Het stormt!
vrijdag 9 januari 2015 om 06:55
Er staat vandaag een stevige zuidwester dus laat die paraplu maar thuis
Bind alles vast wat los zit
En ik hoop dat je niet hoeft te fietsen, tegen de wind in!
Vandaag stormt het alleen in het westen en midden van het land, morgen stormt het in het hele land dus denk aan dingen die om kunnen waaien in de tuin, aan eventueel bange huisdieren, je kapsel, waterproof mascara ed. Nou ja, storm, windkracht 8-9. Maar toch kan er flink schade ontstaan dus wees op uw hoede!
Bind alles vast wat los zit
En ik hoop dat je niet hoeft te fietsen, tegen de wind in!
Vandaag stormt het alleen in het westen en midden van het land, morgen stormt het in het hele land dus denk aan dingen die om kunnen waaien in de tuin, aan eventueel bange huisdieren, je kapsel, waterproof mascara ed. Nou ja, storm, windkracht 8-9. Maar toch kan er flink schade ontstaan dus wees op uw hoede!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
vrijdag 9 januari 2015 om 07:13
Ik moet de honden uitlaten. Ik zit alleen ernstig te overwegen die uit te stellen tot de middag en ze even een plas in de tuin laat doen. Het beukt hier al flink tegen de ramen.
Ik wens iedereen die moet fietsen heel veel sterkte. Ik denk dat lopen sneller zal gaan eigenlijk!
Ik wens iedereen die moet fietsen heel veel sterkte. Ik denk dat lopen sneller zal gaan eigenlijk!
vrijdag 9 januari 2015 om 07:14
Extreem harde stormwind hier. Breng zo kind met fiets naar school, is 12 km fietsen. Daarna moet ik werken, dus terug zal kind echt moeten fietsen. Hoop dat de wind vanmiddag wat afneemt.
Vooral erge rukwinden hier, stoten van 23 m/s ( is ongeveer 80 km per uur)
Noord- Holland.
Vooral erge rukwinden hier, stoten van 23 m/s ( is ongeveer 80 km per uur)
Noord- Holland.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
vrijdag 9 januari 2015 om 07:21
Het is hier in het noorden anders ook niet mals en ik wil niet weten hoe het nu bij mijn ouders op het Friese platteland is, daar waait het altijd al harder dan hier.
Ik ga lopend met dochter naar school, die wordt helemaal ondersteboven geblazen op haar fietsje. Zoons moeten wel fietsen naar hun school.De bus kost ze een uur terwijl het een kwartiertje(nou ja, het zal nu wel langer duren..)fietsen is. Mijn brugpieper blijft waarschijnlijk alleen op zijn fiets zitten omdat zijn tas zo zwaar is.
Morgen moeten dochter en ik paardrijden en dat vind ik minder met dit weer. Bij fikse windstoten willen de peerden nog wel eens in de vluchtmodus schieten en dat gaat dan al bokkend(kuddedieren he) de hele bak door. Ik redt me er meestal wel mee, maar ik voorzie veel vallende ponymeisjes in dochters' les.
Ik ga lopend met dochter naar school, die wordt helemaal ondersteboven geblazen op haar fietsje. Zoons moeten wel fietsen naar hun school.De bus kost ze een uur terwijl het een kwartiertje(nou ja, het zal nu wel langer duren..)fietsen is. Mijn brugpieper blijft waarschijnlijk alleen op zijn fiets zitten omdat zijn tas zo zwaar is.
Morgen moeten dochter en ik paardrijden en dat vind ik minder met dit weer. Bij fikse windstoten willen de peerden nog wel eens in de vluchtmodus schieten en dat gaat dan al bokkend(kuddedieren he) de hele bak door. Ik redt me er meestal wel mee, maar ik voorzie veel vallende ponymeisjes in dochters' les.
vrijdag 9 januari 2015 om 07:22
vrijdag 9 januari 2015 om 07:34
quote:gladoortje74 schreef op 09 januari 2015 @ 07:13:
Ik moet de honden uitlaten. Ik zit alleen ernstig te overwegen die uit te stellen tot de middag en ze even een plas in de tuin laat doen. Het beukt hier al flink tegen de ramen.
Want?
Anders waai je weg of zo?
Het waait
Nou en
Om daar nou gelijk een noodtoestand voor uit te roepen
Heerlijk juist
Ik heb er al een wandeling van een uur opzitten met de hond
Je hoeft alleen je haar niet te stylen, dat waait zo weer in coupe windhoos
Hier is overigens aan de kust
Want?
Het waait
Nou en
Heerlijk juist
Hier is overigens aan de kust
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
vrijdag 9 januari 2015 om 07:35
quote:Summerdance schreef op 09 januari 2015 @ 07:34:
[...]
Want?
Het waait
Nou en
Heerlijk juist
Hier is overigens aan de kustNou, bij die cavia's op pootjes kan ik me daar nog wat bij voorstellen
[...]
Want?
Het waait
Nou en
Heerlijk juist
Hier is overigens aan de kustNou, bij die cavia's op pootjes kan ik me daar nog wat bij voorstellen
vrijdag 9 januari 2015 om 07:52
Mja, ik word er zelf nogal nerveus van. Mijn honden zijn groot en vrij zwaar dus die waaien niet weg. Zelf ben ik ook geen vedergewicht, haha. Maar er zijn hier veel bomen enzo.
Mijn vriend wilde ze de tuin in laten maar onze reu durfde niet. Aardje naar zijn moertje. We wandelen elke dag met ze dus een ochtend overslaan, is geen ramp. Gaan we vanmiddag wat langer.
Mijn vriend wilde ze de tuin in laten maar onze reu durfde niet. Aardje naar zijn moertje. We wandelen elke dag met ze dus een ochtend overslaan, is geen ramp. Gaan we vanmiddag wat langer.
vrijdag 9 januari 2015 om 07:55
Hier op de Veluwe aardig wind, maar vind dat wel lekker om dat zo lekker langs huis tekeer horen gaan.
Ik ga zo even lekker met de benenwagen naar dorp, even brood halen en even lekker de wind voelen.
Verder hoef ik vandaag nergens heen en ga ik lekker op de bank zitten.
Man moet vanmiddag een uur terugrijden weer naar huis, dus hopen dat het op de weg ook goed te doen is.
Ik ga zo even lekker met de benenwagen naar dorp, even brood halen en even lekker de wind voelen.
Verder hoef ik vandaag nergens heen en ga ik lekker op de bank zitten.
Man moet vanmiddag een uur terugrijden weer naar huis, dus hopen dat het op de weg ook goed te doen is.
vrijdag 9 januari 2015 om 08:02
vrijdag 9 januari 2015 om 08:05
quote:Snoesje666 schreef op 09 januari 2015 @ 08:02:
Snoezekind gaat lekker met de auto naar school en met de bus terug.
Zeven kilometer door open veld is met storm niet te doen voor een guppie van 1.43 met hele grote fietstassen, hij waait van het fietspad af.Nee, dat is zielig. Zulke kleintjes mochten vroeger bij ons altijd in het midden van de fietsgroep fietsen en als het niet ging bij de groteren achterop.
Snoezekind gaat lekker met de auto naar school en met de bus terug.
Zeven kilometer door open veld is met storm niet te doen voor een guppie van 1.43 met hele grote fietstassen, hij waait van het fietspad af.Nee, dat is zielig. Zulke kleintjes mochten vroeger bij ons altijd in het midden van de fietsgroep fietsen en als het niet ging bij de groteren achterop.
vrijdag 9 januari 2015 om 08:07
O ik vond mezelf een aansteller en probeer vriend mee te krijgen naar buiten, wil hij niet. Het is nu tenminste nog droog.
Onze honden zijn wel mee te trekken maar je hebt honden die echt in de ankers gaan met dit weer. We hadden wel een keer allebei de griep toen het stormde en regende, toen heeft onze reu zijn plas heel lang opgehouden. Hij vertikte het om in de tuin te plassen. Maar door de voordeur wil hij wel altijd naar buiten. Hij haat regen alleen dus dan gaat ie zich om de paar meter uit staan schudden. Daarom hebben we een regenjas voor hem gekocht. Heel schattig staat het, bij een hond van 55 kilo, haha.
Onze honden zijn wel mee te trekken maar je hebt honden die echt in de ankers gaan met dit weer. We hadden wel een keer allebei de griep toen het stormde en regende, toen heeft onze reu zijn plas heel lang opgehouden. Hij vertikte het om in de tuin te plassen. Maar door de voordeur wil hij wel altijd naar buiten. Hij haat regen alleen dus dan gaat ie zich om de paar meter uit staan schudden. Daarom hebben we een regenjas voor hem gekocht. Heel schattig staat het, bij een hond van 55 kilo, haha.