Eiland Kos
maandag 22 december 2014 om 11:25
Wij zitten te denken om met ons gezin naar Kos te gaan in de zomervakantie. Man ik en dochter. We zitten nu te zoeken maar kunnen nog niet echt wat vinden.
Eisen in de buurt moet wat te doen zijn
schoon en mooi hotel/appartement.
We houden wel van luxe maar 1000euro pp is wel een beetje ons max.
Wie is er wel eens naar Kos geweest en waar zat u toen ?
Eisen in de buurt moet wat te doen zijn
schoon en mooi hotel/appartement.
We houden wel van luxe maar 1000euro pp is wel een beetje ons max.
Wie is er wel eens naar Kos geweest en waar zat u toen ?
maandag 22 december 2014 om 19:23
Ik ben ook op Kos geweest, ik vond het er heerlijk, juist omdat er niet zo gek veel te doen is
Mij gaf dat rust, geen dingen die je " echt moet doen " in je vakantie.
We zijn een keer met het openbaar vervoer naar een bergdorpje geweest, fietsen hadden we voor de hele periode gehuurd ( euro per dag en borg doen ze niet aan)
Dus elke dag stukje fietsen,terrasje, lekker zwemmen, mooie opgravingen in Kos stad, slenteren door de kleine straatjes, dagje met een boot weggeweest, veel relaxen en lezen onder een parasol
Ik zou wel op het zuidelijke deel van het eiland gaan zitten, ik zat noordelijk, maar het loopt daar heel snel af als je de zee ingaat, echt binnen 5 minuten ga je als volwassene kopje onder
Zuidelijk schijn je daar veel minder last van te hebben
Mij gaf dat rust, geen dingen die je " echt moet doen " in je vakantie.
We zijn een keer met het openbaar vervoer naar een bergdorpje geweest, fietsen hadden we voor de hele periode gehuurd ( euro per dag en borg doen ze niet aan)
Dus elke dag stukje fietsen,terrasje, lekker zwemmen, mooie opgravingen in Kos stad, slenteren door de kleine straatjes, dagje met een boot weggeweest, veel relaxen en lezen onder een parasol
Ik zou wel op het zuidelijke deel van het eiland gaan zitten, ik zat noordelijk, maar het loopt daar heel snel af als je de zee ingaat, echt binnen 5 minuten ga je als volwassene kopje onder
Zuidelijk schijn je daar veel minder last van te hebben
maandag 22 december 2014 om 22:37
Ik ben er inmiddels een stuk of 10 keer geweest dus kan wel zeggen dat het goed bevallen is.
Ik vind het er in de zomer te heet om overdag veel te doen. Dan lig ik net zo lief aan het strand waar het met de wind prima vertoeven is. Net buiten de stad heb je ook nog vrij stille stranden waar je lekker rustig op je handdoek kunt zitten. Fietsen gaat op zich nog wel omdat je dan wind vangt. Is ook wel fijn met boodschappen doen omdat je er dan niet mee hoeft te sjouwen, maar ze in je mandje kunt doen.
Ik zou wel ergens in de buurt van Kos-stad gaan zitten, wil je 's avonds ook nog wat te doen hebben.
Voor dit geld moet je wel iets kunnen vinden. Op Zoover.nl kun je beoordelingen van andere mensen lezen, mocht je daar behoefte aan hebben.
Ik vind het er in de zomer te heet om overdag veel te doen. Dan lig ik net zo lief aan het strand waar het met de wind prima vertoeven is. Net buiten de stad heb je ook nog vrij stille stranden waar je lekker rustig op je handdoek kunt zitten. Fietsen gaat op zich nog wel omdat je dan wind vangt. Is ook wel fijn met boodschappen doen omdat je er dan niet mee hoeft te sjouwen, maar ze in je mandje kunt doen.
Ik zou wel ergens in de buurt van Kos-stad gaan zitten, wil je 's avonds ook nog wat te doen hebben.
Voor dit geld moet je wel iets kunnen vinden. Op Zoover.nl kun je beoordelingen van andere mensen lezen, mocht je daar behoefte aan hebben.
woensdag 24 december 2014 om 11:16
Als je de noordkant van de stad wegrijdt langs het fietspad naar het zoutmeer is er geen hoogteverschil en makkelijk fietsen. Als je naar de Thermen wil fietsen zuidelijk is het wel een heel stuk met stijgen en dalen en zou ik toch met de bus heen gaan als je niet gewend bent om te fietsen en zeker als het heel warm is. Hangt ook van de soort fiets af die je pakt en ook best de remmen en versnellingen eens testen als je een fiets kiest. Mij hadden ze er eerst een meegegeven waarvan de versnellingen steeds vanzelf versprongen. En een ander zadel is ook altijd wennen..
Als je naar Asclepieion wil fietsen is het laatste stuk ook omhoog.
Het was wel leuk om eens te fietsen, maar het was mij tegengevallen omdat iemand tegen me gezegd had dat het er super was om te fietsen en dat je het eiland rond kon fietsen etc... Ik had er dus meer van verwacht.
Als je naar Asclepieion wil fietsen is het laatste stuk ook omhoog.
Het was wel leuk om eens te fietsen, maar het was mij tegengevallen omdat iemand tegen me gezegd had dat het er super was om te fietsen en dat je het eiland rond kon fietsen etc... Ik had er dus meer van verwacht.