Zieke kat 😔
zondag 11 januari 2015 om 20:18
Gisteren nog niets aan de hand. Onze kat is 10 jaar en altijd gezond geweest. Vandaag heeft ie nog niet gegeten en hij zit steeds te slikken. Als hij slikt gaat het moeizaam en gaat zn kop omlaag en oogjes dicht. Lijkt pijnlijk. Rond 17 uur een paar hapjes blikvoer gehad maar meteen kokhalzen. Ik denk aan een vastzittende haarbal maar hij is verder ook sloom en oortjes hangen plat naar beneden. Oortjes waren vanmiddag koud maar nu warm. Verder maken de darmen harde geluiden. Hij wast zich ook niet meer.
Voor ik de da bel, herkent iemand dit en hoe kan ik hem helpen?
Voor ik de da bel, herkent iemand dit en hoe kan ik hem helpen?
Let's have tea...
zondag 11 januari 2015 om 20:39
Dat je allang bij de da had moeten zitten vind ik persoonlijk iets te paniekerig, het is pas sinds vanmorgen... Ik zou morgenochtend kijken hoe het met je kat gaat en heeft hij nog steeds dezelfde symptomen als vandaag, dan de dierenarts bellen om langs te komen. Het minste wat je nu natuurlijk wel even kan doen, is bellen met de da en vragen of het noodzakelijk is dat je vanavond nog langs komt. Die kan dat het best beoordelen.
Onze kat heeft perioden dat hij dagen veel minder/bijna niks eet en slomer is. Al een aantal keer voor bij de dierenarts gezeten, maar die kunnen keer op keer niks vinden. Na een paar dagen begint hij spontaan weer te eten. Ik raak er dus niet meer zo snel van in de stress, maar ik zie het maar als dat mensen zich ook wel eens een aantal dagen niet lekker voelen.
Drinkt je kat wel? Dat is erg belangrijk... Eten overigens ook, dus als hij morgen nog niks gegeten heeft moet je dat ook doorgeven aan je da.
Onze kat heeft perioden dat hij dagen veel minder/bijna niks eet en slomer is. Al een aantal keer voor bij de dierenarts gezeten, maar die kunnen keer op keer niks vinden. Na een paar dagen begint hij spontaan weer te eten. Ik raak er dus niet meer zo snel van in de stress, maar ik zie het maar als dat mensen zich ook wel eens een aantal dagen niet lekker voelen.
Drinkt je kat wel? Dat is erg belangrijk... Eten overigens ook, dus als hij morgen nog niks gegeten heeft moet je dat ook doorgeven aan je da.
anoniem_198686 wijzigde dit bericht op 13-01-2015 21:35
Reden: Tiepvaut
Reden: Tiepvaut
% gewijzigd
zondag 11 januari 2015 om 20:41
Eens met mijn voorgangsters. Zonde dat je niet om 17 uur bent gegaan. Had je 25 euro consultkosten bespaard (voor 18 uur is geodkoper).
Hup naar de DA en laat je ons even weten hoe het met het beestje gaat?
Edit: Liever paniekerig dan een beestje dat zich zo beroerd voelt terwijl ik er wellicht iets aan had kunnen doen.
Hup naar de DA en laat je ons even weten hoe het met het beestje gaat?
Edit: Liever paniekerig dan een beestje dat zich zo beroerd voelt terwijl ik er wellicht iets aan had kunnen doen.
zondag 11 januari 2015 om 20:48
zondag 11 januari 2015 om 20:50
Huh?
Dan ga een topic openen op Viva?
Want?
Je kon het telefoonnummer van de dienstdoende dierenarts niet vinden?
Ik snap dat nooit zo
Nou heb ik een hond, en die heb ik al 13 jaar
Ik merk ondertussen het verschil wel tussen aanstellen (want dat doet hij als een volleerd GTST acteur) en echte pijn
In februari werd ik wakker en zag dat hij anders dan anders deed
Kon er niet mijn vinger op leggen wat er dan was...
Maar hij wilde niet eten, niet drinken en keek een beetje apathisch uit zijn ogen
Binnen een uur zat ik bij de DA
Hij was is shock, waarschijnlijk iets gegeten wat vergiftigd was
¤300 armer, maar de hond is er nog
Dan ga een topic openen op Viva?
Want?
Je kon het telefoonnummer van de dienstdoende dierenarts niet vinden?
Ik snap dat nooit zo
Nou heb ik een hond, en die heb ik al 13 jaar
Ik merk ondertussen het verschil wel tussen aanstellen (want dat doet hij als een volleerd GTST acteur) en echte pijn
In februari werd ik wakker en zag dat hij anders dan anders deed
Kon er niet mijn vinger op leggen wat er dan was...
Maar hij wilde niet eten, niet drinken en keek een beetje apathisch uit zijn ogen
Binnen een uur zat ik bij de DA
Hij was is shock, waarschijnlijk iets gegeten wat vergiftigd was
¤300 armer, maar de hond is er nog
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
zondag 11 januari 2015 om 21:41
Hij ligt nu rustig naast me en lijkt iets minder raar te slikken. Ik heb zn keel gemasseerd en toen leek er wat los te komen. Daarna lag ie ook meer ontspannen. Ik zou ook meteen gaan als ik het niet vertrouwde maar zover is het nu niet. Ik heb inmiddels voor 6 katten gezorgd en 4 ervan zijn 17 jaar geworden dus ik weet wel wanneer er echt iets is. Ik vroeg me alleen af of iemand tips heeft om hem te helpen voor ik de da inschakel. Ik probeer ieder uur om hem te laten drinken maar zonder succes...
Let's have tea...
zondag 11 januari 2015 om 21:43
Drinken is wel echt heel erg belangrijk. Katten nieren zijn echt gigantisch gevoelig. Ik zou de nacht niet in durven als kat voor die tijd niet had gedronken. En als je er op staat om te wachten tot de ochtend: Forceren. Spuitje, lepeltje, desnoods zuig je het op in een rietje en blaas je het in zn bekkie.
En verschoon de bak even zodat je kunt zien of hij nog wel plast.
En verschoon de bak even zodat je kunt zien of hij nog wel plast.
zondag 11 januari 2015 om 22:12
quote:janine82 schreef op 11 januari 2015 @ 21:58:
Net met spuitje geprobeerd maar hij springt weg, blazend. Blazen doet ie nooit dus hij is echt niet in zn hum. Ik probeer zo nog wat natvoer aangelengd met warm water, misschien slobbert ie daar wat van op.Hij drinkt niet, springt weg als je hem wil dwingen, hij blaast... Ik snap dat je zegt dat je ervaring hebt met katten, maar dit klinkt niet goed. Dat zie je toch zelf ook? Beter dat je nu een DA uit zn huis belt dan dat je vannacht iemand uit z'n bed belt. Of je kat morgen doodziek aantreft.
Net met spuitje geprobeerd maar hij springt weg, blazend. Blazen doet ie nooit dus hij is echt niet in zn hum. Ik probeer zo nog wat natvoer aangelengd met warm water, misschien slobbert ie daar wat van op.Hij drinkt niet, springt weg als je hem wil dwingen, hij blaast... Ik snap dat je zegt dat je ervaring hebt met katten, maar dit klinkt niet goed. Dat zie je toch zelf ook? Beter dat je nu een DA uit zn huis belt dan dat je vannacht iemand uit z'n bed belt. Of je kat morgen doodziek aantreft.
maandag 12 januari 2015 om 13:13
Aww.. arm beestje!
Hoe gaat het vandaag met hem?
Ik zou als ik jou was toch contact opnemen met de dierenarts. Misschien eerst bellen en dan de DA laten inschatten of het nuttig/nodig/verstandig is om langs te komen? Persoonlijk zou ik met een dergelijk nieuw probleem bij een kat onmiddellijk langsgaan.
Hoe gaat het vandaag met hem?
Ik zou als ik jou was toch contact opnemen met de dierenarts. Misschien eerst bellen en dan de DA laten inschatten of het nuttig/nodig/verstandig is om langs te komen? Persoonlijk zou ik met een dergelijk nieuw probleem bij een kat onmiddellijk langsgaan.