Engels
zondag 25 januari 2015 om 20:23
Thanks voor de snelle reacties allemaal, maar toch nog geen antwoord op mijn vraag ;(quote:jajajade49 schreef op 25 januari 2015 @ 20:21:
De zin rammelt, maar ik weet zo niet hoe hij beter zou kunnen klinken.
Wat is de jouw boodschap in het Nederlands, dat is wellicht makkelijker voor hen die met je mee willen denken.Mijn boodschap is dat iemand uit je leven is en opeens alles beter gaat.. Gaat om m'n ex
De zin rammelt, maar ik weet zo niet hoe hij beter zou kunnen klinken.
Wat is de jouw boodschap in het Nederlands, dat is wellicht makkelijker voor hen die met je mee willen denken.Mijn boodschap is dat iemand uit je leven is en opeens alles beter gaat.. Gaat om m'n ex
zondag 25 januari 2015 om 20:30
quote:Muaythai010 schreef op 25 januari 2015 @ 20:23:
Thanks voor de snelle reacties allemaal, maar toch nog geen antwoord op mijn vraag ;(
[...]
Mijn boodschap is dat iemand uit je leven is en opeens alles beter gaat.. Gaat om m'n exDat is in het Nederlands al geen lekker lopende zin. Bedoel je niet 'nu die eikel weg is, is alles beter'?
Thanks voor de snelle reacties allemaal, maar toch nog geen antwoord op mijn vraag ;(
[...]
Mijn boodschap is dat iemand uit je leven is en opeens alles beter gaat.. Gaat om m'n exDat is in het Nederlands al geen lekker lopende zin. Bedoel je niet 'nu die eikel weg is, is alles beter'?
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
zondag 25 januari 2015 om 20:31
zondag 25 januari 2015 om 20:37
quote:Amaqanda schreef op 25 januari 2015 @ 20:31:
When you cut someone out of your life, life suddenly gets better
Zoiets?
Of: When you cut someone out of your life, your life instantly gets better.
Ik vind instantly beter, want er zit een reden aan het feit dat het beter gaat, dat gebeurd dus niet suddenly/plotseling.Helemaal mee eens! Behalve dan met het Nederlands! 'Gebeurt' is in dit geval niet met d maar met t!
When you cut someone out of your life, life suddenly gets better
Zoiets?
Of: When you cut someone out of your life, your life instantly gets better.
Ik vind instantly beter, want er zit een reden aan het feit dat het beter gaat, dat gebeurd dus niet suddenly/plotseling.Helemaal mee eens! Behalve dan met het Nederlands! 'Gebeurt' is in dit geval niet met d maar met t!
zondag 25 januari 2015 om 20:38
Ik zou geen "cut" gebruiken in combinatie met "out of your life".
The moment you cut someone from your life, it instantly gets better.
The moment you cut someone from your life and it instantly gets better.
Er zit wel een verschil in betekenis tussen deze twee zinnen. Bij de eerste zin zeg je dat je leven altijd beter wordt indien je iemand eruit verwijderd. Die zin beschrijft een wetmatigheid. Bij de tweede zin is dat verband minder algemeen, dus die kun je beter gebruiken als je het over een specifiek geval hebt. Bij die tweede zin moet je wel een context aangeven, je kunt hem niet alleenstaand gebruiken.
Er zit wel een verschil in betekenis tussen deze twee zinnen. Bij de eerste zin zeg je dat je leven altijd beter wordt indien je iemand eruit verwijderd. Die zin beschrijft een wetmatigheid. Bij de tweede zin is dat verband minder algemeen, dus die kun je beter gebruiken als je het over een specifiek geval hebt. Bij die tweede zin moet je wel een context aangeven, je kunt hem niet alleenstaand gebruiken.
zondag 25 januari 2015 om 20:43
quote:Istar_ schreef op 25 januari 2015 @ 20:39:
Since he's out of my life, everything's better.
Dit klopt grammaticaal niet. Je zou dan moeten schrijven:
Since he's out of my life everything has been better.
Of
Since he's out of my life everything has become better (maar dat klinkt niet mooi)
Of
Since he's out of my life everything has been getting better.
Since he's out of my life, everything's better.
Dit klopt grammaticaal niet. Je zou dan moeten schrijven:
Since he's out of my life everything has been better.
Of
Since he's out of my life everything has become better (maar dat klinkt niet mooi)
Of
Since he's out of my life everything has been getting better.
zondag 25 januari 2015 om 20:44
quote:Amaqanda schreef op 25 januari 2015 @ 20:39:
[...]
Sorry juf. Ik was zo geconcentreerd bezig met Engels, dat het Nederlands er bij in schoot.
Het spijt me, vergeef me...... Al goed hoor! Maar ik kon er niet onerzetten dat ik het er mee eens was, zonder op die fout te wijzen, anders was het ook ineens mijn fout! Geintje dus!
[...]
Sorry juf. Ik was zo geconcentreerd bezig met Engels, dat het Nederlands er bij in schoot.
Het spijt me, vergeef me...... Al goed hoor! Maar ik kon er niet onerzetten dat ik het er mee eens was, zonder op die fout te wijzen, anders was het ook ineens mijn fout! Geintje dus!
zondag 25 januari 2015 om 20:44
quote:Steinbeck2 schreef op 25 januari 2015 @ 20:38:
Er zit wel een verschil in betekenis tussen deze twee zinnen. Bij de eerste zin zeg je dat je leven altijd beter wordt indien je iemand eruit verwijderd. Die zin beschrijft een wetmatigheid. Bij de tweede zin is dat verband minder algemeen, dus die kun je beter gebruiken als je het over een specifiek geval hebt.
Op internet hebben ze het allemaal over cut out of your life
Is het niet ook nog net een ietsiepietsie mooier als je zegt:
'That moment you cut someone from your life and it instantly gets better'
Als statement zeg maar, op 1 of andere manier vind ik dat dan weer 'mooier' staan.
Verder laat ik me er maar buiten, ik heb voor het laatst een jaar of 8 terug engelse les gehad
Voor ik me verder voor lul zet.
Er zit wel een verschil in betekenis tussen deze twee zinnen. Bij de eerste zin zeg je dat je leven altijd beter wordt indien je iemand eruit verwijderd. Die zin beschrijft een wetmatigheid. Bij de tweede zin is dat verband minder algemeen, dus die kun je beter gebruiken als je het over een specifiek geval hebt.
Op internet hebben ze het allemaal over cut out of your life
Is het niet ook nog net een ietsiepietsie mooier als je zegt:
'That moment you cut someone from your life and it instantly gets better'
Als statement zeg maar, op 1 of andere manier vind ik dat dan weer 'mooier' staan.
Verder laat ik me er maar buiten, ik heb voor het laatst een jaar of 8 terug engelse les gehad
Voor ik me verder voor lul zet.