Zoek het verschil?
dinsdag 20 januari 2015 om 18:05
Ik vind het lastig om het kort te houden en tegelijk te laten zien dat ik geen gekke dingen van plan ben. Maar ik vroeg me iets af. Ooit ben ik vertrokken bij mijn ex met mijn dochter. Ik heb ons in een andere gemeente ingeschreven zonder zijn toestemming, dat kon gewoon. Later ging het niet zo goed met me, en mijn ex nam de zorg over. Inmiddels gaat het steeds slechter met die zorg, en met mij gewoon weer goed. Ik voel me er helemaal niet meer goed bij dat ze bij hem woont. Maar als ik haar nu weer bij mij in zou schrijven, wat zou dan het verschil zijn met toen? Want als ik nu bijvoorbeeld verhalen lees over boze ouders die hun kind terug willen, dan is er ineens toestemming nodig van de andere ouder. Het zou voor mij trouwens voelen als kidnappen, maar we waren thuis aan het brainstormen over allerlei 'wat als' situaties.
Ik ga haar dus niet zomaar hier weer inschrijven hoor. Vooral om allerlei dingen zoals 'kan ze wel zomaar hier op school instromen?' en misschien wel veel meer wat er bij zou komen kijken. Ik paniek niet graag, maar bekijk wel mogelijkheden. Het gaat hier om het uiterste geval, als ik haar misschien in bescherming moet nemen. (Ben al in contact met instanties hoor, vandaar ook al die gedachtes denk ik.)
Nu maak ik het alsnog lang. En de vraag is dus... wat is er anders als je met je kind vertrekt, of als je je kind weer bij jou in huis haalt? In beide gevallen haal je het kind toch bij een ouder weg?
Ik ga haar dus niet zomaar hier weer inschrijven hoor. Vooral om allerlei dingen zoals 'kan ze wel zomaar hier op school instromen?' en misschien wel veel meer wat er bij zou komen kijken. Ik paniek niet graag, maar bekijk wel mogelijkheden. Het gaat hier om het uiterste geval, als ik haar misschien in bescherming moet nemen. (Ben al in contact met instanties hoor, vandaar ook al die gedachtes denk ik.)
Nu maak ik het alsnog lang. En de vraag is dus... wat is er anders als je met je kind vertrekt, of als je je kind weer bij jou in huis haalt? In beide gevallen haal je het kind toch bij een ouder weg?
dinsdag 20 januari 2015 om 18:10
dinsdag 20 januari 2015 om 18:10
dinsdag 20 januari 2015 om 18:17
je hebt het vooral over het inschrijven en nergens zie ik je iets schrijven over de daadwerkelijke zorg voor het kind
destijds kon je de zorg niet aan en is het kind naar de vader gegaan, nu wil je het kind weer zelf gaan verzorgen omdat vader volgens jou de zorg niet goed doet?
kind treft het blijkbaar niet, 2 ouders die (op z'n tijd) niet in staat zijn ervoor te zorgen.........
en je vraag "wat is het verschil" snap ik niet, het verschil in welke zin?
destijds kon je de zorg niet aan en is het kind naar de vader gegaan, nu wil je het kind weer zelf gaan verzorgen omdat vader volgens jou de zorg niet goed doet?
kind treft het blijkbaar niet, 2 ouders die (op z'n tijd) niet in staat zijn ervoor te zorgen.........
dinsdag 20 januari 2015 om 18:22
quote:itsme1973 schreef op 20 januari 2015 @ 18:17:
Ik denk, maar dat denk ik hoor, toen kon ze het kind zo oppakken en vertrekken
En of ze nu het kind weer zo op kan pakken en wederom weer kan vertrekken
Zoiets hoor
Denk ik
Zoiets hoor
Denk ik
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
dinsdag 20 januari 2015 om 18:26
quote:Summerdance schreef op 20 januari 2015 @ 18:22:
[...]
Zoiets hoor
Denk ik
maar dan nog snap ik de vraag niet, wat het verschil is
staat er ook allemaal erg vaag, of ik heb mijn dag niet, dat kan natuurlijk ook
[...]
Zoiets hoor
Denk ik
dinsdag 20 januari 2015 om 18:29
quote:itsme1973 schreef op 20 januari 2015 @ 18:26:
[...]
meer kon in er ook niet van maken hoor
En TO, die is weer gevlogen
[...]
meer kon in er ook niet van maken hoor
En TO, die is weer gevlogen
dinsdag 20 januari 2015 om 18:35
Wat jij wil heeft de ex vrouw van mijn neef gedaan en verhuist naar de andere kant van het land. Deze kon mooi weer terug komen en om de hoek gaan wonen bij mijn neef. De rechter was hier er snel in dit te bepalen.
Daarnaast vind ik het inderdaad zielig voor het kind. Ga eerst eens een goed gesprek aan met je ex man.
Daarnaast vind ik het inderdaad zielig voor het kind. Ga eerst eens een goed gesprek aan met je ex man.
dinsdag 20 januari 2015 om 18:38
Ze bedoelt met verschil:
Situatie A was: ze woonden met zijn 3en en zij is met haar kind vertrokken; ze had toen geen aantoonbare toestemming van vader nodig om kind bij haar in te schrijven en bij haar te laten wonen.
Situatie B is nu: kind woont bij vader en zij ergens anders. Kan zij nu ook gewoon weer het kind bij haar in laten schrijven en laten wonen, zonder daarbij de toestemming van vader te hoeven aantonen.
Wat is, voor de gemeente bij wie je het kind wil laten inschrijven, het 'verschil'?
En verschrikkelijk genoeg heb ik laatst bij een ander topic de kennis opgedaan dat je bij inschrijving van een kind in de gemeente inderdaad doorgaans geen toestemming van de andere gezaghebbende ouder hoeft te laten zien.
Situatie A was: ze woonden met zijn 3en en zij is met haar kind vertrokken; ze had toen geen aantoonbare toestemming van vader nodig om kind bij haar in te schrijven en bij haar te laten wonen.
Situatie B is nu: kind woont bij vader en zij ergens anders. Kan zij nu ook gewoon weer het kind bij haar in laten schrijven en laten wonen, zonder daarbij de toestemming van vader te hoeven aantonen.
Wat is, voor de gemeente bij wie je het kind wil laten inschrijven, het 'verschil'?
En verschrikkelijk genoeg heb ik laatst bij een ander topic de kennis opgedaan dat je bij inschrijving van een kind in de gemeente inderdaad doorgaans geen toestemming van de andere gezaghebbende ouder hoeft te laten zien.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
dinsdag 20 januari 2015 om 18:42
quote:Broedkippetje schreef op 20 januari 2015 @ 18:38:
En verschrikkelijk genoeg heb ik laatst bij een ander topic de kennis opgedaan dat je bij inschrijving van een kind in de gemeente inderdaad doorgaans geen toestemming van de andere gezaghebbende ouder hoeft te laten zien.Nou heb ik geen kinderen, maar als ik ze had gehad en mijn ex neemt zonder opgaaf van reden mijn kind mee zonder mijn toestemming, dan denk ik dat hij toch een heel groot probleem gaat hebben
En verschrikkelijk genoeg heb ik laatst bij een ander topic de kennis opgedaan dat je bij inschrijving van een kind in de gemeente inderdaad doorgaans geen toestemming van de andere gezaghebbende ouder hoeft te laten zien.Nou heb ik geen kinderen, maar als ik ze had gehad en mijn ex neemt zonder opgaaf van reden mijn kind mee zonder mijn toestemming, dan denk ik dat hij toch een heel groot probleem gaat hebben
dinsdag 20 januari 2015 om 18:50
Ik ben stabiel daarom is er al hulp (de situatie is zo labiel als wat, ik ben bij m'n hoofd hoor, dankjewel), ik vraag me alleen af wat nu het verschil is. Dat ik toen geen toestemming nodig had en nu wel zou hebben. Ik wil niks overhaast doen. Ik ga niks zomaar doen zonder toestemming of na te denken of het goed is voor haar. Er loopt al een onderzoek, er wordt al gepraat. Meer kan ik niet zeggen. Ik vond alleen, al zoekend in allerlei mogelijkheden dat er een opvallend verschil is, en ik begrijp het verschil qua inschrijving op zich niet helemaal.
De rest is een verhaal zo lang als een boek of 5. Het gaat me om het wettelijke stukje waar ik nieuwsgierig naar ben gemaakt. Ik weet heus dat dit in werkelijkheid niet mogelijk is. Maar ik zal hier al niks meer vragen, wat een narigheid.
De rest is een verhaal zo lang als een boek of 5. Het gaat me om het wettelijke stukje waar ik nieuwsgierig naar ben gemaakt. Ik weet heus dat dit in werkelijkheid niet mogelijk is. Maar ik zal hier al niks meer vragen, wat een narigheid.
dinsdag 20 januari 2015 om 19:49
Lekker is dat. Eerst je kind bij haar vader weghalen. Als het jou uitkomt omdat jij het niet trekt, mag vader de zorg overnemen en nu komt het je weer beter uit dat ze bij jou terug komt en deugt zijn zorg opeens niet meer? Dat lijkt me dus sterk, tenzij hij in tussentijd verslaafd is geraakt en jullie kind verwaarloosd wordt. Maar goed.
Als je dochter al langere tijd bij haar vader woont, daar school en haar sociale leven heeft, dan moet je aan het belang van het kind denken en maar genoegen nemen met een omgangsregeling. Misschien kan ze eens per 2 weken een weekend bij je komen. Zat vaders die met zo'n regeling genoegen moeten nemen.
Als je dochter al langere tijd bij haar vader woont, daar school en haar sociale leven heeft, dan moet je aan het belang van het kind denken en maar genoegen nemen met een omgangsregeling. Misschien kan ze eens per 2 weken een weekend bij je komen. Zat vaders die met zo'n regeling genoegen moeten nemen.