samenlevingscontract
dinsdag 20 januari 2015 om 21:18
Wij zijn aan het kijken voor een samenlevingscontract. Eerlijk gezegd snap ik er niet veel van wat er allemaal benoemd moet worden. We hebben geen eigen woning maar een huurwoning. Misschien iemand mij een beetje op weg helpen wat je zoal benoemd. Ik heb hier wat infiboekjes liggen maar snap er niet veel van.
woensdag 21 januari 2015 om 09:40
In een samenlevingscontract kan je regelen wat van wie is.
Als je geen samenlevingscontract hebt dan kan hij als hij morgen bij je weggaat de sieraden die je nog van je oma hebt gekregen meenemen. De hele inboedel meenemen en de gezamenlijke bankrekening leeghalen en zeggen zo dat is van mij. En jij hebt dan geen poot om op te staan want bewijs maar eens dat het niet van hem is.
Hoe jullie de kosten van de gezamenlijke huishouding regelen.
Wie in het huis mag blijven wonen bij uit elkaar gaan en of de ander dan een x bedrag aan geld mee krijgt en nog wel meer zaken.
Als je geen samenlevingscontract hebt dan kan hij als hij morgen bij je weggaat de sieraden die je nog van je oma hebt gekregen meenemen. De hele inboedel meenemen en de gezamenlijke bankrekening leeghalen en zeggen zo dat is van mij. En jij hebt dan geen poot om op te staan want bewijs maar eens dat het niet van hem is.
Hoe jullie de kosten van de gezamenlijke huishouding regelen.
Wie in het huis mag blijven wonen bij uit elkaar gaan en of de ander dan een x bedrag aan geld mee krijgt en nog wel meer zaken.
woensdag 21 januari 2015 om 10:10
woensdag 21 januari 2015 om 15:12
Wat je zou kunnen vastleggen is een verblijvingsbeding ( dat als jullie uitelkaar gaan degene die niet in het huis achterblijft daar nog een periode kan wonen en niet zomaar door de ander op straat kan worden gezet). Je moet iets vastleggen over de erfenis, anders erft jullie kind alles en kan die dus zomaar de andere ouder op straat zetten. Wij zijn getrouwd op huwelijkse voorwaarden, dan is mbt erven en kind alles in een keer geregeld.
donderdag 22 januari 2015 om 10:39
quote:einn20 schreef op 21 januari 2015 @ 10:06:
broer en zijn vriendin hebben/hadden want ik weet niet of het nog zo is erin staan dat ze allebei een bepaald bedrag per maand aan dingen voor hun eigen mogen doen broer kocht graag spelletjes voor computer, Zij kocht graag kleren
Dat lijkt mij nou weer niet zo'n hele slimme afspraak.
Leg vast dat er een gezamenlijke rekening is, waarop je (naar rato bijvoorbeeld) bijdraagt aan het huishouden. Leg eventueel ook vast wat er gebeurt als een van de twee minder gaat werken als er een kind komt, hoe dat inkomensverlies voor de ander wordt gecompenseerd of opgevangen.
broer en zijn vriendin hebben/hadden want ik weet niet of het nog zo is erin staan dat ze allebei een bepaald bedrag per maand aan dingen voor hun eigen mogen doen broer kocht graag spelletjes voor computer, Zij kocht graag kleren
Dat lijkt mij nou weer niet zo'n hele slimme afspraak.
Leg vast dat er een gezamenlijke rekening is, waarop je (naar rato bijvoorbeeld) bijdraagt aan het huishouden. Leg eventueel ook vast wat er gebeurt als een van de twee minder gaat werken als er een kind komt, hoe dat inkomensverlies voor de ander wordt gecompenseerd of opgevangen.