verwarming

30-12-2014 09:34 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een vraagje,

Dit huis is uit de jaren 50 [flat. Heb alleen in de woonkamer een gaskachel staan die het hele huis moet verwarmen.

Nu mijn vraag, Kan ik bij de woningbouw vragen om cv, Om gaan hun dan zeggen van die kan je aan laten leggen maar op je eigen kosten?

In de keuken heb ik geen koelkast nodig zo koud is het daar.
Nee heb je, ja kun je krijgen. Gewoon vragen!
Je kunt het vragen, maar voor een huis zullen ze dat waarschijnlijk niet doen. En voor een hele flat moeten ze het plannen. Grote kans dat het op eigen kosten moet. Als ze wel groot onderhoud doen stijgt de huurprijs vaak ook weer.
Hoe groot is je hele huis? Want als je de deuren gewoon open zet, word het toch overal even warm uiteindelijk?

Maar idd, je kan er altijd over bellen met de wbv.
quote:Desperate_Housewive schreef op 30 december 2014 @ 09:37:

Hoe groot is je hele huis? Want als je de deuren gewoon open zet, word het toch overal even warm uiteindelijk?

Niet met een gaskachel, die kan daar niet tegenop stoken.

Toen wij in ons huis kwamen zat er ook 1 gaskachel, in de woonkamer. Echt heel erg koud in huis.
Zal eraan liggen wat de plannen zijn met de flat.

Iha geldt dat ze àls ze nog cv aan gaan leggen, dat in het hele gebouw doen, één appartement in een flat is te duur. En je huur zal erdoor stijgen, en best flink ook waarschijnlijk.
ongeveer 40m2. Bij een buurvrouw in dezelfde portiek die heeft wel cv, De rest niet.

Deuren open helpt niet echt, Je stookt je een ongeluk.
Als je de verhoogde huur kunt dragen zou ik het gewoon voorleggen aan de wbv.
Hou er trouwens rekening mee dat je niet goedkoper uit bent met stoken. Wij zijn meer gaan betalen, want gas is vele malen goedkoper dan elektriciteit.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 30 december 2014 @ 09:53:

Hou er trouwens rekening mee dat je niet goedkoper uit bent met stoken. Wij zijn meer gaan betalen, want gas is vele malen goedkoper dan elektriciteit.

Dat het niet goedkoper is oke, Maar het gaat mij er meer om dat alle kamers warm zijn. slaapkamer/woonkamer/vogelkamer.

Wordt je huurtoeslag dan niet aan gepast?
quote:winnie2000 schreef op 30 december 2014 @ 09:57:

[...]

Dat het niet goedkoper is oke, Maar het gaat mij er meer om dat alle kamers warm zijn. slaapkamer/woonkamer/vogelkamer.

Wordt je huurtoeslag dan niet aan gepast?Nooit zoveel als de verhoging.
quote:winnie2000 schreef op 30 december 2014 @ 09:50:

ongeveer 40m2. Bij een buurvrouw in dezelfde portiek die heeft wel cv, De rest niet.

Deuren open helpt niet echt, Je stookt je een ongeluk.

Bij flats van deze leeftijd kan het zijn dat ze in het verleden al eens een aanbod tot cv aanleg gedaan hebben. Daar maakt lang niet iedereen gebruik van (en zeker jaaaaren geleden niet).

Leg het voor aan de wbv, een deel vd huurverhoging wordt opgevangen door de huurtoeslag. Daarnaast zal een cv ketel mss ook zuiniger zijn dan een gaskachel, maar zeker meer comfort bieden.
Waarom niet een gaskachel gebruiken in de woonkamer en elektrische kacheltjes in de overige ruimtes? In de keuken ben je waarschijnlijk niet zo vaak als in de woonkamer, dus een kacheltje neerzetten voor als je aan het koken bent moet wel kunnen? Mijn zus heeft precies hetzelfde probleem, maar vind het dan weer niet zo erg. Ik vermoed dat ze de CV niet hoeven aanleggen, of dat je een deel zelf moet bijleggen. Houd er in ieder geval ook rekening mee dat als ze wel CV aanleggen, de waarde van de woning ook omhoog gaat, en de huurprijs dus ook omhoog kan gaan.
quote:*Ginger* schreef op 30 december 2014 @ 10:06:

[...]

Daarnaast zal een cv ketel mss ook zuiniger zijn dan een gaskachel, maar zeker meer comfort bieden.Comfort biedt het zeker, ik ben nog elke dag in de winter blij dat we het hebben aangelegd.
Ik ben wel benieuwd of een CV ketel inderdaad zuiniger is. Net als bootje_op_de_golven ben ik heel blij dat we die luxe sinds een jaar in onze woning hebben, maar ik ben ook benieuwd hoe het zit met ons verbruik. Wij doen de verwarming in de woon- en slaapkamer aan en in de overige ruimtes niet (we wonen in een appartement van 42 m2). Voorheen hadden we alleen een gaskachel in de woonkamer en elektrische kacheltjes in de slaapkamers.
je hoeft niet direct om cv te vragen, maar een extra gaskacheltje is ook al prettig.

Toen ik in een vooroorlogse flat woonde, hadden we een gaskachel in de woonkamer en 1 in de slaapkamer. (de keuken was altijd gruwelijk koud... Ik deed soms de oven maar aan, om het niet te koud te hebben)
quote:Fauley schreef op 30 december 2014 @ 10:19:

Ik ben wel benieuwd of een CV ketel inderdaad zuiniger is. Net als bootje_op_de_golven ben ik heel blij dat we die luxe sinds een jaar in onze woning hebben, maar ik ben ook benieuwd hoe het zit met ons verbruik. Wij doen de verwarming in de woon- en slaapkamer aan en in de overige ruimtes niet (we wonen in een appartement van 42 m2). Voorheen hadden we alleen een gaskachel in de woonkamer en elektrische kacheltjes in de slaapkamers.Wij gingen meer betalen. Voorheen gas in de woonkamer en elektrisch in de douche, nu alleen cv aan in woonkamer en keuken. En 's avonds eventjes in de slaapkamer voor we gaan slapen.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 30 december 2014 @ 10:23:

[...]

Wij gingen meer betalen. Voorheen gas in de woonkamer en elektrisch in de douche, nu alleen cv aan in woonkamer en keuken. En 's avonds eventjes in de slaapkamer voor we gaan slapen.

Ah ok, dan ga ik dat nog wel zien

Maar het is zo fijn om de warmte zelf te kunnen afstellen op graden Celcius, in plaats van alleen maar die gaskachel omhoog en omlaag te draaien, dus die extra kosten heb ik er wel voor over.
quote:Fauley schreef op 30 december 2014 @ 10:26:

[...]

Ah ok, dan ga ik dat nog wel zien

Maar het is zo fijn om de warmte zelf te kunnen afstellen op graden Celcius, in plaats van alleen maar die gaskachel omhoog en omlaag te draaien, dus die extra kosten heb ik er wel voor over.Echt wel! Mijn spieren verstijfden gewoon vroeger, nu zit ik lekker ontspannen.
Ik heb het vorig jaar wel laten doen tegen huurverhoging. Afgelopen oktober kreeg ik 500 euro van het gas terug. (Jaren 50 eengezinshoekwoning)
Meteen bellen. Je kan ook zelf een moederhaard kopen met radiatoren voor in de andere vertrekken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Heb je wel dubbele ramen? Dat scheelt namelijk ook enorm!
quote:Fauley schreef op 30 december 2014 @ 10:15:

Waarom niet een gaskachel gebruiken in de woonkamer en elektrische kacheltjes in de overige ruimtes? In de keuken ben je waarschijnlijk niet zo vaak als in de woonkamer, dus een kacheltje neerzetten voor als je aan het koken bent moet wel kunnen? Mijn zus heeft precies hetzelfde probleem, maar vind het dan weer niet zo erg. Ik vermoed dat ze de CV niet hoeven aanleggen, of dat je een deel zelf moet bijleggen. Houd er in ieder geval ook rekening mee dat als ze wel CV aanleggen, de waarde van de woning ook omhoog gaat, en de huurprijs dus ook omhoog kan gaan.Ik ben bang dat een electrsche kacheltje enorm veel stroom gaat kosten. Ik vindt het niet erg maar mijn dieren rillen van de kou, Dat vindt ik veel erger, In de zomer zweet je hier de tent uit, En in de winter bevries je hier
quote:theamuts schreef op 30 december 2014 @ 10:43:

Heb je wel dubbele ramen? Dat scheelt namelijk ook enorm!ja wel dubbel glas. Maar ben er ook al achter gekomen dat onder de vensterbank een tochtgat zat, Die heeft een kennis dicht gemaakt en er hangt een rooster die je niet dicht kan doen bij het raam in de woonkamer, Heb het af geplakt, Heb ook nog een zolder met zo'n vliso trap en daar komt ook tocht vandaan, Hebben we een heel hotwerk gemaakt en aan vast gezet,
Hou je er wel rekening mee dat je iets van ventilering moet houden? Je plakt alles dicht zo te lezen. Dan word de lucht vochtig en vochtige lucht is lastiger te verwarmen dan droge lucht. En je krijgt condens op de ramen enzo. Dat kan weer schimmel geven.

Kan je de dieren niet in de woonkamer zetten in de winter?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven