Geld & Recht alle pijlers

boodschappen

27-01-2015 20:45 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag boodschappen gedaan, weinig boodschappen voor veel geld. ben wel benieuwd naar waar wat goedkoper is

dus denk dan aan koffiepads/aardappelen/kaas enzo

lidl zijn de koffiepads 36 voor 2.39

schouderham 150gram 89c
Zelf snijden is nog lekkerder ook! Geldt ook voor zelf kaas raspen.
Ook al is de aanbieding nóg zo voordelig, bijvoorbeeld vlees 3 euro per kilo goedkoper (en dat is dan een wereldaanbieding) dan kan je je nog afvragen of die drie euro echt winst was als je het afzet tegen vervoer, moeite, tijd enz. Je had het vermoedelijk niet zo snel gekocht als het 3 euro duurder was geweest; dat is het dan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wat jij gekocht heb kost toch geen 22 euro? Had je niet toch wat meer?
quote:einn20 schreef op 27 januari 2015 @ 21:13:

[...]

Ik heb 40 euro pw alleen en me 10 valkjes, Maar schrok heel erg vd prijzen vanochtend bij de lidl

Het zal er toch echt van af hangen wat je wilt hebben. Ik koop echt seizoen gebonden, een maal per week vegetarisch (en dan geen vlees vervanger want we eten genoeg vlees) en een maal per week een gerecht met ei i.p.v vlees. Verder veel eenpansgerechten want dat lekker makkelijk met twee fulltime banen. Ik hou van uitproberen en nieuwe recepten.

Overigens kies ik voor de lidl omdat ik echt maar een keer per week boodschappen wil doen (kan doen ivm ons werk) en dan bieden ze de beste kwaliteit/prijs verhouding in combinatie met het assortiment.
Bij verschillende winkels shoppen is idd het voordeligste,

Maar dan moet je er weer niet te ver voor moeten rijden en geen parkeergeld moeten betalen.

Ik heb een budget van ¤60 PW voor een gezin van 6 personen,, en dat is incl. non food, zoals kleding, per. verzorging, benzine.

Ik heb zo langzaam aan wel alle prijzen redelijk in mijn hoofd, en check ten allertijde reclame's.

Ook ga ik op markdagen altijd naar de markt tegen 5, en haal daar verse groente fruit en vis.

Dingen die ik bij de Lidl haal,

Kaas, jonge goudse aan een stuk, 400gr. Vinden we hier de lekkerste

Eieren, ¤1,29 per 10. Gaan er hier per week veel door heen, bij de aldi dezelfde prijs. aankomende week in de XXL anbieding voor ¤1,49 voor 15.

Bananen ¤0.99 per kg, ook bij de Jumbo voor die prijs.

fruitkoekjes, voor de kinderen naar school.

Brood, ¤0.98 voor een tarwe bruin.

Melk, is onlangs verlaagd naar ¤1.15 voor een pak van 2 liter, Ook bij de Jumbo voor die prijs.

Verder aan vlees, meestal speklapjes, braadworst.

Ook de aardappels haal ik meestal daar.

Wasmiddel en wasverzachter ook meestal bij de Lidl, maar ook wel bij de Action of Kruidvat.

Voor andere zaken kom ik ook wel bij de C1000, maar dat duurt niet lang meer, die formule stopt binnenkort.

In vergelijking met de C1000 is de Jumbo door de regel gemiddeld een 5 cent goedkoper bij de A merken, dus daar kan je winst pakken.

Alleen merk ik dat ik bij de Jumbo meestal niet terecht kan voor groente, vlees en brood.

Maar dat kan aan het filiaal liggen uiteraard.

Daarnaast dus de reclame aanbiedingen in de gaten houden, en de dingen die op datum raken en afgeprijsd worden af te wachten.

Zomaar een paar dingen.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
quote:lovesray schreef op 27 januari 2015 @ 20:57:

[...]

Daar zitten er maar 14 in. Ben je alsnog niet goedkoper uit.Nee hoor, daar zitten 20 pads in een zak.
quote:einn20 schreef op 27 januari 2015 @ 20:53:

[...]

Ik vind de lidl echt niet zo goedkoop meer, 22 euro voor

2x koffiepads, doe er ongeveer 3wkn mee

2x schouderham

900gram jonge kaas geraspte kaas.

vuilniszakken, alu folie doe ik lang mee.

pak bami maaltijd voor het weekend

saucijzen 35% eraf

Ik eet alleen maar kaas en ham bij het ontbijt en lunch

ben alleen

Lijstje van de Jumbo:

4x Café Deluxe Regular Koffiepads 20 Stuks 140g 4,00

5x Jumbo Kaas Plakken Jong 48+ 190g 8,95

Jumbo Kaas Geraspt Jong 48+ 175g 1,29

Jumbo Saucijzen Grof 2 Stuks 220g 1,09

Saté Ajam met Bami Goreng 500g 2,89

Protex Aluminiumfolie 30 Meter 1,45

Smile Huisvuilzakken 60 Liter 20 Stuks 0,75

2x Schouderham 150g 1,78

Totaal 22,20 euro

Lidl is net zo duur als Jumbo of je had toch iets meer voor dat geld.
60 euro per week, waar je alles voor moet kopen voor 6 personen vind ik heel erg weinig. Daar kun je toch niet van leven? Je zal wel moeten natuurlijk, maar hoe doe je dat?

Stel, iemand van de 6 heeft nieuwe schoenen nodig. Hoe doe je dat van dat bedrag? Met zo'n laag bedrag, mag je dan naar de voedselbank?
Ik zou niet gauw besparen op eten maar eerder op de vaste lasten. Een abonnementje opzeggen, goedkopere verzekeringen enz. Geen bus maar de fiets. Geen panties maar sokken onder je broek. De begrafenisverzekering e.d. stopzetten. En dan wél kopen aan voedsel wat ik lekker vind. Dat is heel belangrijk voor je levensplezier.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:sinnombre schreef op 27 januari 2015 @ 22:19:

60 euro per week, waar je alles voor moet kopen voor 6 personen vind ik heel erg weinig. Daar kun je toch niet van leven? Je zal wel moeten natuurlijk, maar hoe doe je dat?

Stel, iemand van de 6 heeft nieuwe schoenen nodig. Hoe doe je dat van dat bedrag? Met zo'n laag bedrag, mag je dan naar de voedselbank?

Ja ik mag naar de voedselbank, en kledingbank.

Helaas is het zo dat bij deze voedselbank, je er niet echt mee komt voor een week aan effectief bruikbare boodschappen, en je dus toch heel veel bij moet halen.

Dit is zo heb ik geleerd per voedselbank heel erg verschillend.

En nee voor die ¤60 kun dat inderdaad niet redden, maar ik zal wel moeten.

Maar die discussie is meer dan een beetje Off topic hier.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Verschillende winkels en goed opletten op de aanbiedingen is nog altijd het goedkoopst.
Ah basic is goedkoper Dan de Aldi, ik doe elke week voor 100 euro boodschappen BIJ de ah (4pers),

Vroeger ging ik ook nog naar de aldi maar ah basic is goedkoper dus haal ik nu ales in 1 winkel ook alle drogisterij product een (douchegel shampoo gel tandpasta etc),

Make'up ,creme ,etc Koop ik 1x pm BIJ de etos maar dat betaal ik zelf van mijn prive rekening
Ik doe altijd boodschappen bij de vomar en die is ook goedkoper dan de lidl, alleen mijn frisdrank, blok kaas, ketchup, boter en wijn haal ik bij de lidl.

Een jaar of twee geleden was de lidl inderdaad nog goedkoper maar nu echt niet meer.

Koffie haal ik bij de ah kilo zak espresso bonen voor nog geen 7 euro.
quote:paulaner schreef op 27 januari 2015 @ 21:57:

Dingen die ik bij de Lidl haal,

Kaas, jonge goudse aan een stuk, 400gr. Vinden we hier de lekkerste

Eieren, ¤1,29 per 10. Gaan er hier per week veel door heen, bij de aldi dezelfde prijs. aankomende week in de XXL anbieding voor ¤1,49 voor 15.Misschien een tip; bij de jumbo heb je 10 eieren voor 1,25. Scheelt niet veel, maar als je toch bij de jumbo komt en veel eieren per week verbruikt, alle kleine beetjes helpen.
De eieren kosten bij de Lidl ook 1,25. Heel veel prijzen die bij de lidl op het schap staan, staan lager in de kassa. Vb;

Muesli 1,49 - 1,45

7-granen ontbijt 0,79 - 0,69

Keuken margarine 0,77 - 0,75

Magere rookworst 1,19 - 0,99

Appelstroop 0,69 - 0,65

Etc...etc...

Waarom? Geen idee...het zal wel de tegenovergestelde formule van de AH zijn, waar prijzen meestal op je kassabon hoger zijn.
Ik vind de Lidl ook een stuk duurder tov voorgaande jaren. De basic van de ah is inderdaad goedkoper, maar de kwaliteit is ook minder. De Senseo pads vind niemand lekker hier, die haal ik tegenwoordig bij de Aldi. Ook de verse groenten haal ik tegenwoordig bij de Aldi. Het is een verschrikkelijke winkel en contant betalen krijg je altijd die ellendige 1/2 centen terug. Dus pin ik daar altijd. Vlees is ook van goede kwaliteit, tenminste ik hoor dat van de kinderen. Ik eet het niet, ik gun het mijn kinderen, voor 4 personen vlees halen kunnen we niet betalen.

Maar zodra ik ooit weer in de positie ben om echt kwaliteit spul te halen ga ik weer naar de ah.
Koffiepads bij de Hema. 50 stuks voor 2 euro.
Aldi heeft prima producten, maar vlees daarvan vind ik niet te eten. Zelfs het gehakt dat er prima uitziet, is muf en vele malen minder lekker dan gehakt van andere winkels.

Vis daar is wel ok, de zalm is lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven