Spiegelreflexcamera

12-01-2015 16:42 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een goede spiegelreflexcamera. Ik wil graag foto's gaan maken, dat doe ik nu wel vaker met mijn mobiel maar dan is toch de kwaliteit in de avond e.d. niet zo best. Voor mooie foto's is een goede camera dan belangrijk.

Mijn vriend heeft een EOS 5d, maar dat is iets te hoog gegrepen voor mij. Te duur, ik ben geen pro, te groot (kleine handen). Ik zoek wel iets wat ik makkelijk vast kan houden. Mijn vriend beveelt mij van alles aan, maar op pro-niveau, dus daar heb ik niets aan. In minder wil hij zich ook niet verdiepen

Hier zitten vast wel een aantal fotografie "gekken" die mij in vrouwentaal kunnen vertellen wat voor mij goed genoeg, leuk en binnen een budget tot 250-300 euro zit, kunnen jullie mij iets aanbevelen?

Ik ben een beginner, maar wil niet na een jaar of 2 meteen een nieuwe aanschaffen als blijkt dat de camera die ik koop niet de gevorderde-modus heeft.
Wow, 3 topics!

Ik kan me niet voorstellen dat je met zo'n budget iets kunt, mijn superzoom was al duurder dan dat.

Is een superzoom niets voor je om mee te beginnen?
Tja voor zo'n bedrag kom je met een beetje mazzel op het instapmodel van Canon/Nikon uit met een kitlensje.
kijk eens op marktplaats onder canon camera's! leuk voor je budget en leuk voor de starter.

Als ervaring met de camera zou ik gewoon beginnen met een simpele.

Mijn zusje volgt nu een cursus met de eos 500d als ik het goed heb.

Het is hartstikke leuk en je leert er snel mee omgaan!

succes!!
Misschien dat je op marktplaats nog iets tweedehands kan vinden.
Of bij een goede camerazaak, dan heb je vaak nog wat van garantie.
250-300 euro voor een goede spiegelreflex, dat lijkt me een nogal mager budget, idd tweedehands kijken zoals nomi87 zegt.
Anyways, wat je wilt en wat je wilt betalen botst nogal
Oei voor dat bedrag kom je toch wel op een tweedehands camera uit.

Vooral spiegelreflex en een die over twee jaar niet opnieuw hoeft aangeschaft te worden als je gevorderd bent. Wat dus betekend dat het ding nu al die functies moet hebben.

Vriend is fotograaf,als hij vanavond thuis komt zal ik hem even om tips vragen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
ik zou voor een goede gebruikte gaan kijken.. bij goede foto zaken kan je die vaak wel aanschaffen met garantie

Ik heb zelf een nikon D5000 als spiegelreflex bevalt goed en die zijn nu wel redelijk voordelig aan te schaffen gebruikt
Nee hoor instappertje

Canon 1200D komt heel goed uit reviews.

http://www.camerashop.nl/ ... iRx7rrjsMCFUWWtAodxDsAxg.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Daar heb je toch vrij weinig aan happy daddy. Er zit maar een lens bij. Dan zul je toch geld bij moeten leggen voor minimaal een lens extra.
quote:happy-daddy schreef op 12 januari 2015 @ 17:11:

Nee hoor instappertje

Canon 1200D komt heel goed uit reviews.

http://www.camerashop.nl/ ... iRx7rrjsMCFUWWtAodxDsAxg.Dat is wel echt een instappertje. Als to meer wil moet je al meer eraan uitgeven. Dat wil ze juist niet.
Een lichtsterke versie van de kit lens kost 675

Een lichtsterke 50mm portretlens kost 99

Daarnaast je kunt wel een jacht willen maar als je enkel budget hebt voor een bootje in je bad. Dan zul je keuzes moeten maken.

Voor een super lens betaal je ook superprijzen.

Laat TS eerst maar eens ontdekken of een DSR iets voor haar is.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
quote:happy-daddy schreef op 12 januari 2015 @ 17:20:

Laat TS eerst maar eens ontdekken of een SPR iets voor haar is.Daar zit zeker iets in. Iedereen wil tegenwoordig een dsr, maar als het puntje bij het paaltje komt maakt het overgrote merendeel foto's op de autostand
quote:happy-daddy schreef op 12 januari 2015 @ 17:20:

Een lichtsterke versie van de kit lens kost 675

Een lichtsterke 50mm portretlens kost 99

Daarnaast je kunt wel een jacht willen maar als je enkel budget hebt voor een bootje in je bad. Dan zul je keuzes moeten maken.

Voor een super lens betaal je ook superprijzen.

Laat TS eerst maar eens ontdekken of een DSR iets voor haar is.

Dat is waar.

To vriend is druk in de weer voor je. Hij vraagt of dit bugdet incl lenzen is?

Dan wordt het namelijk erg moeilijk zegt hij.

Hij raad daarom sowieso een canon aan zodat je eventueel samen met je vriend kan doen met de lenzen.

Vriend is in zijn nopjes, die vind dit uitzoek werk heel leuk haha.

Hij stuurt mij straks een mail met dingen.
Mijn vriend is fotogek en heeft nu een vrij goedkope body waar hij zo tevreden mee is dat hij een tweede gekocht heeft. Dat is makkelijker met snel met verschillende lenzen foto's maken. Panasonic dmc-g3

Kijk maar eens bij foto sites. Deze word echt goed besproken.
quote:MadameQetesh schreef op 12 januari 2015 @ 17:00:

Oei voor dat bedrag kom je toch wel op een tweedehands camera uit.

Vooral spiegelreflex en een die over twee jaar niet opnieuw hoeft aangeschaft te worden als je gevorderd bent. Wat dus betekend dat het ding nu al die functies moet hebben.

Vriend is fotograaf,als hij vanavond thuis komt zal ik hem even om tips vragen.

Je vriend moet maar eens naar deze kijken

Panasonic DMC-G3
Canon EOS 100D en dan sparen voor een 50mm lens voor erbij, al dan niet via Marktplaats. Vooral de f/1.8 is erg betaalbaar.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Stom trouwens dat je vriend zich niet in minder professionele camera's wil verdiepen voor jou. Het lijkt mij dat de 5D ook niet zijn eerste camera is.
Advies van vriend:

Voor dit budget kun je bijvoorbeeld kijken naar een Canon EOS 40D (of 50D) met de standaard 18-55mm lens op marktplaats.

Het is handig om een Canon te nemen, zodat je ook de objectieven van je vriend kunt gebruiken.

Het grootste verschil met de EOS 5D is de sensor. Deze is 1,6x kleiner, waardoor je minder groothoek bereik hebt met een gelijke lens.

Hierdoor is de standaard 18-55mm lens vergelijkbaar met een 28-88mm lens op een full-frame camera, zoals de EOS 5D.

Wel heb je het voordeel dat je ook EF-S objectieven kunt gebruiken, die doorgaans een stuk goedkoper zijn.

Ook de instelmogelijkheden zijn vergelijkbaar met de EOS 5D.
quote:Susan schreef op 12 januari 2015 @ 17:43:

Stom trouwens dat je vriend zich niet in minder professionele camera's wil verdiepen voor jou. Het lijkt mij dat de 5D ook niet zijn eerste camera is.Hier ben ik mee eens. Vooral als je al compleet niet thuis bent in camera wereld is het fijn om bij het kopen iemand te hebben die er verstand van heeft en je wil helpen.
Vind je het belangrijk dat het een spiegelreflexcamera wordt? En waarom precies? Heel veel eisen aan een camera hangen ervan af wat je ermee wilt doen.

Persoonlijk vind ik de stap van fotograferen met je mobiel naar een spiegelreflex behoorlijk groot. Er zijn ook heel wat leuke compactcamera's in het hogere segment. Die hebben ook al veel functies en zijn niet zo groot als een spiegelreflexcamera als je dat een probleem vindt.

Ben je bekend met de basisprincipes in de fotografie? (Weet je wat er gebeurd als je een groter of kleiner diafragma instelt, om maar een voorbeeld te noemen? Weet je hoe belichting meten werkt? Witbalans?) Als je antwoord ja is, en je graag met zulke instellingen speelt of wilt gaan spelen, is een spiegelreflex leuk. Zo niet, dan zou ik het laten en een goede compactcamera zoeken.

Tip: Ga niet voor een enorm verlokkende zoomfactor van 20-30x, daar worden je foto's niet beter van, zeker niet zonder een lichtsterke lens.
Waarom zou ze niet gaan voor een spiegelreflex? Ik had voor mijn eerste spiegelreflex een compactcamera en ik wist echt nog helemaal niks van de instellingen of hoe een camera werkte, ik kon ook alleen op automatisch fotograferen destijds, maar je leert dat zo snel als je je er een beetje in verdiept. Daarvoor hoef je heus niet eerst als tussenstapje een superzoom of duurdere compactcamera te hebben.
Precies Susan, daarom ook mijn vraag of ze daar graag mee speelt of wil gaan spelen. Ik lees in het verhaal van TO alleen dat ze mooie foto's wil maken.

Ik heb zelf een compactcamera en een spiegelreflexcamera. Mijn SLR neem ik als ik uitgebreid wil spelen en mijn compacte als ik snel kiekjes wil maken of met iemand op stap ben die niet overal steeds stil wil staan . Qua beeldkwaliteit zie ik weinig verschil. Bovendien kun je op een betere compactcamera ook al veel instellen.

Wat bootje dus zegt:

quote:bootje_op_de_golven schreef op 12 januari 2015 @ 17:25:

[...]

Daar zit zeker iets in. Iedereen wil tegenwoordig een dsr, maar als het puntje bij het paaltje komt maakt het overgrote merendeel foto's op de autostand

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven