Altec Sweet moederfiets

10-01-2015 23:37 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben bijna uitgerekend van ons 1ste kindje. We kijken erg uit naar fietsen met z'n 3tjes. Vanwege mijn omafiets zijn we aan het kijken naar een moederfiets. We kwamen de Altec Sweet tegen, niet duur.

Iemand ervaring met de Altec Sweet?

Hoor graag jullie ervaringen!
Geen ervaring met deze, maar heb wel een moederfiets. Belangrijk is een goede dubbele standaard, stuurslot en genoeg ruimte. Als je naar de fiets gaat kijken, vraag of ze er verschillende kinderzitjes op willen doen om mee te testrijden. En doe gewicht in het zitje, een flinke zak aardappelen ofzo, om de balans van de fiets te voelen.

Je kindje kan pas op zijn vroegst met een maand of acht mee op de fiets, als hij dan al goed kan zitten. Je hebt dus nog best wat tijd om buikloos proefritten te maken voor je beslist.
Ik heb ook een omafiets waar ik geen voorzitje op kan doen, wel een achterzitje. Man heeft een herenfiets waar wel een voorzitje op kan, zijn fiets is uit 1947 overigens, dus ook niet echt nieuw meer.

Onze oudste kon eigenlijk al zo snel op een achterzitje dat wij eigenlijk nooit een functioneel probleem hebben ervaren met het feit dat er op mijn fiets geen voorzitje kon. Met 8 maanden kon hij in het voorzitje, met 10 maanden in het achterzitje.

Als je zelf een auto tot je beschikking hebt, dan zou ik geen nieuwe fiets kopen vanwege dat voorzitje. Wij hebben nu twee zoons, nr 2 gaat weer in het voorzitje bij man, nr 1 gaat in het achterzitje bij mij. Als we ze beide meeneem dan gaan we met de auto. Meestal moet je dan namelijk ook veel andere zooi meenemen waarbij de auto ook veel makkelijker is.
Het is denk ik wat voorbarig om nu al naar fietsen te kijken. De meeste kinderen kunnen pas met 10-12 maanden echt goed zitten. Mijn oudste kon pas met 14 maanden in een fietsstoeltje, de jongste met 11-12 maanden.

Een voorstoeltje past heel vaak ook op een gewone fiets, op die van mij in elk geval wel. Zolang je maar 1 kind vervoert gaat dat prima met een gewone fiets.
Ik heb een omafiets waarvan de standaard kapot is.

De afstand tussen voorzitje & mij is denk ik niet groot.

Ben nu inderdaad hoog zwanger, over een jaar wanneer ons 1ste kindje kan zitten ongeveer willen we voor een 2de kindje gaan.
Wacht eerst maar af hoe die eerste bevalt. Wie weet wil je dan helemaal geen 2e meer
Ik heb de BSP Seine , betaalbaar Nederlands merk en bevalt prima!

Succes met je zoektocht, samen fietsen is zooo leuk :-)
Een bakfiets is ook superleuk! En dan heb je de kinderen altijd voor je zodat je kunt zien waar ze naar kijken/wijzen. Je kunt een baby in een maxi cosi in de bakfiets vervoeren vanaf 4-6 maanden, beetje afhankelijk van hoe stevig je kindje is.
Ik heb een omafiets en daar paste het voorstoel prima op. Vanaf haar 3e jaar ging ze zelf fietsen dus een achterstoeltje heb ik nooit gehad.
Ik heb 3 kinderen en nooit een moederfiets gehad. Naar mij mening grote zware ondingen. Ik heb altijd een sportieve fiets gehad (weet de term niet) waarop ik kilometers gefietst heb met mijn kinderen.

Je hoeft dus niet perse een moederfiets.
Ik doe niet aan een moederfiets, ik vind ze zo lelijk.

Een gewone fiets met zitje doet het prima!
quote:tess07 schreef op 11 januari 2015 @ 10:02:

Ik heb 3 kinderen en nooit een moederfiets gehad. Naar mij mening grote zware ondingen. Ik heb altijd een sportieve fiets gehad (weet de term niet) waarop ik kilometers gefietst heb met mijn kinderen.

Je hoeft dus niet perse een moederfiets.

Een hybride?

Tussen racefiets, trekkingfiets en gewone fiets in?

Zo'n beetje voorover hangende koga, zeg maar?

Mijn moeder ( en ieders moeder denk ik?) had ook gewoon zo'n fiets. En mijn vader ook trouwens. En alles op de fiets gedaan, want die sportieve fietsen fietsen veel lekkerder dan zware omafietsen.

Ik heb nu trouwens een bakfiets voor erbij, want wilde heel graag al heel vroeg met kind fietsen. Tweedehands met gekregen maxi cosi, dus als hij niet bevalt kan ik hem nog altijd makkelijk wegdoen. Maar ik ben om en een echte bakfietsmoeder geworden.
Ja zo eentje Mevrouw75!

Bakfiets heb ik ook gehad toen de kinderen nog klein waren, superhandig!
Ik vind zo'n half voorover gebogen fiets echt niet prettig. Ik moet goed recht op een fiets zitten, anders krijg ik pijn in mijn rug. Ik heb een cortina roots transport, met krat voorop zodat ik plek heb voor boodschappen. Maar ik pak eigenlijk toch vaak de auto
Ja maar ik houd erg van fietsen, en wel een beetje doortrappen graag.

En wij fietsen dus bijna altijd, kinderen hebben ook geen problemen met een uurtje op de fiets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven