Bug Update Topic

09-01-2015 17:48 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Forummers,

De laaste twee weken heeft de TD hard gewerkt en zijn de volgende bugs en wensen live gegaan op het forum.

1. Database optimalisatie: Dinsdag zijn er maatregelen genomen die ervoor moeten zorgen dat er in de toekomst minder problemen zijn met de database. Deze maatregelen hadden echter toch een negatief effect op de siteperformance. Daarom is het forum vandaag rond 15:30 kort offline geweest om deze negatieve effecten te verminderen. De performance is nog steeds niet zo goed als we zouden willen, maar we blijven doorsleutelen aan de database en het forum totdat alle performance problemen opgelost zijn.

2. Mobiele data optimalisatie: de avatars en iconen op het forum worden nu per device type ingeladen. Dit scheelt in de dataload. Het heeft echter wel als effect dat plaatjes soms wat later worden ingeladen, omdat ze pas worden ingeladen op het moment dat je het plaatje in beeld krijgt. Let op: dit geldt niet voor de plaatjes die in postings worden geplaatst. (Later dit jaar gaat er nog een optimalisatieslag worden gemaakt.)

3. Iconen in de overzichtspagina’s nieuwe topics en actuele topics zijn hersteld.

4. Rechter profielmenu is hersteld.

5. Verspringen van de avatars is hersteld.

6. Inkorten welkomstekst en verkleinen inlog en registreer button.

7. Tekst in reactievensters kleiner.

8. Lay-out probleem in de topiclijsten met te lange titels.

9. Paginering aan de bovenkant en onderkant nu hetzelfde

10. Weergave van de persoonlijke inbox.

11. Verkleinen van de avatar en username op home.

12. Weergave van laatste 25 reacties als je op het linkje laatste pagina klikt.

13. Mijn laatste reactiepagina.

14. Linkjes naar mijn laatste reacties, topics en favorieten op de homepage via het persoonlijke venster.

15. Uitlogproblemen op mobiel.

16. Previewfunctie bij het plaatsen van een reactie of topic.

17. Linkjes naar topics nemen automatisch de naam van het topic over.

18. De ga-naar-paginafunctie. Deze functie zal in eerste instantie onder aan de pagina worden toegevoegd. We zijn nu nog aan het kijken of we deze ook boven aan de pagina bij de paginering kunnen plaatsen. Dit is echter nog niet 100% zeker.

19. De registratiepagina is aangepast zodat nieuwe gebruikers zich makkelijker kunnen registreren. Hierin is op jullie verzoek ook opgenomen dat het plaatsen van enquêtes en onderzoeken niet toegestaan is.

20. Paginering op mobiel: de paginering laat nu ook het totaal aan pagina’s in een topic zien.

21. Weergave Openingspost op mobiel (en verkleinde vensters op desktop). Deze is alleen nog zichtbaar op de eerste pagina van het topic.

22. Externe linkjes openen in een nieuwe tab in plaats van hetzelfde venster. Nieuwe foutmeldingpagina’s zodat de forummers die problemen hebben bij het inloggen sneller geholpen kunnen worden.

23. Naar laatste reactie via de zwarte/grijze ballonnetjes. Sommige gebruikers kwamen ergens midden op de pagina in plaats van de laatste reactie. (zit een bug in zijn ze nu naar aan het kijken)

24. Knoppen bij Navigatie staan nu goed

25. Op de laaste pagina in een topic werkt de paginering weer.

NOTE: De TD kijkt nu nog even naar het issue met de doorklik vanuit de tekstballonnen en naar het inzoomen van het reactievenster bij de iPhone.

Andere bugs worden op een later moment opgepakt. Hoog op de lijst staan de notificaties bij het ontvangen van een PB, maar dit konden we helaas deze keer niet oppakken.
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 14-01-2015 15:56
Reden: Update
% gewijzigd
Fijn weekend harde werkers!
Spannend!
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Beste forummers,

Morgen tussen 09:00 en 11:00 gaan we de volgende bugfixes uitrollen op de site.

1. Inkorten welkomstekst en verkleinen inlog en registreer button.

2. Tekst in reactievensters kleiner.

3. Lay-out probleem in de topiclijsten met te lange titels.

4. Paginering aan de bovenkant en onderkant nu hetzelfde (de mobiele paginering volgt hopelijk woensdag).

5. Weergave van de persoonlijke inbox.

6. Verkleinen van de avatar en username op home.

7. Weergave van laatste 25 reacties als je op het linkje laatste pagina klikt.

8. Mijn laatste reactiepagina.

9. Linkjes naar mijn laatste reacties, topics en favorieten op de homepage via het persoonlijke venster.

10. Uitlogproblemen op mobiel.

11. Previewfunctie bij het plaatsen van een reactie of topic.

12. Linkjes naar topics nemen automatisch de naam van het topic over.

Voor nu een hele fijne avond en ik geef jullie morgen einde dag indien mogelijk weer een statusupdate over de bugfixes die we hopelijk woensdagochtend kunnen uitrollen.

Met vriendelijke groet,

Community Manager VIVA
Super!
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Klopt het dat alle ava's weg zijn? En alle blokjes met symbool van de pijlers?
quote:Aztec schreef op 13 januari 2015 @ 17:22:

uhm nee, dat is niet de bedoeling. Welke browser gebruik je en helpt het als je de cookies even verwijdert?

met vriendelijke groet,

Junior
quote:Aztec schreef op 13 januari 2015 @ 17:22:

Ik had dat gisteren ook af en toe. Met f5 waren ze weer terug,

Mod, ik blijf nog steeds niet automatisch ingelogd op mijn laptop (Firefox versie 34.0.5). Vaak ben ik ingelogd als ik ff open, maar dan na bijvoorbeeld een half uurtje lig ik eruit. Is dat ook een bekende bug?
quote:Splinter_ schreef op 13 januari 2015 @ 21:11:

[...]

Ik had dat gisteren ook af en toe. Met f5 waren ze weer terug,

Mod, ik blijf nog steeds niet automatisch ingelogd op mijn laptop (Firefox versie 34.0.5). Vaak ben ik ingelogd als ik ff open, maar dan na bijvoorbeeld een half uurtje lig ik eruit. Is dat ook een bekende bug?

Ik neem morgen even contact met je op via de mail. Dit zou namelijk iets te maken kunnen hebben met de cookies van je browser.

Met vriendelijke groet,

Community Manager VIVA
Beste forummers,

De afgelopen twee weken heeft de TD zoveel mogelijk bugs en wensen voor het forum opgepakt. Morgenochtend ronden ze hun werkzaamheden af en zullen wij tussen 11:00 en 13:00 de volgende bugfixes uitrollen op de site:

1. De ga-naar-paginafunctie. Deze functie zal in eerste instantie onder aan de pagina worden toegevoegd. We zijn nu nog aan het kijken of we deze ook boven aan de pagina bij de paginering kunnen plaatsen. Dit is echter nog niet 100% zeker.

2. De registratiepagina is aangepast zodat nieuwe gebruikers zich makkelijker kunnen registreren. Hierin is op jullie verzoek ook opgenomen dat het plaatsen van enquêtes en onderzoeken niet toegestaan is.

3. Paginering op mobiel: de paginering laat nu ook het totaal aan pagina’s in een topic zien.

4. Weergave Openingspost op mobiel. Deze is alleen nog zichtbaar op de eerste pagina van het topic.

5. Externe linkjes openen in een nieuwe tab in plaats van hetzelfde venster. Ik weet dat we eerder hebben aangeven dat we dit niet gingen oppakken. Dit heb ik echter toch nog kunnen laten doen.

Daarnaast hopen we morgen ook de volgende punten uit te kunnen rollen:

1. Nieuwe foutmeldingpagina’s zodat de forummers die problemen hebben bij het inloggen sneller geholpen kunnen worden.

2. Naar laatste reactie via de zwarte/grijze ballonnetjes. Sommige gebruikers kwamen ergens midden op de pagina in plaats van de laatste reactie.

3. De OP krijgt een iets andere kleur dan de rest van het topic.

4. Link-icoon bij posts op mobiele devices verwijderen.

5. Naar-beneden-knop instellen zodat deze naar de laatste post op de pagina schiet in plaats van naar de onderkant van de site.

6. Het instellen van de pijlers bij voorkeuren. Dit werkt nog steeds niet zoals het hoort. We zijn bezig de precieze oorzaak te achterhalen, maar het kan zijn dat we hier morgen nog niet klaar mee zijn.

Het is nu nog niet duidelijk of dit ook allemaal gaat lukken. We beseffen dat we hiermee niet alle problemen hebben opgelost, maar we zijn een heel eind op weg.

De komende weken gaat de TD hoofdzakelijk werken aan andere titels van Sanoma die ook hun aandacht behoeven. Dit neemt niet weg dat we ons best doen gaandeweg nog een aantal punten op te pakken.

Hoog op de lijst staan de notificaties voor de persoonlijke berichten in de inbox. Dit zou echter nu dusdanig veel hebben gekost dat we hebben besloten om dit op een later tijdstip te gaan doen. Ik begrijp dat dit ver van ideaal is, maar het leek me verstandiger om de kostbare tijd van de TD nu in te zetten om zoveel mogelijk van de overige bugs op te laten pakken.

Ik geef morgen indien nodig nog een update.

Voor nu een nog fijne avond en welterusten alvast!

Met vriendelijke groet,

Community Manager VIVA
Klinkt goed. Ik hoop dat ook de wens om topics te verwijderen uit je lijst met reacties wordt vervuld, bv. topic Wat is je lievelingschips (had nooit moeten reageren, ik weet het )
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
is de verdwijning van het VF na 0.00 uur een bug of moeten we allemaal op tijd naar bed van de CM?
En het hoge data- en batterijverbruik, wordt daar nog wat aan gedaan?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:streepjessokken schreef op 13 januari 2015 @ 22:51:

Klinkt goed. Ik hoop dat ook de wens om topics te verwijderen uit je lijst met reacties wordt vervuld, bv. topic Wat is je lievelingschips (had nooit moeten reageren, ik weet het )+1. Heb ik gehad met het babynamentopic. M'n baby is al lang en breed geboren, maar dat topic bleef maar in m'n lijstje want het is een behoorlijk actief topic. Gelukkig is er recent een nieuw deel geopend.
quote:himalaya schreef op 14 januari 2015 @ 08:52:

En het hoge data- en batterijverbruik, wordt daar nog wat aan gedaan?* Mobiele data optimalisatie: de avatars en iconen op het forum worden nu per device type ingeladen. Dit scheelt in de dataload. Het heeft echter wel als effect dat plaatjes soms wat later worden ingeladen, omdat ze pas worden ingeladen op het moment dat je het plaatje in beeld krijgt. Let op: dit geldt niet voor de plaatjes die in postings worden geplaatst. (Later dit jaar gaat er als het goed is nog een optimalisatieslag worden gemaakt.) Zie ook mijn reactie op jouw vraag in het andere topic CommunityManagerViva in "Reactie- en bugtopic nieuwe forum" .
quote:sabbaticalmeds schreef op 14 januari 2015 @ 00:21:

is de verdwijning van het VF na 0.00 uur een bug of moeten we allemaal op tijd naar bed van de CM?Yes, iedereen moet op tijd naar bed! Nee, we zijn op de hoogte van het probleem. Het blijkt echter lastig voor de TD om de precieze oorzaak te vinden. De TD zal hier ook na vandaag aan blijven werken. Hoe lang het gaat duren voordat dit is opgelost kunnen we op dit moment helaas nog niet zeggen.
quote:streepjessokken schreef op 13 januari 2015 @ 22:51:

Klinkt goed. Ik hoop dat ook de wens om topics te verwijderen uit je lijst met reacties wordt vervuld, bv. topic Wat is je lievelingschips (had nooit moeten reageren, ik weet het )Helaas hebben we dit deze keer niet kunnen oppakken. Het blijkt vrij lastig te zijn om dit in te bouwen in het forum. We gaan kijken of we dit wel de volgende periode kunnen oppakken. Het staat in ieder geval hoog op de to-do lijst qua prioriteit.
De TD is nog heel even bezig met het oplossen van 1 bug en dan gaan we alle fixes uitrollen naar het forum.
quote:CommunityManagerViva schreef op 13 januari 2015 @ 22:33:

4. Weergave Openingspost op mobiel. Deze is alleen nog zichtbaar op de eerste pagina van het topic. Ik forum nu op de pc, en zie de OP niet meer in vervolgpagina's. Dit is blijkbaar niet wat er gevraagd is, aangezien je het over 'op mobiel' hebt. Komt de OP op vervolgpagina's op de pc nog terug?
Beste forummers,

Om het overzichtelijk te houden, gaat dit topic op slot. Jullie kunnen hier terecht met vragen en problemen/

Lopende zaken in dit topic zullen uiteraard nog worden behandeld.

met vriendelijke groet,

Junior
Het slotje is niet gelukt denk ik...
Ik krijg nog steeds veel 503 error meldingen. En het forum is nu zo traag als dikke stront.

Door een trechter natuurlijk.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:Alixane schreef op 16 januari 2015 @ 00:33:

Ik krijg nog steeds veel 503 error meldingen. En het forum is nu zo traag als dikke stront.

Door een trechter natuurlijk.het is al sinds de update gedoe in de avond en nachturen, voor de laatbloeiers is de bloei wel snel voorbij zo.
het staat niet in de buglijst dat het forum op de late avond er steeds uit ligt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven