Het jaar van... op FB

22-12-2014 16:11 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Elke keer als je denkt dat de schaamteloze zelfpromotie op Facebook zo ongeveer een hoogtepunt heeft bereikt, komt er toch weer een overtreffende trap. Mijn tijdlijn loopt nu vol met mensen die 'hun eigen jaar' laten zien, met alle hoogtepunten die ze al eerder hebben gepost maar die nu nog even worden samengevat.

En ineens vind ik die hele suffe traditie van gewoon een kerstkaartje schrijven toch best leuk.
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
Voor zulke dingen is Facebook toch ook? Gewoon overslaan als je je er aan ergert.

En nee, ik deel vrijwel niets uit mijn leven op FB.
quote:Mrs_Big schreef op 22 december 2014 @ 16:15:

Voor zulke dingen is Facebook toch ook? Gewoon overslaan als je je er aan ergert.

Ja, daar heb je ook wel weer een punt. Ik vind de inkijkjes in andermans leven soms wel grappig, maar er is kennelijk dus een grens aan de hoeveelheid hippe vakanties, leuke kinderen, slimme ingevingen en lollige foto's en filmpjes die ik kan verdragen. Voortaan maar naar het viva-forum in plaats van FB....
Ik herken je ergernis overigens wel. Ik vind dat hele Facebook één grote façade en begrijp er weinig van dat velen hun hele dagbesteding en bijbehorende foto's wensen te delen.
quote:Mrs_Big schreef op 22 december 2014 @ 16:22:

Ik herken je ergernis overigens wel. Ik vind dat hele Facebook één grote façade en begrijp er weinig van dat velen hun hele dagbesteding en bijbehorende foto's wensen te delen.Het is inderdaad een façade.. het zou eigenlijk wel lollig zijn als mensen nou eens wat doorsnee dingen gingen posten in plaats van zo'n ideaalplaatje met leuke foto's van leuke momenten. Een dag als vandaag: gedoe met boodschappen, niet-werkend internet, zorgverzekering uitkiezen, ingewikkelde kerstplanning, vaatwastabletten op (grrr weer naar de winkel) en nog heel eventjes in de speeltuin geweest met de kids. Raad eens wat dan het FB-moment van de dag oplevert.
De vaatwasblokjes?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Heel storend, vooral ook omdat er bij iedereen ook nog eens dezelfde stomme tekst bij staat.

'Het was een geweldig jaar! Bedankt dat jij er onderdeel van bent geweest."
Gewoon die app blokken, dan zie je niks meer voorbij komen.
Ik vind eigenlijk geen enkele actie van FB leuk. Ook deze niet, maar hé je hoeft het niet te bekijken.
Ik heb eens zoiets laten maken en ik kwam er zo achter dat FB niks opslaat. Ik verwijder mijn postings na een tijdje weer, dus ik zag alleen de hoogtepunten van de laatste 2 maanden. Dat was dan wel weer een geruststelling
Ik vind het heerlijk en geniet van alle mooie momenten in het leven, zeker ook van anderen. Ik zie ze dan ook graag nog een keer voorbij komen. Ik gun het ze van harte.
Oh ik stoor me er ook niet zo heel erg aan. Moet ook zeggen dat ik er pas 2 voorbij heb zien komen.Misschien denk ik er over een week anders over
quote:Star schreef op 22 december 2014 @ 16:38:

Heel storend, vooral ook omdat er bij iedereen ook nog eens dezelfde stomme tekst bij staat.

'Het was een geweldig jaar! Bedankt dat jij er onderdeel van bent geweest."Tenenkrommend inderdaad, die tekst er bij. Iemand op mijn tijdlijn heeft dat ding ook gepost en dit jaar beide ouders verloren en rondom die overlijdens is gierende bonje met de hele familie ontstaan. Nou, geweldig jaar idd...
quote:Bij_Zonder schreef op 22 december 2014 @ 17:49:

[...]

Tenenkrommend inderdaad, die tekst er bij. Iemand op mijn tijdlijn heeft dat ding ook gepost en dit jaar beide ouders verloren en rondom die overlijdens is gierende bonje met de hele familie ontstaan. Nou, geweldig jaar idd...

Dat is de standaard tekst die FB er bij zet.

Ik klik gewoon niet op die berichten, dus zie ik het 'levensverhaal' van dit jaar ook niet. Makkelijk toch?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Star schreef op 22 december 2014 @ 16:38:

'Het was een geweldig jaar! Bedankt dat jij er onderdeel van bent geweest."Inderdaad, fijn dat iedereen zo'n geweldig jaar heeft gehad, zou Facebook mij er eentje kunnen laten maken met: "Het was een kutjaar, wees blij dat jij er geen onderdeel van bent geweest" ?
Of dat je hele erge bonje hebt gehad met één van je Facebook-vrienden!

En dan een tekst: Het was een vreselijk kutjaar, bedankt dat jij ( foto van diegen plaatsen ) de aanstichter van bent geweest! 😂
quote:SilverShadow schreef op 22 december 2014 @ 21:16:

[...]

Inderdaad, fijn dat iedereen zo'n geweldig jaar heeft gehad, zou Facebook mij er eentje kunnen laten maken met: "Het was een kutjaar, wees blij dat jij er geen onderdeel van bent geweest" ?Dit dus! Troost je, je bent niet de enige.
What have we done....
Tja ik vind t leuk om via fb op de hoogte te zijn van oude bekenden en zo incidenteel nog wat contact met elkaar te hebben maar irriteer me steeds vaker aan de schone schijn die iedereen ophoudt. Het gaat zoooo goed met iedereen... Maar niemand zet erop dat ie z'n baan kwijt is of dat de maand weer eens langer duurt dan het salaris... Maar dat is om me heen veelal wel de realiteit.

"Het jaar van" is dus weer zon dingetje van kijk eens hoe leuk mijn leven is. En ik ben niet jaloers hoor, heb zelf een fantastisch jaar gehad en zou dat best van de daken willen schreeuwen maar iedereen die mij lief is weet dat ook wel zonder Facebook. En als het belabberd gaat weten mijn vrienden en familie dat ook en hoef ik geen steunbetuigingen op fb.
Ik heb er nu 2 geopend. Opvallend dat bij beiden het jaar pas is begonnen in mei-juni. Toeval, of beginnen al die jaaroverzichten pas in mei?
quote:Bij_Zonder schreef op 22 december 2014 @ 17:49:

[...]

Tenenkrommend inderdaad, die tekst er bij. Iemand op mijn tijdlijn heeft dat ding ook gepost en dit jaar beide ouders verloren en rondom die overlijdens is gierende bonje met de hele familie ontstaan. Nou, geweldig jaar idd... Ai, da's nogal pijnlijk. Diegene heeft niet goed opgelet dan, want die tekst kun je heel makkelijk aanpassen.
quote:Anna_80 schreef op 22 december 2014 @ 23:24:

... maar irriteer me steeds vaker aan de schone schijn die iedereen ophoudt. Het gaat zoooo goed met iedereen... Maar niemand zet erop dat ie z'n baan kwijt is of dat de maand weer eens langer duurt dan het salaris... Maar dat is om me heen veelal wel de realiteit.

En ik ben niet jaloers hoor, heb zelf een fantastisch jaar gehad en zou dat best van de daken willen schreeuwen maar iedereen die mij lief is weet dat ook wel zonder Facebook. En als het belabberd gaat weten mijn vrienden en familie dat ook en hoef ik geen steunbetuigingen op fb.

Je houdt toch zelf ook de schone schijn in stand door het niet te melden als het belabberd gaat? En dat doet (vrijwel) iedereen.

Begrijp me niet verkeerd, ik plaats ook alleen leuke en grappige dingen, vind FB geen platform voor ellende. Maar ik erger me dan ook niet aan de 'schone schijn'. Ik vind het vaak leuk om bij de (minder dan 100) 'vrienden' te lezen wat ze doen. En als ik het niet interessant vind (de zoveelste runkeeper update) dan scroll ik daar ook heel makkelijk voorbij.
Eens met Himalaya.

Als ik ellende wil zien kijk ik wel naar het journaal of lees ik de krant.

Ik geniet juist van de leuke dingen op facebook. Doe ideetjes op voor films, uitjes etc.

Ik heb ook wel eens een klotedag maar zet dat nooit op fb. Waarom zou ik?

Ex-collega's zijn ontslagen, heb er 5 op fb en 3 hebben dat erop gezet ( met bijbehorend gevloek etc) 2 niet. Ieder zijn ding. Ik zou het niet gedaan hebben met het oog op het zoeken naar ander werk. Maar degene die het wel gedaan hebben zijn ook degene die niet onder stoelen of banken steken wat ze bijvoorbeeld van zwarte piet vinden en dat soort zaken..
Een vriendin heeft wel gemeld dat ze wegens reorganisatie ontslagen was, zonder wrok of nare woorden, wel dat ze het jammer vond. Ze heeft aangegeven beschikbaar te zijn voor een andere baan en via via heeft ze een aanbod gekregen.

Het is ook de manier waarop je dingen brengt.
Precies dat zou ik misschien dan nog wel doen maar niet dat het een grote k*t sh*t organisatie is etc etc

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven