Geld & Recht alle pijlers

autoverzekering

28-12-2014 18:39 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Vraagje hoe zouden jullie een auto uit 2007 verzekeren.

WA of toch all-risk? ben er over aan het nadenken, wellicht heeft iemand advies hierover.
Hoeveel spaargeld heb je om in geval van nood zelf een vervangende auto te kunnen kopen?

Oftewel, risico's die je zelf kunt opvangen hoef je niet te verzekeren.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Ligt eraan wat voor auto het is en wat de catalogus waarde is.

Over wat voor auto praten we?
VW polo
Het heeft niks te maken met het type auto. Alleen met hoe gemakkelijk to een eventueel financieel pechgeval oplost.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Ik heb er onlangs een topic over geopend, kun je misschien wel wat mee

Klik
Een auto van 8 jaar oud allrisk verzekeren is zonde van je geld; de dagwaarde van je auto bij total loss zal niet echt hoog meer zijn.
quote:girasole3 schreef op 28 december 2014 @ 19:28:

Een auto van 8 jaar oud allrisk verzekeren is zonde van je geld; de dagwaarde van je auto bij total loss zal niet echt hoog meer zijn.dIt dus

Een auto van 8 jaar oud allrisk verzekeren is zonde van je geld; de dagwaarde van je auto bij total loss zal niet echt hoog meer zijn.Maar als je al een hoge korting hebt opgebouwd zal de premie niet zo hoog zijn. Als je het geld niet hebt liggen om de auto te vervangen bij een total loss zou ik het wel doen.

Een auto van 8 jaar oud allrisk verzekeren is zonde van je geld; de dagwaarde van je auto bij total loss zal niet echt hoog meer zijn.

Wat aan aanname.

Heb jij het geld om een gelijkwaardige auto aan te schaffen, dan is het welicht een kans om een paar tientjes per maand te besparen
quote:ClaudeFiolle schreef op 28 december 2014 @ 18:52:

Het heeft niks te maken met het type auto. Alleen met hoe gemakkelijk to een eventueel financieel pechgeval oplost.

Ging meer om een gevoel te krijgen bij de restwaarde.

Een Porsche uit 2002 kan zelfs nog een ton waard zijn. (ruim 12 jaar oud)

just saying ;)
quote:annelies2012 schreef op 28 december 2014 @ 20:33:

[...]

Heb jij het geld om een gelijkwaardige auto aan te schaffen, dan is het welicht een kans om een paar tientjes per maand te besparen

Het 'algemene' advies is om auto's tot 3 jaar allrisk te verzekeren en daarna terug te gaan naar een lagere dekking.

Het probleem met een dagwaarde van een oudere auto is, dat je er nooit een gelijkwaardige auto voor terug kunt kopen; maar dat er dan alsnog dik geld bij moet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven