Tuintegels online kopen???

22-07-2008 10:38 16 berichten
Hoi allemaal,

Ik ben bezig met onze achtertuin, nou hen ik hele mooie tegels gezien voor de achtertuin. het goedkoopste is om ze online te bestellen, maar dan moet je vooruit betalen.

aangezien ik een vervelende ervaring heb met aanbetalen doe ik dat liever niet meer. (ik heb 7000 euro aanbetaald maar nooit iets geleverd gekregen)

heeft er iemand ervaring met www.onlinebestrating.nl ??

deel je ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Dan kan goedkoop online bestellen dus duurkoop worden. Waarom betaal je dan niet een paar tientjes extra en koop je ze bij een betrouwbare echte winkel?
Wanda,

het gaat hier om een verschil van 350 euro tussen verschillende sites en nog een 200 euro met een winkel dus dat vind ik zeker de moeite om op onderzoek uit te gaan.
quote:wanda_p schreef op 22 juli 2008 @ 11:59:

Dan kan goedkoop online bestellen dus duurkoop worden. Waarom betaal je dan niet een paar tientjes extra en koop je ze bij een betrouwbare echte winkel?Alsof je bij een gewone winkel niet opgelicht kan worden:S
zit de site aangesloten bij een branchevereniging? Kun je per mail/ telefoon contact met ze opnemen? Dit zijn redelijke indicatoren of het een betrouwbaar bedrijf is. Tevens kan ik me voorstellen dat je vraagt (eventueel tegen een kleine meerprijs) geheel of gedeeltelijk bij aflevering te betalen.
Dag Doenja,

Ik heb de site even bekeken en ik vind onderstaande toch wat vreemd / verdacht:

Wilt u langs komen om producten te bekijken of voor het bespreken van een offerte dan is dit op afspraak mogelijk.

Het hier boven gegeven adres is niet ons bezoek adres. Indien u hier meer informatie over wilt hebben dan kunt u contact met ons opnemen via onderstaand e-mail adres.
The time is now
banba dat is op zich niet zo heel vreemd hoor, een loods waar de spullen in opgeslagen worden valt nu eenmaal weinig aan te zien.
Dank jullie voor de reacties, ik ga er nog een nachtje over slapen en dan ga ik morgen beslissen of ik ga bestellen.

en inderdaad banba, dat zegt weinig. het bedrijf waar ik opgelicht ben had een hele mooie showroom op het adres wat ook vermeld was bij de kvk.
Als ik op ze google, kom ik eigenlijk alleen maar advertenties tegen en van die algemene sites waar je heel makkelijk op komt te staan. Eigenlijk in het geheel geen ervaringen te vinden.

Dat kan betekenen dat:

- online bestrating normaal gesproken niet op internet besproken wordt qua ervaringen

- het bedrijf vrij nieuw is en er niks aan de hand is

- het bedrijf ooit berucht was onder een andere naam en van naam gewijzigd is

Ik zou er niet op vertrouwen zelf. De reden daarvoor is dat ik eerst toch google en daar voldoende ervaringen gelezen wil hebben waarvan ze niet lijken alleen maar van het bedrijf zelf af te komen. Maar ik weet niet of het zo voor online bestrating ook werkt.

Zijn ze aangesloten bij een of ander koop-op-afstand keurmerk?
Ze staan overigens wel ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder die naam. Onder nummer 39093778.

(bron: hun website, maar ook die van KvK zelf)
Als jij daar besteld en alles staat op schrift, dan sta je op het moment dat er iets mis gaat toch gewoon sterk genoeg om daar iets tegen te beginnen zoals een rechtzaak.

Ook als jij iets in de winkel koopt of bij zn stenenboer kan er vanalles misgaan, zoals een faillisement, dan is het ook maar de vraag of je nog iets terugziet.

Maar goed, vraag anders eens om referentie's van klanten waar eerder geleverd is.
Boarn. ja ze hebben volgens mij wel een kopje op de site (of was dat een ander? weet het niet zeker) met klantentevredenheid.

Kiks, ja ze zijn aangesloten bij Safe 2 shop dus dat is al wel iets.
Heb je nog besloten om het te proberen via deze on-line shop of ben je op zoek naar een andere oplossing?
Kiks, Ik heb ze inmiddels besteld. die woensdag, ik heb ze 's avonds betaald. De volgende dag werd ik gebeld dat de betaling binnen was en dat de tegels besteld waren bij de fabriek, 's middags werd ik nog een keeer gebeld dat ze maandag zouden komen leveren. En idd maandag stonden er 5 palets met tegels in mijn voortuin

Helemaal super!!!!
Geweldig! Dus gelukkig een positieve ervaring hiermee.
Bestelde bij Onlinebestrating.nl voor 60m2 aan kwaliteitstegels.

Na vooruitbetaling alles keurig op tijd geleverd. Chauffeur belde een half uur voor levering en ik kon hem daarom aanwijzen waar de tegels geplaatst moesten worden. Tot zover alles top!

Na levering bleken in 14 tegels in de toplaag scheurtjes en barstjes te zitten. Deze tegels dus terug gelegd op de pallet en hierover telefonisch contact opgenomen met onlinebestrating.nl

Of ik even een paar foto's wilde maken zodat zij deze aan de fabrikant konden zenden...

Uiteraard was dat geen probleem, dus heb ik een paar foto's gemaakt van vier tegels en aangegeven dat de overige tegels dezelfde scheurtjes vertoonden.

Blijkbaar is de relatie tussen onlinebestrating.nl en de fabrikant, Excluton, van dien aard dat Excluton niet akkoord gaat met 4 van de 14 tegels op foto en moest ik de tegels (25 kg+ per stuk) allemaal fotograferen!

Ook had ik door een rekenfout 9 tegels teveel besteld en bedacht dat als er toch nieuwe tegels geleverd moesten worden, die -9- wel in mindering gebracht konden worden op de (nieuwe) levering. Dat scheelde mij 120 euro namelijk.

Dat was echter 'te makkelijk' bedacht. 'Besteld is besteld' is het motto van onlinebestrating.nl !

Dus, verkoop is goed, levering ook, maar after sales is waardeloos en verwacht dus géén coulance !

Ook staat onlinebestrating.nl dus niet tussen jou en fabrikant als het gaat om klachten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven