Buenos Aires e.o.

24-10-2014 09:37 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie tips voor ongeveer een week in Argentinie (Buenos Aires)? De rest van mijn reis is al gepland en ik wil de tijd ine en rond BA nuttig besteden en in elk geval de Iguazu watervallen zien. Plan is om daar met de bus heen te gaan, dat dat tijd kost is even niet anders.

Hebben jullie leuke ervaringen/ wat betreft accomodatie in BA en rondom de watervallen? Must do's qua eventuele excursies e.d.?

Ideeën meer dan welkom!
Ik ben benieuwd MiniMe. Zoals eerder gezegd moet ik van tevoren het busticket kopen. Om genoeg tijd te hebben bij de watervallen, wil ik direct door naar de bus vanuit andere trip. Als ik dan terug kom van de watervallen (ik wil er 4 dagen voor uittrekken) kan ik nog een paar dagen in BA blijven. Ik weet niet of ik het een leuke stad zal vinden. Meestal vind ik steden tegenvallen, dus denk dat een paar dagen daar prima is. Bedankt voor je tips!
Je kunt natuurlijk ook naar de Braziliaanse kant gaan en daar logeren en dan ter plekke een tourtje boeken naar de Argentijnse kant. Dat heb ik een paar jaar terug gedaan. Ik ben wel gaan vliegen want het was erg ver . Jammer dat je maar een week hebt.
Ja maar dat is nog een stukje verder. Ik vind een weekje wel zat hoor voor zo'n park. En ik ga nog véél meer moois zien! Vliegen twijfel ik ook nog over trouwens.
Ik heb van een vriendin die in BA woont begrepen dat de busreizen tegenwoordig een stuk duurder zijn dan toen ik daar rondbanjerde dus misschien is vliegen wel een goede optie. Scheelt ook zeeën van tijd.

Het kan ook zijn dat ik BA niet zo leuk vond, omdat ik net uit Rio de Janeiro kwam toen en dat is natuurlijk een supervette stad met allemaal bekende landmarks zodat je de hele tijd denkt "oh boy oh boy ik ben in Rio" en in BA heb je die niet echt en voelde 't ook wat Europeser aan allemaal dus ik miste het wow-effect dat Rio wel op mij had.

Je kunt misschien ook wel aan je hotel / hostel vragen als je dat geboekt hebt, of zij een busticket voor je kunnen regelen of reserveren. Daar zijn ze nogal handig in .
Kun je niet online reserveren via www.omnilineas.com (misschien niet helemaal de correcte naam van de website)?
Jawel Traveler, een andere optie is er zelfs niet voor me, alleen ik kan dat pas 30 dagen van tevoren doen, geeft de website aan.
Ja, daar had ik even overheen gelezen.
Geeft niets.

Ik denk dat ik het toch maar op z'n beloop laat, behalve het busticket vind ik vast wel een leuk plekje om te slapen.
Ik vertrek volgende week voor een vakantie in argentinie en heb ook geprobeerd de bus te boeken van BA naar Puerto Iguazu alleen is dat niet mogelijk met een Master Card. Je hebt echt een visa creditcard nodig. Schijnt dat je makkelijk een paar dagen van te voren kan boeken bij een loket.
Wat betaal jij voor zo'n ticket, weet je dat al? En weet je al wat je daar gaat doen enzo?
Je bedoelt het bus ticket? De meest luxe klasse waarin de stoelen helemaal horizontaal geklapt kunnen worden en je eten en drinken krijgt kosten ongeveer 130 euro voor een enkele reis. Die nemen wij aangezien je dan wel goed kan slapen, je uitgerust aankomt en de meest goedkope plaatsen maar ongeveer 30 euro goedkoper zijn. De reis is 18 uur en als je je bedenkt dat je dan geen hotel hoeft te betalen vallen de kosten wel mee.

Wij gaan voor 4 dagen (3 nachten) naar Puerto Iguazu willen daar het natuurpark en de watervallen bekijken van zowel Braziliaanse zijde als de argentijnse zijde. Daarna pakken we bus/vliegtuig naar Salta. vervolgens daar autohuren om het een en ander te zien, week later naar Mendoza daar weer enkele dagen auto en daarna met de bus naar Santiago om vanaf daar terug te vliegen. In totaal reizen wij 4 weken.

Wanneer staat jou reis op het programma en hoe ziet deze eruit?
Zoiets zou ik ook willen bij Iguazu inderdaad, klinkt ook leuk jouw plannen!

Ik ga -edit- (en dit haal ik wel weer weg later ivm privacy, dus noem mijn reisplan gerust anders )
Klinkt geweldig, Philein! Weet niet wanneer je gaat, maar veel walvissen ter hoogte van Puerto Madryn te zien in november. Maar ik neem aan dat jij later gaat, want dan is het een stukje warmer in het zuiden
Ik ga over een paar weken al en de walvissen staan absoluut op mijn programma!
Wow, 130 euro.... Dan is het idd echt stukken duurder dan toen ik er was. Ik betaalde destijds voor busritten van 24 uur gemiddeld zo'n 80 dollar, ook die superdeluxe eerste klas waar jij 't over hebt Maslo, en die is echt supergoed te doen.

Salta en Mendoza zijn ook heel leuk! In Salta heb je een heel fijn restaurant waar ze de beste biefstuk van Salta serveren en je een glaasje champagne krijgt bij binnenkomst (was toen heel goedkoop, denk 15 euro inclusief drinken, maar ja durf nu geen schatting te maken...). Ik zou 't voor je opzoeken maar m'n reisgids ligt bij een vriendin. Maar misschien valt erop te googelen.

In Mendoza hoorde ik toen redelijk veel verhalen van oplichters en zakkenrollers. Ze hebben het bij ons ook nog geprobeerd, maar gelukkig waren we scherp. Iig altijd je tas in de gaten houden. In Mendoza kun je trouwens naar Norton, die ook bij Albert Heijn te koop is. Persoonlijk vind ik het wel leuk om elke keer in de Appie te kunnen denken "daar ben ik geweest!". Is een gratis tour met gratis wijn!

Veel plezier allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven