privacy op forum
woensdag 28 januari 2015 om 14:40
Hoi, Ik schrijf hier al jaren onder een andere nick. Heb net een nieuwe aangemaakt omdat ik me realiseer dat er al met al aardig wat info over mezelf op dit forum is gekomen de afgelopen jaren. En kort geleden zag ik ineens dat een vriendin van mij reageerde op een oud topic van me (zonder te weten dat ik het was). en toen bedacht ik me dat ook mijn kinderen ouder worden en ik het niet zo leuk zou vinden als ze mijn digitale dagboek zouden ontdekken. tijd vor nieuwe nick dus. hoe doen jullie dat? Nooit bang om 'ontdekt'te worden? Grtz, NL
woensdag 28 januari 2015 om 14:53
Ik schrijf hier niks wat iemand niet al van mij weet, als zijn mening me wat kan schelen
Ik ga wel op een gegeven moment stoppen met (op die manier) forummen, want ik wil niet het risico lopen dat ik herkend wordt door een patiënt later, ook al is die kans misschien klein.
Maar het duurt nog jaren eer ik arts ben. En wat hij dan over me weet over jaren geleden, ach.. Denk niet dat dat dan nog erg relevant is
Dus ik zou of erg anoniem blijven en dus niks van mijn privéleven loslaten, of ik zou gaan meelezen.
Ik ga wel op een gegeven moment stoppen met (op die manier) forummen, want ik wil niet het risico lopen dat ik herkend wordt door een patiënt later, ook al is die kans misschien klein.
Maar het duurt nog jaren eer ik arts ben. En wat hij dan over me weet over jaren geleden, ach.. Denk niet dat dat dan nog erg relevant is
Dus ik zou of erg anoniem blijven en dus niks van mijn privéleven loslaten, of ik zou gaan meelezen.
woensdag 28 januari 2015 om 15:00
Ik schreef ooit onder een oude nick iets heel ergs prives. Ik denk dat ik herkend werd (of iemand had geen leven) en ontving vervolgens berichtjes op mijn prive email en facebook. Heel laf van een anoniem account.
Ik ben toen vier maanden niet op het forum geweest en let tegenwoordig heel erg op wat ik schrijf. Niks is prive als je het het internet op gooit.
Ik ben toen vier maanden niet op het forum geweest en let tegenwoordig heel erg op wat ik schrijf. Niks is prive als je het het internet op gooit.
woensdag 28 januari 2015 om 15:10
Ik verdraai soms zaken. Zo maak ik van een broer een zus en andersom. Of ik zeg dat ik in een bepaalde provincie woon en wellicht is dat een andere. Dat soort dingen. Ik weet namelijk dat bekenden hier lezen en ik zou graag redelijk anoniem willen forummen. Al heb ik ook weleena prive info aan een forummer gegeven om bepaalde redenen maar die vertrouw ik daarmee.
Verder heb ik weleens erge prive problemen onder een andere nick geschreven.
Verder heb ik weleens erge prive problemen onder een andere nick geschreven.
woensdag 28 januari 2015 om 15:23
woensdag 28 januari 2015 om 15:27
woensdag 28 januari 2015 om 15:31
quote:sugarmiss schreef op 28 januari 2015 @ 15:23:
Ik probeer zo anoniem mogelijk te blijven.
Maar onderhand heb ik wel zo veel privé dingen onthuld dat ik wel herkent kan worden door bekenden vrees ik.
Hoe doen mensen dat die onder een andere account kan schrijven.
Je kan toch niet meerdere accounts aanmaken voor het zelfde email adres?Gewoon een ander Hotmail of Gmail adres aanmaken
Ik probeer zo anoniem mogelijk te blijven.
Maar onderhand heb ik wel zo veel privé dingen onthuld dat ik wel herkent kan worden door bekenden vrees ik.
Hoe doen mensen dat die onder een andere account kan schrijven.
Je kan toch niet meerdere accounts aanmaken voor het zelfde email adres?Gewoon een ander Hotmail of Gmail adres aanmaken
woensdag 28 januari 2015 om 15:37
Ik zit hier al 15 jaar met dezelfde nick. En ja, ik ben herkend.
Ik vraag me sowieso overal op internet af bij wat ik schrijf of mijn moeder dit zou mogen lezen. Is het antwoord 'Ja', dan mag het erop. Houdt wel in dat ik nooit iets over m'n buren of zoiets zou schrijven dat negatief is, want de kans is er gewoon dat zij hier ook rondwaren en mij allang herkend hebben.
(niet dat ik iets negatiefs te vertellen zou hebben Pieternel hoor, écht niet! )
Als ik over een ervaring van een bekende schrijf is het vaak 'iemand die ik ken' en dat kan dan m'n buurvrouw, moeder of schoonzus zijn.
(disclaimer, mijn buurvrouw heet niet Pieternel)
Ik vraag me sowieso overal op internet af bij wat ik schrijf of mijn moeder dit zou mogen lezen. Is het antwoord 'Ja', dan mag het erop. Houdt wel in dat ik nooit iets over m'n buren of zoiets zou schrijven dat negatief is, want de kans is er gewoon dat zij hier ook rondwaren en mij allang herkend hebben.
(niet dat ik iets negatiefs te vertellen zou hebben Pieternel hoor, écht niet! )
Als ik over een ervaring van een bekende schrijf is het vaak 'iemand die ik ken' en dat kan dan m'n buurvrouw, moeder of schoonzus zijn.
(disclaimer, mijn buurvrouw heet niet Pieternel)
Later is nu
woensdag 28 januari 2015 om 15:41
woensdag 28 januari 2015 om 15:46
Nee, maar onlangs was het wel zo dat ik in een post schreef dat ik een bepaald gerecht aan het koken was met een sterke geur, en dat ik ineens in een zorgelijke bui bedacht dat buren die geur zouden kunnen koppelen aan andere info die ik gepost heb, en dan haal ik de post weg (gaat het snelste) of soms verander ik de naam van het gerecht, of de tijd. Maar ik post nooit dramatische info hoor. En anders pech gehad.
Ook met bedrijven , zodra ze weer aardig doen en hun fout corrigeren haal ik beschuldigende info weg.
Ook met bedrijven , zodra ze weer aardig doen en hun fout corrigeren haal ik beschuldigende info weg.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
woensdag 28 januari 2015 om 15:50
quote:HelgaV schreef op 28 januari 2015 @ 15:09:
Geef je daarmee ook niet je identiteit prijs met deze info, MariaTelleschade?
Ik neem eens in de zoveel tijd een nieuwe nick. Heb vanaf het forum geen irl contact met mensen.
Dat zou kunnen, maar het is nu jaren geleden en dat (in mijn ogen) heel erg prives speelt al lang niet meer. Wat/waarover ik nu schrijf weet iedereen dus ik geef niet meer om herkenning.
Ik vind het wel belangrijk dat mensen zich er van bewust zijn dat er niks anoniems aan het internet is.
Geef je daarmee ook niet je identiteit prijs met deze info, MariaTelleschade?
Ik neem eens in de zoveel tijd een nieuwe nick. Heb vanaf het forum geen irl contact met mensen.
Dat zou kunnen, maar het is nu jaren geleden en dat (in mijn ogen) heel erg prives speelt al lang niet meer. Wat/waarover ik nu schrijf weet iedereen dus ik geef niet meer om herkenning.
Ik vind het wel belangrijk dat mensen zich er van bewust zijn dat er niks anoniems aan het internet is.