Zwanger van drieling

18-05-2014 22:39 734 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pff, moeilijk verhaal. Ben er 2 weken geleden achter gekomen weer zwanger te zijn. We hebben al 2 dochters van 3 en 10 maanden.

Vrijdag echo gehad en toen we een knipperend lichtje zagen waren we blij en waren wat aan het kletsen. Zegt de echoscopiste opeens: we zijn nog niet klaar er is nog een! En nog eentje, maar die is gestopt met groeien. Alsof het de normaalste zaak van de wereld was.

Daarna nog wat extra testjes gehad en doorverwijzing naar de gyneacoloog. Daar kan ik morgen terecht voor een uitgebreidere echo.

De echoscopiste kon niet vertellen wat ons te wachten staat. Blijft het levensloze vruchtje in mijn baarmoeder of gaan ze het eruit halen?

Onze wereld staat op zijn kop en we proberen er zo rustig mogelijk onder te blijven maar het is niet makkelijk.

Iemand anders (ongeveer) hetzelfde meegemaakt? Ben nu trouwens 7.5 weken.
Heb je gelijk in cesium24, en volgend jaar is het weer kerst. Nu wordt het heen en weer naar het ziekenhuis, als ze naar huis mochten zou het heel druk en denk ik ook een beetje eng zijn.
Agh na al dat wachten kunnen die paar dagen er nog wel bij toch?

Geweldig dat het kolven nog steeds zo goed gaat! Petje af hoor. Mogen ze trouwens voor nieuwjaar dan alle drie naar huis? Dat zou wel helemaal geweldig zijn zeg. Misschien ook wel fijn dat je nog een paar dagen aan het idee kan wennen en je kan voorbereiden? Ik kan me voorstellen dat het doodeng is om ze allemaal ineens thuis te krijgen!
Best wel een teleurstelling kan ik mij voorstellen, maar beter later thuis dan te vroeg. Je wilt natuurlijk niet thuis zitten en dat er iets dan misgaat bij één van de kleintjes. Bovendien kan je deze laatste kerst dan nog wat extra aandacht besteden aan de oudste twee, die zullen wel heel erg moeten omschakelen als de drieling thuis is. Hebben jullie nog recht op een soort van 'kraamhulp' als ze eenmaal thuis zijn of doen jullie het helemaal zelf mbv familie en vrienden? Heb je wel een verlengd zwangerschapsverlof?
Jammer Polietiehier, maar de dag dat die drie meisjes wel mee naar huis komen komt er snel aan. En dan alle drie als ik het goed begrijp, dat is geweldig! En dat zou een heel mooi begin zijn van 2015!
Die keuze kunnen jullie natuurlijk alleen zelf maken.

Vraagje van mijn kant (oprecht, dus niet om door te blijven discussiëren) in hoeverre gaan je oudste twee er voordeel van hebben dat je kolft en de fles geeft? Is dat omdat je productie zo goed is dat kolven maar heel weinig tijd kost?

En respect hoor, fulltime kolven! Ik vond kolven met maar een baby en dus niet fulltime al heel vervelend! En flesweigeraars zijn heel pittig en leveren heel veel stress op!

Jammer dat ze met kerst nog in het ziekenhuis zijn. Betekent dat dat ze alle drie nog niet sterk genoeg zijn naar huis te komen? Of houden ze de drieling graag bij elkaar?

Fijne feestdagen en hopelijk zijn al je meisjes snel thuis!
Oh hemel ja, ik vond kolven ook velen malen vermoeiender dan live voeden!
Politiehier, als het nu zo goed gaat met kolven en de fles geven dan lijkt mij dat ook het meeste rust geven. En dat lijkt me nu zo belangrijk. Lekker zo doorgaan als dat voor jullie werkt.
Kolven gaat gaat heel goed en snel. Heb het bij de oudsten ook wel geprobeerd en dat ging ook zo snel, ze dronken het alleen nooit. Ik vind het nu juist makkelijker, de oudste meisjes dronken vaak en kleine beetjes en ik was continue aan het voeden. Nu kolf ik op vate tijden en dat is het. De drieling is nu ook gewend aan een flesje gekolvde melk op schema. Als ik terugdenk aan hoe vaak ik voedde en dat maal 3, daar krijg ik het benauwd van.

De meisjes doen het alledrie goed nu maar ze houden ze nog liever eventjes bij elkaar. Wij ook trouwens en we gaan voor de laatste keer met zijn viertjes kersteten en dan hopelijk nog voor het nieuwe jaar met zijn zevenen.

Ik werk in mijn mans bedrijf en denk niet dat ik nog veel zal werken de eerst komende tijd. Mijn moeder zal veel bij ons zijn als de meisjes thuis komen en we krijgen ook nog even kraamzorg.
Ik kwam vandaag het topic tegen en heb het in één keer gelezen... Wow, wat ben ik trots op jou en je man!!! Gefeliciteerd met je drieling & wat fijn dat ook je "niet-meer-de-jongste" zo goed is opgeknapt. 5 meiden... Dat is wel heel speciaal 👧👧👶👶👶 Ik wens jullie een fijne Kerst & hopelijk is de drieling met oudjaar thuis, zodat jullie als gezin van 7 samen het nieuwe jaar in kunnen gaan!

Zelf ben ik nu 7+1 zwanger van 'n eenling (gisteren de eerste echo gehad). Mijn vriend heeft al 2 kinderen, dus ik vond al dat wij een groot gezin gingen worden: 2 volwassenen + 1 kleuter + 1 peuter + 1 baby + 1 hond 😉
PAPA + MAMA = IKKE
quote:reisa1978 schreef op 23 december 2014 @ 10:19:

Politiehier, als het nu zo goed gaat met kolven en de fles geven dan lijkt mij dat ook het meeste rust geven. En dat lijkt me nu zo belangrijk. Lekker zo doorgaan als dat voor jullie werkt.Dat sowieso!
Super dat het kolven zo goed gaat! Knap hoor!

En je meisjes blijven nog even bij elkaar met kerst. Beter iets langer dan dat je weer terug moet. Dat is echt vreselijk!
Procrastinate now and panic later.
Leuk dat je blijft schrijven, Dit is mijn favo topic van 2014

Kan me voorstellen dat je het jammer vind dat de meisjes nog niet naar huis mogen, maar is inderdaad beter dat ze er echt alledrie klaar voor zijn. Over een paar daagjes is het waarschijnlijk al zo ver... Lijkt me echt spannend, 3 minimensjes mee naar huis nemen, zal druk worden maar geniet ervan!
Hoe gaat het nu met de meiden?
Procrastinate now and panic later.
Gelukkig nieuwjaar meiden!! De meisjes zijn de 30e thuis gekomen! Het is heel druk maar juist doordat ze in het ziekenhuis hebben gelegen hebben we al gelijk een goed ritme. Andere 2 dochters vonden het heel leuk en hadden met opa en oma allemaal mooie verdierseld gemaakt.

We hebben voor alle 3 een soort agenda waar we in opschrijven hoeveel ze gedronken hebben, wanneer luiers verschoond zijn, hoe en hoe lang ze geslapen hebben etc. Mijn moeder en zus zijn er nu en die helpen veel. Man is in zijn element met flesjes geven. 2 dames hebben door al het vuurwerk geslapen en vanochtend allemaal op het grote bed ontbijten en flesjes melk drinken. Nu het beddengoed in de was
Wat fijn zeg Dat is een heel mooi begin van het nieuwe jaar. En ik blijf het bijzonder vinden, drie kindjes in 1x.
quote:politiehier schreef op 01 januari 2015 @ 14:45:

Gelukkig nieuwjaar meiden!! De meisjes zijn de 30e thuis gekomen! Het is heel druk maar juist doordat ze in het ziekenhuis hebben gelegen hebben we al gelijk een goed ritme. Andere 2 dochters vonden het heel leuk en hadden met opa en oma allemaal mooie verdierseld gemaakt.

We hebben voor alle 3 een soort agenda waar we in opschrijven hoeveel ze gedronken hebben, wanneer luiers verschoond zijn, hoe en hoe lang ze geslapen hebben etc. Mijn moeder en zus zijn er nu en die helpen veel. Man is in zijn element met flesjes geven. 2 dames hebben door al het vuurwerk geslapen en vanochtend allemaal op het grote bed ontbijten en flesjes melk drinken. Nu het beddengoed in de wasWoW. Gelukkig nieuwjaar x 7 op bed!!!
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Gefeliciteerd!

Wat een mooi plaatje lijkt me dat, met zijn zevenen in bed.

Een geweldig 2015 toegewenst!
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Wat een geweldig nieuws Politiehier! Ik wens je alle goeds, geluk en gezondheid in 2015 voor je hele gezin!

Gefeliciteerd met de thuiskomst van je meiden!!!!

Wat een prachtige afsluiting van een veelbewogen jaar!

Wens jullie veel mooie momenten en veel succes met de ietwat minder leuke momenten
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Wat een rijkdom. Gefeliciteerd dat het hele gezin nu eindelijk compleet is. Wat een spanning voor jullie de afgelopen maanden. Nu het nieuwe jaar in met 5 dochters thuis. Ik wens jullie alle goeds, geluk en gezondheid toe voor het hele gezin.

ja, wij hebben ook de meeste herrie in onze relatie gehad toen onze tweeling nog zo klein was
Dank lieve meiden. Het is druk, maar meestal georganiseerd druk. Het valt me tot nu toe alles mee. Ik zat ook te denken dat de meiden misschien al wel gewend zijn dat er niet altijd iemand gelijk is. In het ziekehuis zijn er natuurlijk nog meer babies. Bij andere dochters was het gelijk volledige aandacht en vooral bij de eerste bij elk kikje gelijk actie.
Ik heb van meerdere tweelingmoeders gehoord dat het 'handig' was als kinderen al een ritme hadden vanuit het ziekenhuis.

Jullie mogen hartstikke trots zijn op jezelf!!!!
Geweldige update weer! En wat goed dat ze alledrie tegelijk naar huis mochten. Een heel fijn jaar gewenst met jullie vijf meiden!
Van harte gefeliciteerd! Wat een rijkdom: vijf meiden.

Geniet ervan, liefs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven