Retraire

28-01-2015 15:53 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik overweeg om in retraire te gaan in een klooster (het liefst boeddistisch). Zijn hier dames die daar ervaring mee hebben of tips hebben? Alles welkom!
Er zijn diverse topics over retraite, zie google:

https://www.google.nl/sea ... r&ei=_vfIVMORN8-wOpCygJAG
retraiTe bedoel je?
Leer dan eerst hoe je het schrijft/uitspreekt.

2x is geen typfout
Frankly my dear, I don"t give a damn
Er wordt hier momenteel erg veel gemediteerd onder leiding van een echte guru!
quote:StoraHuntur schreef op 28 januari 2015 @ 16:14:

Er wordt hier momenteel erg veel gemediteerd onder leiding van een echte guru!

Guru moet opbokken.

TO, waarom wil je dit?
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Zo raar vind ik dat altijd. Een topic openen en je dan niet meer laten zien.

Dan blijf je toch even bij je computer om te kunnen reageren op de mensen die de moeite nemen op je vraag/verhaal te reageren.
😂 retraire?

Leuk, waar kan ik me aanmelden?
Ja en?
Eens Bieb.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
quote:Bieb2.0 schreef op 28 januari 2015 @ 16:26:

Zo raar vind ik dat altijd. Een topic openen en je dan niet meer laten zien.

Dan blijf je toch even bij je computer om te kunnen reageren op de mensen die de moeite nemen op je vraag/verhaal te reageren.

Je weet dat het forum er de hele tijd uitligt vandaag..? Voordeel van de twijfel dus, wat mij betreft.

En retraiRe is wel een stomme spelfout!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Als je het woord niet eens kent, dan klinkt het meer als een gedachte in een opwelling, dan dat je er lang en diep over hebt nagedacht.
RetraiRe is geen spelfout, maar gewoon het woord niet juist weten.
quote:Istar_ schreef op 28 januari 2015 @ 16:49:

RetraiRe is geen spelfout, maar gewoon het woord niet juist weten.Of juist gewoon het woord niet weten.
quote:Istar_ schreef op 28 januari 2015 @ 16:49:

RetraiRe is geen spelfout, maar gewoon het woord niet juist weten.Je hebt helemaal gelijk ja.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Gebruik dan geen moeilijke woorden
Of een kwestie van dikke vingers natuurlijk, de T en de R zitten naast elkaar.

On-topic: sorry geen ervaring.
Een retret

doe ik ook altijd, gewoon thuis. tv uit, computer uit, vogels aan en een kopje venkelthee en dan vraag ik mijn man of hij met een monnikspij even heen en weer wil lopen. Je kan er dan weer dagen tegenaan
De meesten mét ervaring komen nooit meer op internet.

Vorig jaar was er in België nogal wat te doen ivm een piepjong vogeltje "Giel Foubert" die, in opdracht van zijn dolgedraaide ma, monnik is geworden ergens in Verweggistan. Schijnt het toch aardig overleefd te hebben. Tot ie iets voelt kriebelen allicht.
Twee familieleden van mij zijn onlangs een weekend op retraite gegaan. Volgens mij vonden ze het wel interessant.
Ik ga dagelijks in retraite, deur op slot van het toilet, even alles van me af"gooien" en hoppa, weer als nieuw.
quote:calvijn1 schreef op 28 januari 2015 @ 16:00:

Leer dan eerst hoe je het schrijft/uitspreekt.

2x is geen typfoutGaat het niet? Ik schreef het fout ja en pas later kwam ik erachter dat ik het niet goed schreef. Gelukkig weet jij het wel
quote:kerol schreef op 28 januari 2015 @ 16:49:

Als je het woord niet eens kent, dan klinkt het meer als een gedachte in een opwelling, dan dat je er lang en diep over hebt nagedacht.Dat weet jij omdat je mij kent? jammer hoor
Je bent idd niet helemaal zen.
Afgezien van mijn ''stomme spelfout'' (ojee wat erg)

Ik ben bijna mijn zoon verloren aan zijn ziekte.Heb hem gereanimeerd zien worden, ook mijn dochter heeft veel meegekregen. Ik ben toen in de automatische piloot gegaan en uiteindelijk mijzelf tegengekomen.

Gelukkig gaat het nu goed

Ik ging flink op mijn bek. Zat huilend elke dag thuis, kon niet eens de was opvouwen. Ik ben toen EMDR gaan doen, ben in de ziektewet beland en krabbel nu op. Maar toch vind ik geen rust en ben dus bij dat ene moeilijke woord aangekomen.

Geen opwelling. Geen raar iets.

Gewoon een vraag van iemand die uit een diep dal is gekomen.
wat bedoel je dan precies met retraite? Wil je een paar dagen uitrusten of wil je aan de slag met je trauma. Want een paar dagen wandelen op de hei doet niet zoveel aan het laatste en wat betreft het laatste kan je je ook gewoon richten tot een therapeut

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven