stalken

08-01-2015 11:01 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik word al enige tijd gestalkt door mijn ex.

Onze relatie is uit gegaan in september. Hij had direct daarna een andere vriendin, hij gaat samenwonen en heeft haar ook ten huwelijk gevraagd.. Maar hij stalkt mij en mijn moeder vanaf half sept.

Hij heeft veel voor mij betaald toen wij nog een relatie hadden. Dit omdat ik toen geen werk had, en hij altijd gul was. Nu ik weer werk heb, wil hij wat geld los peuteren en heeft voor zichzelf een bedrag van 5 duizend euro in zn hoofd. Hij heeft mij een vakantie naar Thailand gegeven enz enz. Ik heb hem dus 5 duizend euro gekost bij elkaar zegt hij. Nou het is uit, en ik wil gewoon niets meer met hem te maken hebben. Geld kan hij gewoon simpelweg vergeten. Er zijn geen dingen afgesproken.

Nou zijn het meestal smsjes van: wanneer word er betaald? ik laat het wel ophalen je gaat t niet leuk vinden enz enz.. Ik heb hem geblokkeerd en zijn vriendin ook, maar hij gaat door bij mijn moeder met stalken. Dus zij heeft hem ook geblokkeerd. Nu gaat het door op fb, Messenger berichtjes. Ook geblokkeerd, maar toch komen zijn smsjes in een 'blacklist'-app, en leest me moeder ze soms. Nou blijft het een beetje bij hetzeflde. in sept okt was het bijna elke dag dat hij om geld vroeg. Dat we een regeling konden treffen. Hij heeft dus gewoon echt niet in de gaten dat er niets gaat gebeuren. M'n moeder dacht, die stopt vanzelf wel.

Mijn moeder heeft een keer iets terug gestuurd: Staan er dingen op papier? zijn er dingen getekend? Ik kan hier niets mee, heeft mijn moeder gestuurd. ( mijn moeder beheerd mijn geld

Nou niets dus.. zijn kaartenhuis is volledig ingestort en weet gewoon dat hij niets kan bereiken hiermee.

In december was het rustig, tot de dag na kerst. Hij stuurde mijn moeder weer een sms: Hij is het zat en wil zijn geld hebben. Het heeft nu lang genoeg geduurd..

Eergisteren fietste ik nietsvermoedend naar huis toen en wie kwam ik tegen.. Mijn ex. Hij stond me op te wachten op een verlaten paadje en liep mij tegenmoet. Ik was als een rat in de val. Hij heeft een half uur mijn fiets vastgehouden en wilde op dat moment zijn geld. gelukkig kwam een vriendin van mijn moeder aangefietst en die bleef erbij staan. na een half uur trekken en duwen mocht ik gaan met mijn fiets maar ik moest wel moeder ophalen van haar werk en dan naar haar huis gaan met haar omdat we dan konden 'praten'.

Ik ben samen met me moeders vriendin naar mijn moeders werk gefietst en huilend verhaal verteld.. Mn moeder was klaar en ging mee naar huis zei ze. Hij was er niet gelukkig. Hij durft op een of andere manier gewoon niet op mijn erf te komen denk ik, want als hij echt wat wilde hebben had hij als een volwassen vent gewoon aan mijn deur kunnen gaan staan ipv die kansloze smsjes sturen..

Ik ben 's avonds naar het politie bureau gegaan en heb geen aangifte gedaan, maar de agent adviseerde mij een 'mutatie' ervan te laten maken. Hij heeft me niet met de dood bedreigd hij heeft me niet geslagen en heeft niets vernield. Dus ja.. het bleef bij een mutatie!

Volgende keer kan ik direct 112 bellen zei hij, als ik weer word lastig gevallen. en kan er alsnog aangifte gedaan worden mocht hij door gaan.

Ik hoorde ook van een vriendin van me dat hij tegen iemand vertelde dat hij mijn leven gaat ruineren, overal opwachten , op mijn werk verschijnen en me helemaal kapot maken.

Waar ik zo bang voor ben is gewoon dat hij op me werk komt zometeen. Ik zit continu in angst.

Mijn moeder adviseerde mij een brief te sturen naar hem dat wij op geen enkel contact in gaan en het moet stoppen. We zijn niet te manipuleren en geld krijgt hij gewoon niet.

Nou ben ik met die brief bezig maar volgens mij heeft het geen enkel nut. Maar voor de goede orde doe ik het maar.

Heeft iemand tips/trucs, hoe ik hier het beste mee om kan gaan? Wat zouden jullie doen in deze situatie.

Sorry als het verhaal nogal onsamenhangend is. Ik ben hier niet zo goed in.
Kijk eerst naar een ander, voordat je oordeelt over jezelf ;)
Gewoon alles bewaren en nergens op reageren. Kom je hem tegen idd direct 112 bellen.
O en stop een busje deo standaard in je tas. Wordt hij vervelend even in zijn ogen spuiten.
Ja we hebben ook alles bewaard.. Ook die vriendin waar hij tegen gezegd heeft mij te gaan ruineren enz.
Het is onzin om hier een mutatie van te maken, je moet hier gewoon aangifte van kunnen doen. Als dat geweigerd wordt moet je een klacht indienen, dan mag je alsnog aangifte doen.

Verder: negeren, negeren, negeren.

En je nooit meer zo laten vertroetelen. Want ik snap dat het voor hem zuur is dat hij jou een vakantie geeft (wat is geven, was hij mee?) en nog heel veel andere dingen en dat al dat geld weg is. Aan de andere kant is hij zo dom geweest om het te geven en het niet op papier te zetten.
Het vervelende is dat de politie heel weinig kan doen zolang er niets gebeurt. Jij blijft met het rotgevoel achter. Laat je niet bang maken hoor. Recht je rug en zeg kom maar dan. Liever barsten dan buigen hoor meis.
Wat een heftig verhaal!

Ik zou helemaal nergens meer op in gaan en het telefoon nummer van de politie dichtbij je houden. Schrijf alles wat je hoort, via via etc. op in een soort van logboekje. Dit kun je eventueel als bewijs bij de politie op. Sla eventuele berichten (mail,app ookal heb je die geblokkeerd) op en maak er een bewijsstuk van.

Zoals dat wat je hoorde van je vriendin, schrijf het op, en laat haar eventueel getuigen mocht alles uit de hand lopen.

Rustig blijven en proberen te negeren, als hij niet bij jouw huis durft te komen komt hij vast ook niet op je werk.... Iets met blaffende honden bijten niet, maar houd het goed in de gaten!

Sterkte! X
Always smile!
Ja hij was mee naar thailand. Hij gebruikt ook drugs dus iemand die dat doet is gewoon gek in zijn hoofd.

En die hobby kost veel geld..

Verder probeer ik het ook van me af te zetten. Maar ik word om 05.00 u wakker en slaap niet meer.

Ook ging hij mijn moeder dingen vertellen die ik hem in vertrouwen had verteld.. om mijn moeder te shockeren ofzo. Dikke prima, mn moeder doet daar echt niets mee en is allang blij dat ik van zo'n kerel af ben als hij.

Grootste angst die ik nu heb is gewoon dat hij op mijn werk komt. Dat hij even alles gaat vertellen over mij aan mijn collegas, want dat is hij van plan heb ik gehoord. Vreselijk deze angst.. Pfff was ik maar nooit met hem gegaan denk ik .. maarja, alles is altijd achteraf.
Zou het niet helpen eens een goed gesprek met hem te hebben? Met een mediator? Zodat hij kan zien, dat zijn vraag niet-redelijk is? (of, stel dat zijn vraag wel redelijk zou zijn, dat je samen tot een afbetaling kan komen?).
quote:eefje1989 schreef op 08 januari 2015 @ 11:18:

Ja hij was mee naar thailand. Hij gebruikt ook drugs dus iemand die dat doet is gewoon gek in zijn hoofd.

En die hobby kost veel geld..

Verder probeer ik het ook van me af te zetten. Maar ik word om 05.00 u wakker en slaap niet meer.

Ook ging hij mijn moeder dingen vertellen die ik hem in vertrouwen had verteld.. om mijn moeder te shockeren ofzo. Dikke prima, mn moeder doet daar echt niets mee en is allang blij dat ik van zo'n kerel af ben als hij.

Grootste angst die ik nu heb is gewoon dat hij op mijn werk komt. Dat hij even alles gaat vertellen over mij aan mijn collegas, want dat is hij van plan heb ik gehoord. Vreselijk deze angst.. Pfff was ik maar nooit met hem gegaan denk ik .. maarja, alles is altijd achteraf.

Sterkte meis, ik begrijp je angst heel goed, helaas ervaring mee. Politie kan weinig doen en staat eigenlijk er alleen voor. Gelukkig dat je moeder je zoveel helpt en inderdaad zij is allang blij. Kun je de situatie niet uitleggen op het werk? Dan ben je hem voor, mocht hij komen. Ik heb zo'n vermoeden dat hij te laf is hoor om op je werk te komen, want het zegt meer over hem als over jou hoor als hij op je werk komt met een groot verhaal over jou. Die mensen hebben daar niks mee te maken en zullen ook denken wat is dat voor een gek. Maak je daar niet te druk over. Misschien is het ook beter dat degene waar je die verhalen van hoort wat hij van plan is geen opmerkingen naar jou erover maakt. Aan de ene kant is het prettig dat je weet wat hij van plan is, aan de andere kant maakt je dat ook onrustig en bang en hoogstwaarschijnlijk doet hij het niet eens, want daar is hij veel te laf voor.

En wees blij en opgelucht dat je geen relatie meer met deze man hebt! wat een zegen en kijk naar de toekomst.
Kan je je werk niet vast inseinen?
quote:Wat zouden jullie doen in deze situatie.

Ik zou nooit iets aannemen (geen grote cadeaus) als ik niet hetzelfde terug kan doen.

Mocht dit door een heel moeilijke omstandigheid toch gebeurd zijn (bijvoorbeeld hongersnood en de voedselbank was dicht) dan zou ik met hem om de tafel gaan zitten en terugbetalen of desnoods een schikking doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wat een lief berichtje Wishlist!!

Ik had gisteren 1 iemand op mijn werk hierover ingelicht. die is er vandaag niet. dus ga opzoek naar iemand anders.

Het is namelijk zo dat ik achter de receptie zit, en mijn collegas verderop in het gebouw zitten maar wel vaak langs lopen. Dus als die hem ineens zien herrie schoppen is dat heel vervelend. Ik kan niet 60 man gaan inlichten hierover, ik ben hier ook niet trots op en werk hier nog maar 4 maanden..
Dan zou ik m'n direct leidinggevende inlichten.
De periode dat hij TO heeft vastgehouden op het fietspad valt volgens mij onder gijzeling, zij werd tegen haar zin in vastgehouden.

Een strafbaar feit waar ook nog eens een getuige van is.

Onmiddellijk aangifte doen dus.
Niet geschoten is altijd mis
Inderdaad je leidinggevende inlichten, dan voel je je vast al rustiger.

Aan je ex vooral niet laten merken dat je bang bent.

Wat kan/wil hij nu helemaal doen? Sukkel.

Blijft het doorgaan, dan zou ik zelf (maar ja, dat ben ik) in de tegenaanval gaan, en iemand op hém afsturen (wil niet zeggen dat er gelijk geweld gebruikt moet worden,maar wel iets duidelijk maken). Want hij is gewoon niet normaal.(en dan geen sulletje)

Nou weet ik dat anderen gaan zeggen; nee, da's niet de oplossing.

Wat dan wel, als hij na een tijd negeren gewoon doorgaat? De politie? Yeah right.

Ik laat mij door niemand het leven zuur en bang maken, liever barsten als buigen.

En ja, ik heb ervaring met zo'n soort verhaal en mijn oplossing werkte ook prima.

Je moeder en jij zijn makkelijke slachtoffers voor hem.
Licht je leidinggevende in. Geef aan dat je gestalkt wordt en dat je bang bent dat hij voor je balie zal verschijnen. Dat je met leidinggevende wilt overleggen hoe je op dat moment het beste kan reageren zodat het bedrijf en mogelijke klanten er zo min mogelijk last van hebben. Ik denk dat dit meer wordt gewaardeerd dan als ze er plotseling mee geconfronteerd zouden worden.

Benadruk wel dat je eerste doel is dat het bedrijf er geen schade van ondervindt, als je je baan wilt behouden. Bescherming moet je zoeken bij de politie, niet bij je baas. Een goeie baas denkt daar overigens wel aan mee, hoe ze je kunnen helpen en wat ze bij kunnen dragen aan jouw bescherming tijdens je werkuren. Als je een aan je baas een slechte hebt, dan wil hij zo weinig mogelijk last hebben van dit soort 'gezeur'.
heb indd een collega hierover ingelicht. hopelijk is het allemaal niet waar dat hij komt.

en mijn huidige vriend vreet zich ook op hoor.. Glitsglam.. Ik snap wat je bedoeld.Die zegt ook. Zal even het uit zijn bolle kop slaan dat ie geen 5 duizend euro krijgt. en stalk dan liever mij als haar.. maarja..............
quote:eefje1989 schreef op 08 januari 2015 @ 13:36:

heb indd een collega hierover ingelicht. hopelijk is het allemaal niet waar dat hij komt.

en mijn huidige vriend vreet zich ook op hoor.. Glitsglam.. Ik snap wat je bedoeld.Die zegt ook. Zal even het uit zijn bolle kop slaan dat ie geen 5 duizend euro krijgt. en stalk dan liever mij als haar.. maarja..............Maar ja, wat? Ik bedoel niet dat je vriend hem moet gaan slaan, maar hij 'vreet zich op' terwijl zijn vriendin door haar ex een half uur lang word vastgehouden op de fiets, word bedreigd en gestalkt, en het enige wat hij doet is zich opvreten? Daar heb je wat aan..
Jeetje wat een trieste gast zeg. Hij heeft er toentertijd toch zelf voor gekozen om zijn geld op die manier te spenderen? Ik zou in jouw geval alle bedreigingen aan jouw adres bewaren en er verder niet meer op ingaan. Hij krijgt op deze manier toch aandacht.
Ik ga pas 2 weken met deze jongen en hij woont hier niet in de buurt. Werkt ook gewoon.

Vandaar opvreten!
quote:Rozalina schreef op 08 januari 2015 @ 14:09:

Jeetje wat een trieste gast zeg. Hij heeft er toentertijd toch zelf voor gekozen om zijn geld op die manier te spenderen? Dara denkt hij blijkbaar anders over, hij dacht dat het een lening was (of dat terecht is, weten wij niet. We horen alleen TO's verhaal). Vandaar mijn insteek om eens samen met een mediator te gaan praten.
quote:lilalinda schreef op 08 januari 2015 @ 16:16:

[...]

Dara denkt hij blijkbaar anders over, hij dacht dat het een lening was (of dat terecht is, weten wij niet. We horen alleen TO's verhaal). Vandaar mijn insteek om eens samen met een mediator te gaan praten.Tja hij kan het wel denken, maar zolang er niets over op papier staat heeft hij geen rechten. Dan mag hij het leergeld noemen.
quote:GateKeeper schreef op 08 januari 2015 @ 16:23:

[...]

Tja hij kan het wel denken, maar zolang er niets over op papier staat heeft hij geen rechten. Dan mag hij het leergeld noemen.Ik zie heus, dat hij heel zwak staat. Maar mondelinge overeenkomsten zijn ook rechtsgeldig.
Het gaat natuurlijk veel te ver wat hij doet. Hij heeft je niet gekocht en het was geen lening. Het is dus idd. duur leergeld geworden voor hem.

Toch wil ik je, ten overvloeden, meegeven om in de toekomst gewoon dit soort geschenken niet te accepteren. Kom op je bent een zelfstandige vrouw en je overleeft ook wel zonder dure reis. Hoe mooi was het geweest als je zelf had kunnen sparen om zo'n schitterende reis te maken. Dan kijk je er ook heel anders op terug!

Heel veel sterkte, ik hoop dat je ex zich snel in gaat houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven