Spiegelreflexcamera

12-01-2015 16:42 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een goede spiegelreflexcamera. Ik wil graag foto's gaan maken, dat doe ik nu wel vaker met mijn mobiel maar dan is toch de kwaliteit in de avond e.d. niet zo best. Voor mooie foto's is een goede camera dan belangrijk.

Mijn vriend heeft een EOS 5d, maar dat is iets te hoog gegrepen voor mij. Te duur, ik ben geen pro, te groot (kleine handen). Ik zoek wel iets wat ik makkelijk vast kan houden. Mijn vriend beveelt mij van alles aan, maar op pro-niveau, dus daar heb ik niets aan. In minder wil hij zich ook niet verdiepen

Hier zitten vast wel een aantal fotografie "gekken" die mij in vrouwentaal kunnen vertellen wat voor mij goed genoeg, leuk en binnen een budget tot 250-300 euro zit, kunnen jullie mij iets aanbevelen?

Ik ben een beginner, maar wil niet na een jaar of 2 meteen een nieuwe aanschaffen als blijkt dat de camera die ik koop niet de gevorderde-modus heeft.
Alle reacties Link kopieren
Precies Susan, daarom ook mijn vraag of ze daar graag mee speelt of wil gaan spelen. Ik lees in het verhaal van TO alleen dat ze mooie foto's wil maken.

Ik heb zelf een compactcamera en een spiegelreflexcamera. Mijn SLR neem ik als ik uitgebreid wil spelen en mijn compacte als ik snel kiekjes wil maken of met iemand op stap ben die niet overal steeds stil wil staan . Qua beeldkwaliteit zie ik weinig verschil. Bovendien kun je op een betere compactcamera ook al veel instellen.

Wat bootje dus zegt:

quote:bootje_op_de_golven schreef op 12 januari 2015 @ 17:25:

[...]

Daar zit zeker iets in. Iedereen wil tegenwoordig een dsr, maar als het puntje bij het paaltje komt maakt het overgrote merendeel foto's op de autostand

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven