Geld & Recht alle pijlers

boodschappen

27-01-2015 20:45 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag boodschappen gedaan, weinig boodschappen voor veel geld. ben wel benieuwd naar waar wat goedkoper is

dus denk dan aan koffiepads/aardappelen/kaas enzo

lidl zijn de koffiepads 36 voor 2.39

schouderham 150gram 89c
Wat versta jij onder weinig boodschappen en veel geld? Wat heb je gekocht en hoe veel was je kwijt? En voor hoe veel mensen? En hoe lang doe je daar mee?

Sommige dingen zijn bij winkel A duurder, andere weer bij winkel B. Maar overall zijn Lidl en Aldi doorgaans goedkoper dan Albert Heijn bijvoorbeeld.
Hema heeft goede en altijd goedkope koffiepads voor 1 euro
quote:matroesjka_ schreef op 27 januari 2015 @ 20:47:

Wat versta jij onder weinig boodschappen en veel geld? Wat heb je gekocht en hoe veel was je kwijt? En voor hoe veel mensen? En hoe lang doe je daar mee?

Sommige dingen zijn bij winkel A duurder, andere weer bij winkel B. Maar overall zijn Lidl en Aldi doorgaans goedkoper dan Albert Heijn bijvoorbeeld.

Dat is niet waar. De producten van AH basic zijn over het algemeen goedkoper dan dezelfde producten bij de lidl.

Ik bestel sinds kort mijn boodschappen bij de AH. Ik had nu voor 6 dagen al het eten (ontbijt/lunch/avond), drinken, vaatwastabletten en een krat bier voor 80 euro. Ik heb nog nooit zo goedkoop weekboodschappen gedaan.
Het goedkoopst is om naar verschillende winkels te gaan om te kopen wat daar goedkoper is dan elders. Moet je alleen niet alsnog meer meenemen anders ben je voordeel weer kwijt. Koffiepads zijn bij de Hema goedkoper, maar niet iedereen vindt deze lekker.
quote:Amaqanda schreef op 27 januari 2015 @ 20:52:

[...]

Dat is niet waar. De producten van AH basic zijn over het algemeen goedkoper dan dezelfde producten bij de lidl.

Ik bestel sinds kort mijn boodschappen bij de AH. Ik had nu voor 6 dagen al het eten (ontbijt/lunch/avond), drinken, vaatwastabletten en een krat bier voor 80 euro. Ik heb nog nooit zo goedkoop weekboodschappen gedaan.Maar van AH basic heb je geen groente, fruit en vlees. Dus overall is lidl (in mijn geval iig) goedkoper. Kan bij anderen anders zijn hoor, maar voor mezelf is lidl flink goedkoper elke week dan elke week ah.
quote:matroesjka_ schreef op 27 januari 2015 @ 20:47:

Ik vind de lidl echt niet zo goedkoop meer, 22 euro voor

2x koffiepads, doe er ongeveer 3wkn mee

2x schouderham

900gram jonge kaas geraspte kaas.

vuilniszakken, alu folie doe ik lang mee.

pak bami maaltijd voor het weekend

saucijzen 35% eraf

Ik eet alleen maar kaas en ham bij het ontbijt en lunch

ben alleen
quote:raindrop57 schreef op 27 januari 2015 @ 20:53:

Het goedkoopst is om naar verschillende winkels te gaan om te kopen wat daar goedkoper is dan elders. Moet je alleen niet alsnog meer meenemen anders ben je voordeel weer kwijt. Koffiepads zijn bij de Hema goedkoper, maar niet iedereen vindt deze lekker.Ik ga eigenlijk alleen naar lidl ah bijna nooit, Heel af en toe de dirk als er wat in de aanbieding is. Ik wil namelijk er achter komen wat bij welke winkel goedkoper is, Hier hebben we alleen ah/lidl/aldi/plus/jumbo en dirk
quote:Yggdrasil- schreef op 27 januari 2015 @ 20:50:

Hema heeft goede en altijd goedkope koffiepads voor 1 euroDaar zitten er maar 14 in. Ben je alsnog niet goedkoper uit.
I'm Doing Me
quote:matroesjka_ schreef op 27 januari 2015 @ 20:53:

[...]

Maar van AH basic heb je geen groente, fruit en vlees. Dus overall is lidl (in mijn geval iig) goedkoper. Kan bij anderen anders zijn hoor, maar voor mezelf is lidl flink goedkoper elke week dan elke week ah.Wij eten geen vlees, dat scheelt al. Wij eten wel veel groente en fruit (onze grootste kostenpost ook, qua eten) en die prijzen vind ik ook wel meevallen. Ik ben dan wel iemand die bijvoorbeeld alleen bloemkool eet als ze rond de euro zijn, zelfde met sperziebonen.
Serieus? 22 euro? Ik had net bij lidl voor 25 euro champignons, witlof, radijsjes, 3 kipfilets, 6 flesjes vitaminewater, 2 crème fraiche, 2 huttekase, 8 kleine bakjes griekse aardbeienyoghurt, wraps, xl pita broodjes, 1 kilo engelse drop, pot pastasaus, 3 blikjes mais, vaatwasserreiniger, 930 gram jong belegen kaas (gewoon 1 stuk, raspen doe ik zelf wel), pak crackers. En een plastic tasje

Lukt me bij AH echt niet voor 25 euro.
Kaas kun je zelf raspen van een blok en bami groentes kun je ook los kopen en dan zelf snijden. Dan spaar je al geld uit. Bijvoorbeeld.
Ik heb nog een ouderwetsch koffiezetapparaatje. Een kleintje ook nog, eigenlijk bedoeld voor de camping. Zet er met visite vier kopjes koffie mee. In de ochtend gooi ik er een beker water in en 1 schepje koffie. Volgens mij is dat sneller klaar dan in de S*enseo want die moet eerst nog opwarmen.

Geen klachten over mijn koffie...
Lidl is goedkoper hoor, ik ga meestal daarheen maar ook wel naar andere winkels.

De diepvriessperzieboontjes zijn al langere tijd uitverkocht bij Lidl en daarom moet ik toch af en toe naar Albertje H maar voor de rest is alles goed.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik doe al mijn boodschappen bij de Lidl (oke toegegeven behalve mijn Dolce gusto cups maar die hebben ze ook echt niet). ik pas mijn boodschappen lijstje zelfs aan op het assortiment. Groot voordeel vind ik dat de kwaliteit/prijs verhouding echt heel erg goed is. Koop vooral veel seizoensgroenten, vleeswaren (en die blijven langer lekker dan bij de Jumbo), kruidenierswaren, brood, melk, yoghurt en tussendoortjes. Kortom alles wat een gezin van vier zo ongeveer nodig heeft. Ik koop wel compleet zonder pakjes en zakjes en we hebben een grote lidl dus ik kom goed uit de voeten hier. Ben (maar kook ook uit voorraad) ongeveer 70 pw kwijt voor het hele gezin en ja we eten razend gezond.
quote:matroesjka_ schreef op 27 januari 2015 @ 21:01:

Serieus? 22 euro? Ik had net bij lidl voor 25 euro champignons, witlof, radijsjes, 3 kipfilets, 6 flesjes vitaminewater, 2 crème fraiche, 2 huttekase, 8 kleine bakjes griekse aardbeienyoghurt, wraps, xl pita broodjes, 1 kilo engelse drop, pot pastasaus, 3 blikjes mais, vaatwasserreiniger, 930 gram jong belegen kaas (gewoon 1 stuk, raspen doe ik zelf wel), pak crackers. En een plastic tasje

Lukt me bij AH echt niet voor 25 euro.Ja serieus, Ik vond het duur maar op het bonnetje was alles goed afgerekend, daarom wil ik graag weten wat bij welke winkel goedkoop is
quote:mariatesselschade schreef op 27 januari 2015 @ 21:08:

Ik doe al mijn boodschappen bij de Lidl (oke toegegeven behalve mijn Dolce gusto cups maar die hebben ze ook echt niet). ik pas mijn boodschappen lijstje zelfs aan op het assortiment. Groot voordeel vind ik dat de kwaliteit/prijs verhouding echt heel erg goed is. Koop vooral veel seizoensgroenten, vleeswaren (en die blijven langer lekker dan bij de Jumbo), kruidenierswaren, brood, melk, yoghurt en tussendoortjes. Kortom alles wat een gezin van vier zo ongeveer nodig heeft. Ik koop wel compleet zonder pakjes en zakjes en we hebben een grote lidl dus ik kom goed uit de voeten hier. Ben (maar kook ook uit voorraad) ongeveer 70 pw kwijt voor het hele gezin en ja we eten razend gezond.Ik heb 40 euro pw alleen en me 10 valkjes, Maar schrok heel erg vd prijzen vanochtend bij de lidl
Dan ga je van het weekend langs een paar supermarkten en schrijf je het op? Je hebt wel nogal specifieke dingen gehaald. Niet erg handig in de prijs-kwaliteit verhouding ook. Je hebt nu 22 euro uitgegeven aan een paar huishoudartikelen en een hoop ongezond gemakseten. Ik had voor 3 euro extra bijna 2 tassen vol. Ik gok zomaar dat je met deze boodschappen bij een andere supermarkt amper goedkoper uit zult zijn.
quote:matroesjka_ schreef op 27 januari 2015 @ 21:14:

Dan ga je van het weekend langs een paar supermarkten en schrijf je het op? Je hebt wel nogal specifieke dingen gehaald. Niet erg handig in de prijs-kwaliteit verhouding ook. Je hebt nu 22 euro uitgegeven aan een paar huishoudartikelen en een hoop ongezond gemakseten. Ik had voor 3 euro extra bijna 2 tassen vol. Ik gok zomaar dat je met deze boodschappen bij een andere supermarkt amper goedkoper uit zult zijn.ga de reclame in de gaten houden voor eten voor meerdaagse potten en in vriezen, heb meer gehoord dat de lidl echt niet zo goedkoop meer is
quote:einn20 schreef op 27 januari 2015 @ 20:53:

[...]

Ik vind de lidl echt niet zo goedkoop meer, 22 euro voor

2x koffiepads, doe er ongeveer 3wkn mee

2x schouderham

900gram jonge kaas geraspte kaas.

vuilniszakken, alu folie doe ik lang mee.

pak bami maaltijd voor het weekend

saucijzen 35% eraf

Ik eet alleen maar kaas en ham bij het ontbijt en lunch

ben alleenhttp://www.yenom.nl/super ... s-eieren/kaas-eieren.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:einn20 schreef op 27 januari 2015 @ 20:56:

[...]

Ik ga eigenlijk alleen naar lidl ah bijna nooit, Heel af en toe de dirk als er wat in de aanbieding is. Ik wil namelijk er achter komen wat bij welke winkel goedkoper is, Hier hebben we alleen ah/lidl/aldi/plus/jumbo en dirk

Als je daar achter wil komen is het een dagdeel investeren en prijzen noteren. Met goedkoop boodschappen doen ontkom je niet aan dat te doen bij meerdere winkels.

Koffiepads zijn duurder dan koffie + filter bijv.

Kaas is niet goedkoop.
Je bent zelf een theepot
http://www.voordeelmuis.nl/categorie/0/kaas.htm
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Kijk naar de reclamefolders.

Koffiepads koop ik goedkoop bij het Kruidvat.
Lidl is wel goedkoop met groente, fruit en vlees. Maar houdbare budgetartikelen van AH of Jumbo zijn goedkoper. Ik vind dat de kwaliteit navenant is. Lidl-afwasmiddel lijkt op Dreft, AH-basic-afwasmiddel lijkt op oldschool citroenafwasmiddel van vroeger, waarbij je een kwart liter moest gebruiken om een beetje schuim te krijgen.

Het is een beetje een stokpaardje van me, sorry, maar je kunt echt goedkoop en gezond eten krijgen bij elke supermarkt. Je moet alleen seizoenseten eten, weinig vlees gebruiken en afzien van gemakkelijke keuzes. Dus wel zelf je groenten snijden, bijvoorbeeld.
Ik zou niet voor een dubbeltje voordeel naar een andere winkel gaan; daar heb ik geen zin in. Maar van de week varkenshaas gekocht voor 99 cent per ons (reclame) en dat kan duurder als je het lukraak koopt bij een andere super.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven