Dure hobby
vrijdag 17 oktober 2014 om 20:36
Ik heb zo'n hobby die me maandelijks veel geld kost. Het is mij veel waard, ik ben er dan ook bijna dagelijks mee bezig. Anderen schrikken weleens als ze horen wat ik er aan kwijt ben en als ik het op jaarbasis uitreken, dan zie ik dat je er ook een hoop andere leuke dingen voor kunt doen
Zijn er meer mensen met kostbare hobby's en hoeveel heb jij er voor over om dit mogelijk te maken/houden? Hoe compenseer je het eventueel met andere maandelijkse lasten?
Zijn er meer mensen met kostbare hobby's en hoeveel heb jij er voor over om dit mogelijk te maken/houden? Hoe compenseer je het eventueel met andere maandelijkse lasten?
maandag 20 oktober 2014 om 09:07
quote:beelicious schreef op 19 oktober 2014 @ 18:19:
Ik heb hier 3 naaimachines.. Een naaimachine, lockmachine én borduurmachine (incl software).. Bijelkaar goed voor ¤8000.
Dan natuurlijk nog alle stofjes en fournituren..Maar daar kun jij vast hele mooie dingen mee doen die geld uitsparen of zelfs misschien wel geld opleveren.
Ik heb hier 3 naaimachines.. Een naaimachine, lockmachine én borduurmachine (incl software).. Bijelkaar goed voor ¤8000.
Dan natuurlijk nog alle stofjes en fournituren..Maar daar kun jij vast hele mooie dingen mee doen die geld uitsparen of zelfs misschien wel geld opleveren.
maandag 20 oktober 2014 om 17:58
Mijn man houdt van auto's, we hebben een auto om mee te off roaden, gaat veel aan stuk = duur, we hebben een old timer, lekker aan knutselen en we hebben een grote zware auto om mijn trailer mee te trekken voor de paarden. Ik wil niet weten wat het kost elke maand, maar hee... we zijn wel heel blij!
woensdag 22 oktober 2014 om 19:59
quote:zonn schreef op 17 oktober 2014 @ 20:45:
Ik heb inderdaad een paard en die houd ik niet bij huis. En ik overweeg hem naar een andere plek te verhuizen, maar ik twijfel vanwege de kosten. (daar komt dit kostenplaatje-verhaal ook vandaan )
Ik dacht nog, drie Ferrari's of een flink motorjacht, maar nee hoor, een knol
Ik heb inderdaad een paard en die houd ik niet bij huis. En ik overweeg hem naar een andere plek te verhuizen, maar ik twijfel vanwege de kosten. (daar komt dit kostenplaatje-verhaal ook vandaan )
Ik dacht nog, drie Ferrari's of een flink motorjacht, maar nee hoor, een knol
woensdag 22 oktober 2014 om 21:37
Er werd door mijn man ook altijd gezegd dat mijn paarden zo duur waren totdat hij zelf op het circuit ging racen met motoren. Daar ging tussen de 20.000 en 30.000 ¤ per jaar door heen ( hij had voor een deel sponsoren).
Ik heb altijd gezegd dat als ik voor mn hobby( passie haha) geen tijd geld of genoeg plezier zou hebben ik ermee zou stoppen. Eigen paarden heb ik inmiddels niet meer maar rij een paard op hoog niveau voor 2 broers en 1 train ik voor een bekende en haal hier net zoveel plezier uit, het is toevallig zo gelopen.
@ TO ik zou als het financieel haalbaar is naar de andere stal gaan. Daar kan je altijd weer weg als de omstandigheden daarom vragen. Geniet lekker van het nu!
Ik heb altijd gezegd dat als ik voor mn hobby( passie haha) geen tijd geld of genoeg plezier zou hebben ik ermee zou stoppen. Eigen paarden heb ik inmiddels niet meer maar rij een paard op hoog niveau voor 2 broers en 1 train ik voor een bekende en haal hier net zoveel plezier uit, het is toevallig zo gelopen.
@ TO ik zou als het financieel haalbaar is naar de andere stal gaan. Daar kan je altijd weer weg als de omstandigheden daarom vragen. Geniet lekker van het nu!
donderdag 23 oktober 2014 om 09:58
Ik wist door de topic titel ook dat het om een paard ging
TO als je het kan betalen en er niet door in de problemen raakt - gewoon doen die verhuizing! Als je paard een pees blessure o.i.d. overhoudt aan die slechte bak, ben je veel meer geld kwijt en met een beetje pech heb je een blessure voor het leven.
Ook ik heb een paard. Op mijn 18e gekregen nadat ik te groot werd voor m'n pony - hij was toen 4 jaar. Ik heb hem nogsteeds (ik inmiddels 34 en hij 20) en ik wil niet weten hoeveel het me heeft gekost over die jaren.
Ik zou zo'n mooie schoenen collectie hebben als ik voor mezelf elke 6 weken nieuwe schoenen zou kopen - maar die krijgt m'n paard dus
TO als je het kan betalen en er niet door in de problemen raakt - gewoon doen die verhuizing! Als je paard een pees blessure o.i.d. overhoudt aan die slechte bak, ben je veel meer geld kwijt en met een beetje pech heb je een blessure voor het leven.
Ook ik heb een paard. Op mijn 18e gekregen nadat ik te groot werd voor m'n pony - hij was toen 4 jaar. Ik heb hem nogsteeds (ik inmiddels 34 en hij 20) en ik wil niet weten hoeveel het me heeft gekost over die jaren.
Ik zou zo'n mooie schoenen collectie hebben als ik voor mezelf elke 6 weken nieuwe schoenen zou kopen - maar die krijgt m'n paard dus
vrijdag 24 oktober 2014 om 21:59
zondag 26 oktober 2014 om 10:52
donderdag 6 november 2014 om 13:29
Ik heb een passie en dat is duiken...in het buitenland/buiten Europa dus tjah dat kost geld maar is het waard voor mijn hart & zieltje.
Dit jaar 4 x geweest dus....heeft dit jaar wel "een paar" duizend bij elkaar gekost. Goed dat ik een aantal jaar gespaard had en niet wist waar ik het aan uit moest geven...tot ik deze passie ontdekte hahaha
Dit jaar 4 x geweest dus....heeft dit jaar wel "een paar" duizend bij elkaar gekost. Goed dat ik een aantal jaar gespaard had en niet wist waar ik het aan uit moest geven...tot ik deze passie ontdekte hahaha
donderdag 6 november 2014 om 13:46
Hobby's kunnen goedkoop klinken, maar je kunt ze zo duur maken als je zelf wilt. Ik ben zelf al 15 jaar lid van scouting en geef daar een hoop geld aan uit. Maar ik vind het leuk, en wat ik van dat geld doe, is onbetaalbaar. Op mijn collectie kampeerspullen na..
3000 euro betalen om volgend jaar op een scoutingevenement in Japan te werken bijvoorbeeld
En nee, dan krijg je verder geen salaris, alleen eten
3000 euro betalen om volgend jaar op een scoutingevenement in Japan te werken bijvoorbeeld
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
dinsdag 11 november 2014 om 09:27
Crazycat, wel heel leuk dat je helemaal naar andere kant van de wereld gaat voor je scouthobby!
Ken je daar dan veel mensen ook enzo? En doe je dit soort dingen vaker?
Luna, duiken is ook gaaf. Snap helemaal dat je daar enorm gepassioneerd in kunt raken. Ben jij vooral bezig met sparen voor je duikvakanties, of valt het mee?
Ken je daar dan veel mensen ook enzo? En doe je dit soort dingen vaker?
Luna, duiken is ook gaaf. Snap helemaal dat je daar enorm gepassioneerd in kunt raken. Ben jij vooral bezig met sparen voor je duikvakanties, of valt het mee?
dinsdag 11 november 2014 om 11:09
@zonn, we gaan met bijna 1000 Nederlanders die kant op. Nou ken ik die echt niet allemaal hoor
Mijn vriend en ik gaan allebei, en een groot deel van vrienden die we via scouting kennen komen we daar ook tegen. Vrienden maken gaat daar bijna vanzelf, levert altijd leuke contacten op. Aan onze vorige trip hebben we goede vrienden over gehouden in Oostenrijk en in bijna ieder Europees land hebben we inmiddels wel connecties als we eens op een stedentripje gaan ofzo. Altijd handig een persoonlijke gids met altijd een plekje om te slapen
Mijn vriend en ik gaan allebei, en een groot deel van vrienden die we via scouting kennen komen we daar ook tegen. Vrienden maken gaat daar bijna vanzelf, levert altijd leuke contacten op. Aan onze vorige trip hebben we goede vrienden over gehouden in Oostenrijk en in bijna ieder Europees land hebben we inmiddels wel connecties als we eens op een stedentripje gaan ofzo. Altijd handig een persoonlijke gids met altijd een plekje om te slapen
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
woensdag 21 januari 2015 om 11:05
Mooi dat je de overstap hebt gemaakt. Paarden zijn het waard! Toen mijn vorige paard overleed dacht ik een tijdje spaarzaam te zijn en alleen maar 1 keer per week paardrijles te volgen. Buiten dat ik het saai vond, had ik opeens zeeën van tijd. Heb toen echt veel geld uitgegeven aan etentjes, bioscoop, ging vaker shoppen,... gaf meer geld uit als wat een paard kost.
Laarzen zijn inderdaad duur. Heb de mijne op de kop getikt in Madrid. Volledig leer met een paar aanpassingen hebben ze 70 euro gekost en doen het na drie jaar nog prima. (het zijn geen wedstrijdlaarzen).
Laarzen zijn inderdaad duur. Heb de mijne op de kop getikt in Madrid. Volledig leer met een paar aanpassingen hebben ze 70 euro gekost en doen het na drie jaar nog prima. (het zijn geen wedstrijdlaarzen).
Always believe that something wonderful is about to happen.
woensdag 21 januari 2015 om 14:36
quote:zonn schreef op 21 januari 2015 @ 10:28:
Inmiddels een paar maanden verder. De nieuwe stek bevalt goed! Gelukkig valt het in mijn portemonnee mee. Zit nu wel weer met een andere dure wens. Nieuwe rijlaarzen. En wat zijn die krengen duur!
Als je nu tevreden bent, is je geld dat ook waard. Het is tenslotte hobby.
Probeer die rijlaarzen eens tweedehands te vinden in jouw maat. Misschien is dat een optie? En dan zijn ze ingereden en dat doet niet zo´n zeer.
Inmiddels een paar maanden verder. De nieuwe stek bevalt goed! Gelukkig valt het in mijn portemonnee mee. Zit nu wel weer met een andere dure wens. Nieuwe rijlaarzen. En wat zijn die krengen duur!
Als je nu tevreden bent, is je geld dat ook waard. Het is tenslotte hobby.
Probeer die rijlaarzen eens tweedehands te vinden in jouw maat. Misschien is dat een optie? En dan zijn ze ingereden en dat doet niet zo´n zeer.
woensdag 21 januari 2015 om 16:32
Dat kan ik me voorstellen Vienna, dat het geld dan sowieso wel opgaat aan andere dingen. Het is het altijd wel waard om goede leren rijlaarzen te hebben, hoor ik steeds van anderen. Je schijnt er inderdaad jaren mee te doen.
Of ik tweedehands moet kopen weet ik niet zeker. Ik aas zelf op Petrielaarzen en de laarzen die tweedehands aangeboden worden zijn ook nog behoorlijk prijzig, dan kan ik net zo goed nieuwe kopen, denk ik dan. Ik wacht gewoon op een mooie actie, bijv. bij Divoza. Die willen nog weleens laarzen met 25% korting aanbieden. Momenteel met 20% trouwens (en dan nog bijna 350 euro! ), maar mijn geld is inmiddels alweer besteed aan wat anders, haha.
Of ik tweedehands moet kopen weet ik niet zeker. Ik aas zelf op Petrielaarzen en de laarzen die tweedehands aangeboden worden zijn ook nog behoorlijk prijzig, dan kan ik net zo goed nieuwe kopen, denk ik dan. Ik wacht gewoon op een mooie actie, bijv. bij Divoza. Die willen nog weleens laarzen met 25% korting aanbieden. Momenteel met 20% trouwens (en dan nog bijna 350 euro! ), maar mijn geld is inmiddels alweer besteed aan wat anders, haha.
woensdag 21 januari 2015 om 17:27
Als de tweedehandse laarzen in de winkel aangeboden worden, zijn ze inderdaad nóg wel prijzig ja. Maar dan is het nog de vraag of ze dat geld er daadwerkelijk voor krijgen. Misschien heb je geluk als je een redelijk bod uitbrengt. Misschien gaan ze daar ook wel vanuit dat je dat zult doen.
Gewoon geregeld op marktplaats kijken.
Kijk eens of hier iets voor je tussen zit.
http://happyhorsedeal.nl/paardrijlaarzen.html
Gewoon geregeld op marktplaats kijken.
Kijk eens of hier iets voor je tussen zit.
http://happyhorsedeal.nl/paardrijlaarzen.html
vrijdag 23 januari 2015 om 21:01
quote:denachtzuster schreef op 23 januari 2015 @ 20:30:
Doet zo'n paard het niet met goedkope laarzen?Dat paard wel hoor. Ik heb rijlaarzen van een paar tientjes van Decathlon. Maar ik rij maar een uurtje per week en met dit weer heb ik daarna ongeveer al bevroren tenen. Net als goeie hardloopschoenen zitten goeie rijlaarzen gewoon lekkerder (denk ik dan, want ik rij dus rond met de paartientjesgevallen).
Doet zo'n paard het niet met goedkope laarzen?Dat paard wel hoor. Ik heb rijlaarzen van een paar tientjes van Decathlon. Maar ik rij maar een uurtje per week en met dit weer heb ik daarna ongeveer al bevroren tenen. Net als goeie hardloopschoenen zitten goeie rijlaarzen gewoon lekkerder (denk ik dan, want ik rij dus rond met de paartientjesgevallen).
Zeg maar Spijker.
zaterdag 24 januari 2015 om 00:41