flashbacks na een scheiding

09-08-2014 18:34 2155 berichten
Een maand of zeven geleden ben ik vrij plotsklaps gescheiden. Een maand lang wilde mijn ex nadenken, nadat ik er achter kwam dat hij stiekem contact had met de vrouw met wie hij nu een relatie heeft. Na deze maand van nadenken - en verder een heel harmonieuze relatie van bijna twaalf jaar - was ik ineens alleen.

De afgelopen maanden stond ik volkomen in de survivalstand. Omdat het zo snel ging, denk ik, heb ik niet echt gerouwd. Mijn ex ging 'gewoon' weg bij onze dochter en mij en omdat het zo makkelijk leek te gaan, voor hem, durfde ik mijn enorme verdriet om dit verlies niet echt toe te laten. Ik duwde herinneringen snel weg, genoeg andere rottigheid om mee te dealen.

En nu, na zeven maanden, terwijl de ergste pijn nu wel weg zou moeten zijn, word ik echt gekweld door flashbacks van mijn huwelijk. Random herinneringen lijken het. Doorlopende beelden van twaalf jaar erg gelukkig zijn. Er zit geen enkele logica in, het is een caleidoscoop van plaatjes, filmpjes, woorden, momenten....

Zijn er mensen die dit herkennen? Dat je iemand zo verschrikkelijk mist door de beelden die je de hele dag door je onderbewuste gepresenteerd krijgt?

Ik wil mijn ex niet terug, ik heb vrede met het scheiden op zich maar word helemaal dol van de ongewenste trip down memory lane die ik continu maak.

Gisteren was het zo erg dat ik hem bijna belde. Om zijn stem even te horen, terwijl ik zelfs nooit gevraagd heb of hij het nog eens met me wilde proberen toen hij de scheiding aankondigde. Na meer dan een half jaar zou de ergste pijn toch weg moeten zijn zou je zeggen.

Vanzelfsprekend ben ik niet de enige die dit ervaart. Neem ik aan.

Hoe lang duurde dit bij jou?

Wat deed je er mee of misschien tegen?

Ik word er soms bijna fysiek onpasselijk van, kennen jullie dat?
Lieve Wiezewo,

Gezellig dat je er bent!

Ja, wat jij zegt, zo is het.

Wat was echt? Hoe ver zat mijn kop in het zand?

Hoe graag wilde ik dat het klopte en deugde maar was er onderhuids al onvrede en/of twijfel?

Moeilijk is dat.

Raar ook, omdat je ineens heel anders tegen je leven aankijkt.

Ik probeer me er niet gek door te laten maken.
quote:marielle75 schreef op 27 december 2014 @ 11:29:

Hey lieve Leo,

Heb je genoten gisteren? Vast wel. Was je dochter blij met alle mooie kaarsje die je had aangestoken? Hoop dat je een mooie kerstdag/avond hebt gehad.

Het was enig.

En lekker!

Pffffff.....wat kan die vrouw koken.

Biryanirijst, als vulling van een hele, ontbeende kip, auberginerolletjes met gehakt, salade, baklava, echt goddelijk.

En zo lief, warm, hartelijk, passioneel die mensen.

Ik vermoed dat ik eigenlijk Irakees ben, of in een vorig leven was in ieder geval.

Hoe ging het bij jou?
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora schreef op 27 december 2014 @ 11:42:

[...]

Het was enig.

En lekker!

Biryanirijst, als vulling van een hele, ontbeende kip, auberginerolletjes met gehakt, salade, baklava, echt goddelijk.

Ik vermoed dat ik eigenlijk Irakees ben, of in een vorig leven was in ieder geval.

Hoe ging het bij jou?

Ah, goed te lezen! Fijn.

Nou ja, 's morgens had ik het ff wat moeilijk, maar ik was blij het ergens even kwijt te kunnen. Verder ging het goed. Heb met een vriendin wat zitten appen en me verder prima kunnen vermaken. Vooral hier met het forum. Had mezelf beloofd dat ik niets hoefde en gewoon kon doen waar ik zin in had. Is me prima bevallen:)
Ja, dat is toekomst muziek... Dat is mooi om naar te luisteren..
Fijn te lezen Marielle, blij dat het een goeie dag was voor je.

quote:Eleonora schreef op 27 december 2014 @ 11:42:

[...]

Het was enig.

En lekker!

Hoe ging het bij jou?Wat klinkt dat heerlijk! Zo fijn! Ben blij voor je
Dank je wel Ambroosje.

Gefeliciteerd nog maar weer eens met je nieuwe baby!

quote:Eleonora schreef op 27 december 2014 @ 17:12:

Dank je wel Ambroosje.

Gefeliciteerd nog maar weer eens met je nieuwe baby!

Dankjewel! Hoop dat je een beetje meegeniet van de foto's. Ik snuif de hele dag aan z'n hoofdje, was vergeten hoe heerlijk dat ruikt.
Ik geniet zeker mee.

Heerlijk om te zien.

En ja, ze ruiken zo lekker, die beebs.
Dat klinkt heerlijk, Leo.

Ja ik weet nog wel, hoe die Irakezen koken.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ambrosia: van harte!
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Elmervrouw schreef op 27 december 2014 @ 17:39:

Dat klinkt heerlijk, Leo.

Ja ik weet nog wel, hoe die Irakezen koken.

Ja he lieverd, dat weet jij....

Jammer genoeg waren andere ervaringen voor jou helemaal niet fijn.

Vind ik vreselijk voor je.

Lieve Leo!!!

Wat een enorm verschil met t begin van t topic en nu....heb je t zelf ook een beetje door!

Er blijven altijd scherpe kantjes met feestdagen maar ik weet dat mijn zoon het heel leuk heeft bij zijn vader en broertjes met kerst. En dat gun ik hem zo! ( ik ben zelf heel blij dat ik die volgepoederde wangen van mijn ex schoonmoeder niet meer hoef te zoenen tijdens kerst...wat een make up werd er tijdens die dagen opgesmeerd zeg...rode wangen als rode kerstballen!)

En wat ik jou wens, voor 2015...

Heel veel geluksmomentjes met je dochter!

Ik vind je een onwijs sterke vrouw!
Hoe gaat het nu, Leo? Ik hoop dat jullie aan het genieten zijn.
Life is short. Eat dessert first.
Ik lees je en wilde je quoten.....

Ging mis.

Maar Potverr...

Hier.. Een hele dikke kus!

Passie
Ik wilde zeggen dat ik jou een lieve en fijne moeder vind.

Elke keer, als ik jou lees.... Verplaats jij je in jouw dochter.

Terecht, want haar verdriet heb jij niet gewild.

Respect hoe jij haar daar invoelt.

Ik hoop, dat jij daar een weg in vind.

Voor je dochter en ook voor jou zelf.

Want.. Potverr.... Jullie verdienen het!

Alle geluk voor 2015 !
Na je cursus kleiduifschieten eerder dit jaar zal het met vuurwerk vanavond wel goedkomen.

Ik wens je een fijn uiteinde en hoop dat je ook ietwat trots kunt terugkijken op 2014.

Als ík aan jou denk denk ik aan iemand die écht stappen gezet heeft om verder te komen en iemand die d'r kind mooi naar een prettige school verplaatst heeft.

Ik wens je een mooie en goede afsluiting van dit malle jaar.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Dag Leo, wat een jaar hè... phoe, met recht een tropenjaar lijkt me.

Ik wens je alle goeds voor het komende jaar en hoop van ganzer harte dat het minder heftig wordt als het afgelopen jaar en dat het geluk je in volle glorie toe mag stralen: je hebt het verdiend.
conversation = awareness
Ik wens je een gezellige jaarwisseling - en dat 2015 maar jouw jaar mag worden, zonder enge zwarte honden of andere ongein.
Leo, heb een kanon uit 1760 opgeduikeld, ding werkt als een tierelier. kom nu jouw kant op, we knallen iedereen het dorp uit. heb jij de worst al klaar?
Kom maar op Meds.

De worsten hangen te drogen en ik heb een hele ton carbid.
Leo, 2015 wordt veel beter dan 2014! Kan niet anders.

Fijne jaarwisseling.
Van mij ook een fijne jaarwisseling gewenst.
Life is short. Eat dessert first.
Lieve, lieve, lieve vrouwen,

Dank jullie wel voor de afgelopen maanden.

Voor alle steun, warmte, opbeurings en steunsels in dit ellendige, rare, verdrietige, leerzame jaar.

Jullie waren er altijd en dat vergeet ik nooit.

In dit topic werd weer de positieve kracht van het internet duidelijk.

Ik wens jullie een prachtig, liefdevol en zowel een fysiek als mentaal kerngezond 2015 en hoop jullie ook volgend jaar hier en overal op dit forum tegen te komen.

Veel liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

quote:Eleonora schreef op 31 december 2014 @ 15:11:

Kom maar op Meds.

De worsten hangen te drogen en ik heb een hele ton carbid.vergeet de carbid, we schieten met diepvrieskippen, ik heb nog een partij over van de vogelgriep.
quote:sabbaticalmeds schreef op 31 december 2014 @ 15:19:

[...]

vergeet de carbid, we schieten met diepvrieskippen, ik heb nog een partij over van de vogelgriep.

Heerlijk, de helende werking van humor. Zelfs ìk knap ervan op...
conversation = awareness

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven