Stekker voor VS

14-01-2015 16:20 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan binnenkort een weekje naar New York. Nou heb ik even gekeken voor een reisstekker. Maar ik kom 2 varianten tegen. Geaard en on-geaard. Dus met en zonder extra ronde pin. Kan iemand mij vertellen welke ik het beste kan kopen. Mijn man denkt de geaarde aangezien alle stopcontacten tegenwoordig wel geaard zijn. Maar dat is in de VS misschien niet zo.

Alvast bedankt!
Geaard is altijd ok.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Koop een universele reisstekker, die past altijd.
Niet geschoten is altijd mis
http://www.allekabels.nl/ ... sele-reisstekker-set.html

Zelf had ik een universele reis stekker zet toen ik naar de VS ging. Ik ben in verschillende staten geweest en hier zat altijd wel één bij die ik kon gebruiken. Ook handig voor wanneer je nog eens naar een ander land gaat. Ben je in één keer voorzien.
Ja, dat is toekomst muziek... Dat is mooi om naar te luisteren..
Oke, maar als je dan stopcontacten hebt die niet geaard zijn, en dus gewoon maar 2 gaten hebben dan past een geaarde stekker er niet in toch met zo'n extra pin?
quote:dicha schreef op 14 januari 2015 @ 16:38:

Oke, maar als je dan stopcontacten hebt die niet geaard zijn, en dus gewoon maar 2 gaten hebben dan past een geaarde stekker er niet in toch met zo'n extra pin?Met zo'n universele zit er altijd wel één bij die past:)
Een niet-geaarde zal altijd passen,

maar het nadeel van een niet-geaarde met dus 2 kleine pinnen is dat die soms uit het contact durft te vallen als je er een nogal zware kop in steekt. Dat probleem had ik bijvoorbeeld met mijn Macbook lader.

Neem ze voor de zekerheid dus alletwee mee.
quote:marielle75 schreef op 14 januari 2015 @ 16:40:

[...]

Met zo'n universele zit er altijd wel één bij die past:)Oke, dank je wel, ga ik zo een kopen
Veel plezier in de VS!
Ik heb van die wereldstekkers, zijn er 4. Op elke stekker staat in welk werelddeel het gebruikt kan worden.

Gekocht bij de Mediamarkt.

Ik ben in verschillende staten in de VS geweest en nog altijd mijn föhn ed. kunnen gebruiken.
quote:marielle75 schreef op 14 januari 2015 @ 16:50:

Veel plezier in de VS!Dank je!!
Ik zag ze vorige week voor heel weinig bij Kruidvat liggen, afgeprijsd.
Bij van die euroshops en de action hebben ze ze ook, kosten een euro of 3 geloof ik.
Dank voor de tips, ik zal eens kijken bij de action en de kruidvat, ik heb nog even gelukkig.
Kijk wel altijd eerst even of de netspanning 220 of 230 Volt is.

Ik denk dat het in de US wel mee zal vallen maar er zijn landen waar ze het nog met 110V doen. Volgens mij ook in (kleine) delen van GB zelfs nog.
Niet geschoten is altijd mis
VS zitten op 120V. Even op je apparaat kijken of het er geschikt voor is.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Neem ook een stekkerblok mee. Superhandig, heb je maar 1 stopcontact en 1 adaptor nodig en je kan meerdere apparaten tegelijk opladen.
.
quote:Daffodil schreef op 14 januari 2015 @ 17:53:

VS zitten op 120V. Even op je apparaat kijken of het er geschikt voor is.Waar kan ik zoiets nakijken? Ben echt een beetje een nitwit wat dat betreft
quote:dicha schreef op 14 januari 2015 @ 19:11:

[...]

Waar kan ik zoiets nakijken? Ben echt een beetje een nitwit wat dat betreft Op het apparaat, de achterkant, de stekker of daar waar de stroom binnenkomt, zit een klein stickertje of een printje waarop staat '110-220V'of 100-240V. Bijna alle apparaten voor 220 kunnen ook op 110. Het duurt dan wel wat langer voor ze opgeladen zijn.
.
Je kunt ze ook gewoon daar voor een dollar kopen in van die dollarshops.
En in hotels hebben ze er meestal ook wel eentje te leen bij de receptie.

Terugkomend op je vraag trouwens: De stopcontacten in de VS zijn heel vaak niet geaard en zonder pin.
.
Impala: dank voor je tips. Ben ik weer een stukje wijzer van geworden.
Een stekkerblok meenemen inderdaad, dan kan je meerdere apparaten opladen. Kijk van te voren thuis even of de kop van je stekkerblok in de reisstekker past want anders heb je er nog niks aan.
quote:impala schreef op 14 januari 2015 @ 19:39:

[...]

Op het apparaat, de achterkant, de stekker of daar waar de stroom binnenkomt, zit een klein stickertje of een printje waarop staat '110-220V'of 100-240V. Bijna alle apparaten voor 220 kunnen ook op 110. Het duurt dan wel wat langer voor ze opgeladen zijn.Dingen die een nogal hoog wattage hebben, zoals een haardroger of krul/stijltang werken vaak niet op 110V (afhankelijk van het merk). Dus dat goed controleren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven