zie of zo.

Heb zelf 5000 euro mogen lenen van familie en heb dat netjes afbetaald. Heb aangeboden om ze op mijn kosten uit eten te sturen (of iets anders als ze dat liever doen) als dank en dat hun kind mag komen logeren, zodat ze ook echt de handen vrij hebben.

Ik vind een bloemetje sturen ook een vrij lullige manier van bedanken, zeker als de beloofde afbetaling niet is nagekomen en de lener (in dit geval to) er zelfs door in de problemen is gekomen.
problemen,hoe kom je daar nou bij
Ik weet niet hoor maar iemand leent toch het geld niet voor niets? Omdat je het allemaal niet kan betalen? Dan ben je dus vervolgens ook nog 200 euro kwijt aan bloemen en een diner? Waarom? Het is toch een zakelijke transactie.
quote:Thordis2.0 schreef op 21 december 2014 @ 21:12:

Jij leent geld om hem geld te lenen?Lekker handig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven