Het stormt!

09-01-2015 06:55 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er staat vandaag een stevige zuidwester dus laat die paraplu maar thuis

Bind alles vast wat los zit

En ik hoop dat je niet hoeft te fietsen, tegen de wind in!

Vandaag stormt het alleen in het westen en midden van het land, morgen stormt het in het hele land dus denk aan dingen die om kunnen waaien in de tuin, aan eventueel bange huisdieren, je kapsel, waterproof mascara ed. Nou ja, storm, windkracht 8-9. Maar toch kan er flink schade ontstaan dus wees op uw hoede!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
quote:Sri schreef op 09 januari 2015 @ 09:29:

[...]

Met dit beetje storm? Kom nou zeg, het is geen noodweer hoor. We beginnen in Nederland wel te overdrijven de laatste tijd.Ja okee, het kan harder waaien. Maar ze sluiten hem wel eens af bij storm, toch? Of alleen met springtij, zo heet dat dacht ik. De Friezen zijn ook wel stoer, die zijn niet bang voor wat wind. Ik ben nogal een watje, Noord Hollander he, haha.
Waait hier in het Noorden vrij hard, maar dat doet het vrij vaak dus echt storm zou ik het hier nog niet willen noemen.

Net boodschappen gedaan. Volle kar, er waaide wel het een en ander uit bij het oversteken van het parkeerterrein. Ook de autodeur goed vasthouden, waait je zo uit handen.

Nu met kop koffie eventjes forummen (zou eigenlijk mijn hardloopronde moeten doen, maar zie dat nog niet zo zitten).

Het buldert wel lekker rondom het huis. Beetje grijs en donker nog buiten. Heeft wel iets gezelligs..
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:dance_in_the_rain schreef op 09 januari 2015 @ 09:47:

Hier (Overijssel) gaat de wind best tekeer. Ben sinds 05.00 uur wakker door de herrie in huis.

Ik gebruik vaak een rolstoel met (elektrische) voorzetbike, maar no way dat ik daar nu in naar buiten ga. Dat gevaarte vangt zoveel wind dat ik zo op m'n kant lig. Dan maar handbewogen tegen de wind in ploeteren op twee wielen. De hond vindt het daarentegen wel grappig. Vanmorgen op het losloopveldje had ze meer oog voor de wegvliegende blaadjes dan voor haar balletje. Lekker erachteraan jagen! Zo'n voorzetbike, doe je dat met je handen? Ik zag laatst iemand in een rolstoel met een fiets voor haar handen erop. Moeilijk te omschrijven. Maar dat zag er handig uit, ze ging best hard. Heb je geen electrische rolstoel? Nooit over nagedacht dat je om kan waaien in een rolstoel. En daar lig je dan, dat kan natuurlijk niet. En een brommobiel, is dat niet veiliger?
quote:gladoortje74 schreef op 09 januari 2015 @ 09:56:

[...]

Zo'n voorzetbike, doe je dat met je handen? Ik zag laatst iemand in een rolstoel met een fiets voor haar handen erop. Moeilijk te omschrijven. Maar dat zag er handig uit, ze ging best hard. Heb je geen electrische rolstoel? Nooit over nagedacht dat je om kan waaien in een rolstoel. En daar lig je dan, dat kan natuurlijk niet. En een brommobiel, is dat niet veiliger?Ik heb deze: Klik

Gas geven doe je met deze door het stuur iets naar je toe te trekken, remmen door het van je af te duwen. Een scootmobiel heb ik gehad, maar werkt lijftechnisch niet meer. Daar kukel je wel minder snel mee om met zijwind
quote:Sri schreef op 09 januari 2015 @ 09:29:

[...]

Met dit beetje storm? Kom nou zeg, het is geen noodweer hoor. We beginnen in Nederland wel te overdrijven de laatste tijd.Je woont zeker niet aan de kust? Het is geen nooddweer, maar het waait hier flink hoor. Zeker als je moet fietsen door de weilanden. Het is ook heel erg met vlagen, ene moment lijkt het stil en dan ineens weer een hoos! Net boddschappen gedaan en een pak met 12 rollen wc papier waaide van mijn kratje!
quote:dance_in_the_rain schreef op 09 januari 2015 @ 10:11:

[...]

Ik heb deze: Klik

Gas geven doe je met deze door het stuur iets naar je toe te trekken, remmen door het van je af te duwen. Een scootmobiel heb ik gehad, maar werkt lijftechnisch niet meer. Daar kukel je wel minder snel mee om met zijwind

Wat een gaaf ding zeg. Die kende ik nog niet. Mocht ik ooit een rolstoel nodig hebben, wil ik er ook zo een. Je hebt tegenwoordig wel veel mogelijkheden zeg. Je zou bijna jaloers worden. Maar als je er sneller door omvalt, dat is weer jammer. Doe je wel voorzichtig.

Wat nu wel leuk zou zijn, is een leeg parkeerterrein opzoeken met een karretje met een zeil erop en dan maar gaan. Zeilen op het droge. Jammer alleen dat je dan niet kunt remmen.
Kind met de taxi naar school laten gaan, durfde hem niet alleen te laten lopen. Ze zijn net van de week met het groen bezig geweest en overal lagen nog takken en flinke ook. En het is voor mij te ver om mee te lopen. Daarbij heb ik ook geen zin in een tak op mijn hoofd.

Voor degene die vinden dat niet gaan fietsen of naar buiten willen zwak is en dat je niet smelt enzo. Bij de ene regio is het aanzienlijk harder dan bij de andere regio. En zo'n omwaaiende boom kop je echt niet terug hoor.

Zag hier ook moeder met kind op de fiets vlak voor een auto zwalken door een windvlaag. Kun je wel stoer zijn maar toch lekker niet doen dus.
quote:dance_in_the_rain schreef op 09 januari 2015 @ 10:11:

[...]

Ik heb deze: Klik

Gas geven doe je met deze door het stuur iets naar je toe te trekken, remmen door het van je af te duwen. Een scootmobiel heb ik gehad, maar werkt lijftechnisch niet meer. Daar kukel je wel minder snel mee om met zijwind Die is gaaf hé, dat je die al hebt. Dacht dat ze vrij nieuw waren, stond kortgeleden pas in een van de nieuwsbrieven die ik ontvang.
quote:sandt2.0 schreef op 09 januari 2015 @ 10:14:

[...]

Je woont zeker niet aan de kust? Het is geen nooddweer, maar het waait hier flink hoor. Zeker als je moet fietsen door de weilanden. Het is ook heel erg met vlagen, ene moment lijkt het stil en dan ineens weer een hoos! Net boddschappen gedaan en een pak met 12 rollen wc papier waaide van mijn kratje!

Op dit moment ligt Arnhem nog niet aan de kust, maar dat kan over 10 jaar zomaar anders zijn.

Ik weet natuurlijk wel dat het aan de kust al heel gauw veel harder waait (van oorsprong Hagenees, dus bekend), maar ik heb wel eens het idee dat men elkaar zo gauw op zit te jutten. Maar iedereen moet gewoon lekker doen wat goed en verantwoord voelt.
quote:Sri schreef op 09 januari 2015 @ 10:57:

[...]

Op dit moment ligt Arnhem nog niet aan de kust, maar dat kan over 10 jaar zomaar anders zijn.

Ik weet natuurlijk wel dat het aan de kust al heel gauw veel harder waait (van oorsprong Hagenees, dus bekend), maar ik heb wel eens het idee dat men elkaar zo gauw op zit te jutten. Maar iedereen moet gewoon lekker doen wat goed en verantwoord voelt.

Inderdaad, wat goed voelt! Man en ik waren vandaag beiden vrij, twee auto's voor deur, dus kleine moeite om even kinderen naar school/trein te brengen! Gewoon omdat het kon! Gelijk door voor de boodschappen, alles lekker vroeg klaar! Vijftien jaar oude puber, wilde perse fietsen, ook goed!

Ik hoop niet dat Arnhem ooit aan zee zal liggen, want waar woon ik dan? Nu niet aan de kust, maar tusen de kust en de Haarlemmermeer, daar waar Noord en Zuid Holland elkaar raken!
Ik heb in de kop van Noord Holland gewoond en daar waait het veel harder dan hier in Zaanstad. Er zijn daar veel minder gebouwen die de wind breken. Maar wat je hier in de stad wel meer hebt, is dat de wind tussen gebouwen door wordt geperst en als er dan een windstoot komt, lig je op je kontje. Vooral tussen flats heb je dat. En bij smalle straatjes enzo.

Maar ik moet zeggen, ik heb nog geen brandweersirenes gehoord dus ik denk dat het nu nog meevalt met de schade.
ik woon in Twente en hier stormt het niet, af en toe een zuchtje wind en droog gelukkig, want moet er nog uit om voer voor de chinchilla`s te halen, anders geen eten vanavond voor ze
quote:gladoortje74 schreef op 09 januari 2015 @ 11:08:

Ik heb in de kop van Noord Holland gewoond en daar waait het veel harder dan hier in Zaanstad. Er zijn daar veel minder gebouwen die de wind breken. Maar wat je hier in de stad wel meer hebt, is dat de wind tussen gebouwen door wordt geperst en als er dan een windstoot komt, lig je op je kontje. Vooral tussen flats heb je dat. En bij smalle straatjes enzo.

Maar ik moet zeggen, ik heb nog geen brandweersirenes gehoord dus ik denk dat het nu nog meevalt met de schade.Hier vanmorgen heel veel sirenes. Geen idee nog wat er aan de hand was. (amsterdam)
quote:nina1966 schreef op 09 januari 2015 @ 10:54:

[...]

Die is gaaf hé, dat je die al hebt. Dacht dat ze vrij nieuw waren, stond kortgeleden pas in een van de nieuwsbrieven die ik ontvang.Nog niet zo lang in Nederland inderdaad. Het is een Spaans product. Noem 'm liefkozend m'n Harley
Jee, wat een storm! Is het heel aanstellerig als ik morgen niet 2x 100 km durf te gaan rijden als dit weer aanhoudt?
@NYC, noem mij maar een mietje maar ik vind van niet. Waarom denk je dat men een weerwaarschuwing geeft? Zodat je iets langer stilstaat bij veiligheid. Het kan spoken op de weg met dit soort weer. Dus wees alert, pas je rijgedrag, snelheid en eventueel route aan. Is toch niet gek? Je kunt nog even wachten met water en kaarsen inslaan maar enige voorzichtigheid is wel geboden hoor.
Gewoon afwachten. Er kan nog zoveel gebeuren, zoals mijn moeder altijd zei.

Er zijn wel meer stormen geëindigd in een glas water
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
NYC: ik ga dus wel zo de deur uit. Ik moet dik 2 uur rijden. Over de afsluitdijk. Maar gisteren ben ik dus omgereden, want dat zag ik met mijn polootje echt niet zitten. Nu moet ik weer, en de wind huilt om het huis. Ik word er niet blij van, maar ik wil ook geen mietje zijn. Lastig he? Want wat is wijsheid?
Ik heb besloten om niet te gaan rijden. Vanwege de storm, maar ook omdat ik de halve nacht wakker ben geweest met een huilend zoontje en mij nu geradbraakt voel. Sterkte voor iedereen die wel moet rijden (of fietsen, lopen of anderszins de deur uit moet)
Nou wees maar bij dat je niet weg bent geweest. Het was de hel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven