2015 goed beginnen... Hoe??

30-12-2014 15:58 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo blij dat het jaar 2014 bijna voor bij is. Om 2015 met goede moet tegemoet te gaan.

Vond december dit keer echt een stomme maand, om het zo maar te zeggen. Ik zag er zo tegen op. Ik ben nog steeds bezig om aan mezelf te werken en bepaalde mensen kan ik er echt niet bij hebben in 2015 omdat ze een negatieve invloed op mij hebben.

Maar ik voel me best goed, ook met het idee, dat het bijna januari is en de dagen langer worden en voordat je het weet, weer mooi weer wordt;)

Maar dat even terzake. Ik heb 1 beste vriendin, nou in ieder geval was. Zo voelt het voor mij. De laatste tijd heb ik het gevoel dat ze me een beetje de gek aansteekt. Ze is er alleen maar voor mij als ik iets leuks te melden heb. Als ik bijvoorbeeld ergens mee zit, en ik voel me neerslachtig en ik zie het niet zitten, dan krijg ik altijd een reactie van rustig aan. En dan begint ze er over waar zij allemaal mee zit en voelt. en kan ik mijn eigen verhaal niet eens vertellen. En Verder geen interesse van haar kant. En mocht ik iets leuks te melden hebben dan is ze 1 en al oor. en luistert ze wel.

Ik heb dit wel een paar keer aangekart, met dat ik het niet zo fijn vindt, dat ze weinig naar mijn wensen en behoeften luisteren. Maar even gaat het goed, en vervolgens hervalt het weer. Waarbij ik nu zoiets heb, ik heb geen zin om dat maar steeds tegen haar te moeten zeggen. En moet altijd maar naar haar verhalen luisteren.

En constant praat ze over anderen, van die mag ik niet, en wat heb ik een hekel aan die en dit en dat... En ken je die nog? Echt je wil niet weten hoe die is? DIe komt de afspraken etc niet door, en ga zo maar door.

Vervolgens zie ik na een tijd op facebook dat ze dan wel met diegene vrienden is geworden en opeens doet ze weer poeslief tegen hun, reageren op statussen en liken... Maar oke dat is facebook... Maar ik denk dan van waarom eerst al die mensen zwart maken en dan opeens vrienden mee worden?

Maar wij hebben samen veel gezamenlijke vrienden op FB... Als ik bijvoorbeeld een status van iemand liked, paar seconden doet zij dat ook, als ik reageer op een status gelijk er achter aan doet zij dat ook... Zo gaat het de hele dag door.... Met als gevolgd dat ik dat nu achterwege laat...

Kreeg ik last van haar gezeur waarom ik niet alles statussen van haar liked en dat wel bij anderen doet... Toen had ik echt zoiets van dat bepaald ik zelf... Ik doe van alles wat en ook niet bij iedereen... Want ik erger me nu steeds vaker aan haar...

Want steeds maar doen alsof ze alles beter voor elkaar heeft dan mij en meer is dan mij.... En dan altijd een schepje bovenop doen.. Toen ik haar vertelde dat ik een fulltime baan had aangeboden gekregen, kreeg ik te horen leuk, komt zij 2 weken later met het verhaal dat zij ook een nieuwe baan heb voor 2 dagen in de week...

Zet ik een leuke status op FB, met leuk nieuws, paar seconden later doet zij dat ook..

En zo zijn er wel meer dingen... Ik durf gewoon niet echt meer mezelf te zijn, en wil zo graag 2015 mijn jaar laten worden zonder dit soort mensen maar vraag me af moet ik het maar voor lief nemen of negeren..

Omdat ik dit keer op keer heb aangekart en ze er geen gehoor aan geeft... en ik wil ook echt niet gaan zeuren, maar wat moet ik met dit soort mensen doen?? Gewoon maar voor lief nemen?
Leuke beste vriendin... Wat moet je ermee?

Hoe oud zijn jullie? Middelbareschoolleeftijd?
nee ik ben 27 en zij 26...
Wat kinderachtig.

Waarom is ze je beste vriendin? Omdat je niemand anders hebt? Het klinkt namelijk niet echt als een leuke meid...
Waarom haar voor lief nemen, terwijl zij duidelijk niet als een vriendin overkomt? Pffff en dat Facebook....
Misschien vindt zij wel dat jij teveel over jezelf praat?
Ik wel meerdere vriendinnen, en dit was toen destijds 1 van mijn beste vriendinnen.

Maar ik ben iemand die mijzelf behoorlijk voor de gek kan houden, omdat ik denk, ach iedereen maakt wel fouten en keer op keer denk, ik kan niemand veranderen, ik neem het maar voor lief, wat dan weer leidt, dat ik me ongelukkiger voel me zo'n vriendin.

En elke keer denk ik, ik kijk het wel even aan.. Maar wil mezelf niet langer meer voor de gek houden.
quote:zonvakantie schreef op 30 december 2014 @ 16:08:

Maar wil mezelf niet langer meer voor de gek houden.

Het staat je vrij om deze beste vriendin los te laten en je op andere mensen te richten.

Prima toch?
Ik praat nooit echt over mezelf, omdat ik dat niet belangrijk vindt en dat soms ook niet durf.. Want als ik iets vertel al is het maar 1 ding, dan begint ze gelijk alweer van oh ja dat heb ik ook meegemaakt en dit en dat.. Krijg er nooit een woord tussen
zeker weten, dat dit DE leukste vriendin is, die je vinden kunt?
quote:zonvakantie schreef op 30 december 2014 @ 16:08:

Ik wel meerdere vriendinnen, en dit was toen destijds 1 van mijn beste vriendinnen.

Maar ik ben iemand die mijzelf behoorlijk voor de gek kan houden, omdat ik denk, ach iedereen maakt wel fouten en keer op keer denk, ik kan niemand veranderen, ik neem het maar voor lief, wat dan weer leidt, dat ik me ongelukkiger voel me zo'n vriendin.

En elke keer denk ik, ik kijk het wel even aan.. Maar wil mezelf niet langer meer voor de gek houden.Je hoort jezelf niet ongelukkig te voelen door een 'vriendin'.
En nu wil je dat wij zeggen dat het beter is dat je haar de wacht aanzegt, zodat jij 2015 goed kan beginnen?
TO, je denkt als een puber die het vervelend vindt als haar beste vriendin hetzelfde jurkje gekocht heeft.

Mijn tip: Stop met deze vriendschap. Als je je er zo aan ergert dat je je daarom zo erg verheugt op het nieuwe jaar...sjonge...erg zijn echt ergere dingen hoor.
quote:zonvakantie schreef op 30 december 2014 @ 16:03:

nee ik ben 27 en zij 26...

Echt? Ok.

Ik zou Facebook deleten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Weet zij hoe jij over haar denkt? Laat haar dit topic lezen.
Dan moet het maar zoals het kan
Neem afstand van haar en ga met je andere vrienden dingen doen.
Nieuwe vrienden zoeken.
quote:Enn schreef op 30 december 2014 @ 18:12:

[...]

Echt? Ok.

Ik zou Facebook deleten.Idd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven