September2016

20-11-2014 10:42 1692 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hieronder de tabel, jullie kunnen 'm zelf bijwerken.

NaamLeeftijd (v/m)KindjeBijzonderhedenbb1432/331e Gestart met ICSI

Bevallen!

NaamLeeftijdKindjeBijzonderhedenPoppie0022382e 01-03-2015 bevallen van een zoon!Twinklinstar 26/29 1e 11-03-2015 bevallen van een dochter!

??-09-2016 bevallen van een zoon!Nina888281e 18-03-2015 bevallen van een dochter!

??-09-2016 bevallen van twee zoons!Buuv.Betty341e 19-03-2015 bevallen van een zoon!Mila81 33 1e 24-03-2015 bevallen van een dochter!jaimesblond36/341e 03-06-2015 bevallen van een zoon!Lotus8726/301e ??-06-2015 bevallen van een dochter!

??-12-2016 bevallen van een zoon!Kaatje1988261e ??-01-2016 bevallen van een dochter!Weekend25/292e ??-04-2016 bevallen van een zoon!sohappy35/351e 13-01-2017 bevallen van een dochter!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:56
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
4.30% gewijzigd
Sterkte jppi!!

Fijn dat alles goed gaat Doornroosje! En leuk om weer van je te horen!

Ik heb gisteren weer het hartje horen kloppen bij de verloskundige!

Maandag krijgen we de 20 weken echo! Heel spannend!

Hele fijne kerstdagen voor iedereen!
Spannend jaimes!!

gister hadden we een 3d echo gepland staan, maar ons eigenwijze meisje lag verkeerd precies verkeerd haha. Over 2 weken komen we terug.

ik moest laatst zo lachen. Mijn vriend heeft haar nog steeds niet gevoeld. Laatst legde hij zijn hand op mijn buik. Toen bewoog ze helemaal aan de andere kant. Daarna niets meer gevoeld. Toen mijn vriend naar beneden was gegaan draaide ik op mijn zij en legde mijn hand op mijn buik om te gaanslapen. Toen voelde ik haar meteen hihi
Iedereen een hele mooie, fijne en gezellige kerst gewenst, omringd door geliefden (klein en groot). Speciale groeten aan Jippie en Weekend.

Vorig jaar was ik ook zwanger rond deze tijd en hoewel dat mis ging ben ik zo dankbaar dat ik nu 30 weken onderweg ben.

Mila: wat een verschil met hier! Vriend kan dagelijks meermaals de verrichtingen van zoon volgen. Ik hoef maar met rug op bank of bed te liggen en zoon roert zich, schopt en draait. Zichtbaar voor allen en sterk voelbaar voor mij. Ik kan nu voelen waar het hoofdje is, hij zit eigenlijk altijd rechts. En prikken in mijn buik vind hij niet leuk, dan schopt hij meteen terug :D.
Klote jippie hopelijk kan je nog een beetje genieten van je kerst, lijkt me heel dubbel. Hier NOD met oud en nieuw dus ook dubbel, geen enkele hoop meer...
Hoi weekend, ja dat gaat wel hoor al voel ik me bij vlagen verdrietig en Doe ik hard me best om het zwanger worden los te laten.

Het valt me zwaar om dit te 'moeten' delen met de buitenwereld. Mensen vragen er toch naar en t scheelt gerust wel wie t vraagt hoor.

We willen ook nog graag samen genieten maar zijn allebei klaar voor het gezinsleven

Mijn man had een hele leuke verrassing voor me onder de kerstboom. We gaan in maart n paar dgn naar Barcelona en naar n wedstrijd. Super gaaf!
Leuke verrassing!! Lief zeg! Snap t wel idd je bent er gewoon klaar voor, en heb het even mogen ervaren. Hier ook, wil graag een uitbreiding en hebt even ervaren en t duurt zo lang nu...
Dag Allemaal,

Eerst en vooral mijn beste wensen voor 2015, dat het voor ons allemaal een vruchtbaar jaar mag worden!

@Jppi: Ik kan er heel goed inkomen in wat je nu voelt, ook hier wordt er constant naar gevraagd ook al is het een derde kindje wat het voor mij natuurlijk dragelijker maakt

@weekend: ik duim voor je

@buuv, mila en jaimes, wat fijn dat alles nu vlot lijkt te gaan bij jullie!!

Deze week voor mezelf toch wel wat moeilijk normaal moest ik NU bevallen van mijn eerste "miskraam". Het doet me meer dan ik toen verwacht had. Had gehoopt nu al lang terug zwanger te zijn...Niet dus

Mijn hoofdpijn is nog steeds niet helemaal ok, ik neem terug een pil voor een tijdje om alles hormonaal terug wat op orde te zetten. Was ook heel dubbel om dat terug te moeten doen, kan dus allemaal alleen maar beter lijkt me
Jppie, weekend, gutsie
@gutsie: heftig zeg lijkt me inderdaad dubbel de pil slikken! Hopelijk is het snel je tijd!

Allemaal fijne dagen!!

Hier morgen testen. Nog geen NOD maar die is woensdag dus als ik zwanger ben dan moet hij al licht positief geven denk ik. Wil zo kruidvat testen gaan halen. Want moet woensdag werken vanaf 06:00 😱 en als ik thuis kom, komt ook de hele familie en een grote groep vrienden dus heeeel leuk maar dan kan ik amper m'n man vertellen dat we zwanger zijn haha ( mocht t zo zijn hoor!!)
Ik duim voor je weekend!!

Vandaag de 20 weken echo gehad en alles was goed!! Zo blij! Leuk om de kleine weer te zien!
Proficiat jaimes met de goede echo!!
Test is nega 😞
Jaimes, fijn dat de 20 weken echo goed was! Wilden jullie ook weten of het een jongen of een meisje werd? Of wist je dat al?

Weekend

Nou kan ik ook zeggen dat tests niet altijd rond nod al positief uitpakken, en soms pas later kleuren, maar ik wil je ook niet blij maken met een dooie mus want meestal betekent negatief ook echt negatief
Jeeej Jaimes!! Wat fijn!!

Helaas echt doorgezet hier poppie. Ik zit nu 13dpo dus dacht als ik test en hij is negatief dan zit t er echt niet in. Had kruidvat die is vanaf 8hcg positief dus nee helaas.. Zelfs geen indroger.
Oja met met afvegen al wat rood dus ook echt geen hoop meer dat hij bijv 15dpo wel positief word
#@$%# mijn suiker is te hoog. Ik weet nog niet hoe hoog, vk belt me straks op. Ze hebben al een afspraak voor me gemaakt bij ziekenhuis deze week. Iemand ervaring mee?
Hoi meiden

Ik wil jullie graag alvast een gelukkig nieuwjaar wensen. Ik wens een snelle en mooie zwangerschap voor de nog-niet-zwangeren en een goede bevalling voor de wel-al-zwangeren! Het beste voor jullie allemaal meiden!

Nog even een tip voor degenen die babyspullen gaan kopen! Ik heb de afgelopen weken allerlei flessen geprobeerd ivm gulzige dochter met krampjes... Mocht je flesvoeding gaan geven, Dr Brown flessen!!!! Duizend keer beter dan alles wat ik tot nu toe geprobeerd heb!
Balen Mila! Hopelijk niet te hoog had je klachten ?

Doornroosje ik heb die ook! Echt goede flessen ja!
Nuchter 6.1, na drankje 8.4. Te hoog dus.

vk vertelde dat ik nu sowieso wordt ingeleid dus daar ben ik wel verdrietig over.
Vervelend zeg. Waarom ben je verdrietig dat je ingeleid word? Omdat het niet meer natuurlijk is?

Ik ben ingeleid en het ging bij mij echt goed. Ben binnen 4 uur bevallen. Weeën komen iets sneller dan normaal bevallen dus wel iets heftiger maar ik had geen ruggenprik nodig of een andere hulpmiddelen. Daarna kon ik alles gewoon doen.
Ik ben heel erg bang voor naalden enzo. Wilde het liefst natuurlijk bevallen. Nu is het zeker dat het niet natuurlijk is, maar sowieso met infusen, allerlei andere toeters en bellen waar ik eigenlijk beetje bang voor ben en ik denk mensen die steeds in en uit lopen. Ik denk niet dat het helpt.
Hoe ging het bij jou, het inleiden?
Ik ben ook bang voor naalden vind t vreselijk maar deze zat links in m'n hand en viel reuze mee, voelde niets ervan. In en uit lopen valt wel mee. Had een vaste zuster en die kwam af en toe checken maar vaak moest ik d'r bellen omdat ze je toch op de monitor in de gaten houden. Ik vond ze erg lief in het ziekenhuis en gewoon aangeven waar je mee zit.

Ik vond t voordeel dat we samen lekker ontbeten hebben, laatste keer samen, bewust afscheid van m'n buik en fijn netjes geschoren haha want normaal beval je zomaar en nu kon ik m'n nagels lakken, tas checken, haren doen,

Make up bijwerken 😜 het is maar wat je belangrijk vind 😜

K vond het een hele fijne ervaring. Doordat ik geen pijnstilling heb gehad mocht ik gelijk even douchen en relaxen.
Dank je wel voor jouw verhaal. Ik moet het allemaal even laten bezinken.

Vk zei inleiden met 38 of 40 weken. Als 38 weken zou zijn, is het op mijn verjaardag.
Mila, ik ben ook ingeleid. Ze probeerden eerst met pillen de boel zichzelf op gang te laten zetten, maar mijn baarmoedermond was nog heel stug en heel gesloten, dus daar hebben ze uiteindelijk krap aan 1 cm ontsluiting mee voor elkaar gekregen (twee dagen pillen, een keer strippen).

Ze hebben toen met 1 cm ontsluiting de vliezen gebroken (38 weken) in de hoop dat dat de boel op gang zou zetten, en me aan de weeenopwekkers gegooid. Zoals weekend al zei: de weeen kwamen sneller op gang dan wat je officieel in al die cursussen hoort. En qua naalden en toeters en bellen... tsja, ik lag al sinds twee dagen aan infuus en had een katheter in verband met pre-eclampsie en ik lag al 4 dagen in het ziekenhuis, dus ik was doodmoe toen ik er aan begon (in het ziekenhuis voldoende slapen? Ikke niet!) en doe combinatie was voor mij niet echt goed vol te houden, dus heb ik een ruggenprik gevraagd en gekregen. Heerlijk.... kon ik een beetje gaan doezelen.

Maar goed, in tegenstelling tot weekend duurde het bij mij nog wel even. Begonnen rond een uur of 8 's ochtends en tegen middernacht had ik volledige ontsluiting en mocht ik gauw genoeg met het persen beginnen. Kind bleek een sterrenkijkertje en is uiteindelijk ook met de vacuumpomp gehaald en daardoor had ze een iets te lage apgar score na geboorte waarna ze vrij snel bij mij weggehaald werd naar neonatologie (mijn vriend ging mee).

Ze hebben toen héél veel tijd genomen voor de nageboorte bij mij, alle rust voor het hechten (het was niet druk) en mij schoonmaken en daarna hebben ze geregeld dat mijn dochter heel eventjes bij mij langs mocht komen (ik mocht niet naar haar toe van mijn artsen). Een paar uur later kwam mijn dochter weer definitief naar mijn kamer toe.

Oftewel... wat ik ervan geleerd heb: ik kan nog zo'n duidelijk plaatje in mijn hoofd hebben zitten van hoe het behoort te gaan, maar de werkelijkheid gaat veelal heel anders. En hoe het gaat moet je gewoon over je heen laten gaan, want vaak kun je er niet veel aan veranderen.

Ik heb nog steeds een soort van ideaal plaatje voor de bevalling, maar ik heb zo'n vermoeden dat er ook nu wel weer haken en ogen aan zullen zitten. Ik zie het wel tegen de tijd dat het zover is. In mijn bevalplan heb ik opgeschreven hoe ik het ongeveer voor me zie en wat voor keuzes ik onder bepaalde omstandigheden gemaakt wil zien (bijvoorbeeld bij een keizersnee dat mijn vriend met het kindje mee gaat en dat ze kunnen buidelen samen).

Maar ik wacht het af. Het belangrijkste is dat zowel ik als mijn kind goed uit de bevalling gaan komen, al het andere is uiteindelijk ondergeschikt. Je kunt het alleen maar over je heen laten komen en ook accepteren dat het wellicht niet gaat zoals je gedroomd/gehoopt had.

(het was in die periode toen voor mij een enorme achtbaansrit en je had geen idee wat er allemaal ging gebeuren, het enige dat ik kon doen was het over me heen laten gaan. Daarna heb ik een tijd nodig gehad om het allemaal te verwerken, terwijl ik tegelijkertijd ook duidelijk voor mijn dochter ging. Maar kraambezoek snel na de geboorte... neuh, dat hoefde voor mij niet zo.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven