privacy op forum

28-01-2015 14:40 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, Ik schrijf hier al jaren onder een andere nick. Heb net een nieuwe aangemaakt omdat ik me realiseer dat er al met al aardig wat info over mezelf op dit forum is gekomen de afgelopen jaren. En kort geleden zag ik ineens dat een vriendin van mij reageerde op een oud topic van me (zonder te weten dat ik het was). en toen bedacht ik me dat ook mijn kinderen ouder worden en ik het niet zo leuk zou vinden als ze mijn digitale dagboek zouden ontdekken. tijd vor nieuwe nick dus. hoe doen jullie dat? Nooit bang om 'ontdekt'te worden? Grtz, NL
quote:StoraHuntur schreef op 28 januari 2015 @ 15:36:

[...]

Nou, ik weet iig 1 ding.
Life is short. Eat dessert first.
quote:yasmijn schreef op 28 januari 2015 @ 15:52:

Het interesseert mij geen bal of ik herkend word.

Niks wat ik hier schrijf is geheim.

Wat ik niet wil dat iedereen weet, gewoon niet schrijven op een openbaar forum.

Simpel.

Idem.

Doe het al elf jaar zo.

Gaat prima.
Ik heb wel eens iets getypt waarvan ik dacht, had ik dat nou wel moeten tikken.

Als er misschien een bekende zit, weet diegene meteen wie ik ben.

Tegenwoordig ben ik wat voorzichtiger, maar ook niet té voorzichtig.

Vaak zeg ik nou ook niet erg persoonlijke dingen hier, tenzij iets me echt iets doet en waar ik veel in kan herkennen.
Ik vind budget-info, de toestand van je schaamharen of bepaalde aandoeningen e.d. ook al vervelend als ze dat van me weten hoor. Dus liever wil ik dat deze info niet aan me wordt gekoppeld.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:doornroosje9 schreef op 28 januari 2015 @ 15:20:

Ik zou het niet erg vinden als ik herkend zou worden. Ik schrijf ook niets dat niemand mag weten.

Zo denk ik er ook over. Ik vertel veel maar ben niet bang voor herkenning omdat iedereen mag weten wat ik schrijf.

Anonimiteit op het internet, ik vind dat veel mensen daar teveel van verwachten. Je bent herkenbaarder dan je denkt, door keuze van gespreksonderwerp, gebruik van taal, sfeer van reacties etc. Ik schrijf gewoon niks waar ik niet achter sta of waarvan ik niet wil dat anderen daarvan weten.

Misschien ben ik de schaamte voorbij. Ik ben afgekeurd en heb geen kinderen. En toen ik nog werkte, kon ik niets vertellen over mijn problemen omdat als ze erachter komen, je ontslagen kunt worden. En toen mijn laatste werkgever erachter kwam, kreeg ik ook ontslag. Dus nu mag ik er wel over praten en dat doe ik graag. Ik vind het ook belangrijk dat mensen met dezelfde problemen als ik zien wat ik post omdat ze daar voorbeeld aan kunnen nemen want ik wil het taboe op psychische ziekte doorbreken. Herkenning vind ik dan niet zo erg eigenlijk, het is voor het goeie doel.

En er wonen wel meer vrouwen van 40 in Wormerveer. Ik zou het heel knap vinden als iemand me weet te vinden op basis van alleen die gegevens. Ik internet op een prepaid telefoon dus niet makkelijk achterhaalbaar waar ik woon. Ik heb nog nooit een vijand gehad of uberhaupt ruzie gehad met iemand behalve mijn partner en die vraagt erom, haha. Een stalker gaat meestal alleen achter mensen aan die ze irl kennen of waarvan ze weten hoe ze eruit zien, en er zijn extreem weinig foto's van mij te vinden op internet. Dus de kans dat herkenbaarheid leidt tot ellende, is niet zo groot voor mij.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
quote:doornroosje9 schreef op 28 januari 2015 @ 15:53:

[...]

[afbeelding]
Daar kan ik me helemaal in vinden gladoortje!
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Iedereen weet inmiddels wel wie ik ben. Ik heb er geen problemen mee om herkend te worden.

Zou het zelfs zonde vinden om een andere nick te nemen. Deze is me veel te dierbaar geworden.
quote:SaveTheDay schreef op 28 januari 2015 @ 14:57:

Hoe weet jij dat het een vriendin van je was?Omdat haar Nick leek op haar naam en ik uit haar posts op kon maken dat zij het was (beroep, geboortejaar, gezinssamenstelling, woonsituatie)
quote:Nouschi schreef op 28 januari 2015 @ 14:57:

Niet te veel info geven dan kan er niks gebeuren. Dingen over vriendinnen kunnen ook in een dagboek dagboek geeft geen reactie....
quote:koffieprut schreef op 28 januari 2015 @ 15:41:

Ik heb eigenlijk helemaal niks te verbergen, dus het maakt me niet zo veel uit.Ik heb ook niks te verbergen maar toch vind ik het fijner om hier redelijk anoniem te posten. Alleen mijn man weet mijn nickname.
quote:baukje schreef op 28 januari 2015 @ 15:41:

Ik ben wel eens door iemand benadert dat hij me herkent had op een ander forum. Was overigens een vrouwenforum dus toen hij me dat trots vermelde was mijn eerste vraag 'wat doe jij op een vrouwen forum?', plaag hem er nog steeds weleens mee.

Ik heb jaren geleden, onder mijn vorige nick, een heel verhaal over mijn man geplaatst. Niks ernstigs ofzo maar meer een soort hulpvraag over iets wat hij heeft. Tijdje later ging man zelf Googelen omdat hij er meer over wilde weten en de eerste hit die omhoog kwam was het Viva forum

Hij las het topic en herkende álles. Hij dacht: "hey, dit gaat over mij". Hij mij bellen en ja, toen maar toegegeven. Hij vond het niet erg ofzo. Heb toen wel een nieuwe nick aangemaakt maar inmiddels heb ik zelf maar verteld hoe ik hier heet want met het nieuwe forum zie je toch je nick levensgroot in beeld. En ach, het is niet dat ik hele rare dingen schrijf, ik heb ook niks te verbergen maar ik vind het fijn om voor de rest van de wereld redelijk anoniem te zijn. Ik weet ook wel dat je nooit anoniem bent op internet maar ach, als er geen reden voor is dan interesseert het niemand wat wie Minnimouse is. Maar zoals gezegd verdraai ik wel bewust sommige zaken om ervoor te zorgen dat (oud)-collega's enzo me niet herkennen, waarvan ik weet dat ze meelezen.
Ik verander weleens van Nick, zit hier al sinds zwart-wit Viva. Toen er nog een Underkoffer was en een eiland waarop nog gevist mocht worden, wat ik met verbazing meelas. Er zijn hier veel die mij kennen en die laat ik altijd even weten dat ik weer eens van gedaante ben verandert.
Ben hier nu 8 jaar

Zelfde nick zelfs dezelfde ava

Het klopt niet als ik dat verander

En als mensen me herkennen

Boeien!

Is ooit 1x gebeurd

Nou ja, die herkende mij niet zozeer waar wel de man waar ik op dat moment een date mee had gehad

Dat was haar ex

\Was een tikkeltje pijnlijk

Maar meer voor haar dan voor mij

Ik vertel hier geen hele rare dingen

Hoewel...mijn hippe vriendenkring zet me per omgaande uit de kring als ik zeg dat ik groot fan ben van Heel Holland Bakt en Bed en Breakfast
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik ben van de lijn Yas-Dreamer-Leo: ik schrijf hier gewoon niks wat de mensen niet mogen weten. Natuurlijk bestaat de kans dat ik herkend word, maar dat boeit me niet zo want ik heb met niemand ruzie.
quote:catacarax schreef op 28 januari 2015 @ 17:41:

Ik verander weleens van Nick, zit hier al sinds zwart-wit Viva. Toen er nog een Underkoffer was en een eiland waarop nog gevist mocht worden, wat ik met verbazing meelas. Er zijn hier veel die mij kennen en die laat ik altijd even weten dat ik weer eens van gedaante ben verandert.Haha, Catacarax, ik laat het ook altijd even weten. Anders klets je weer zo "onbekend" mee, dat is irritant.
Ik plaats geen info hier die echt niemand mag weten. Als ik ontdekt zou worden is het hoogstens een beetje gênant, maar dat overleg ik ook wel.
Waarom doen mensen zo panisch over hun privacy? Maar intussen kwakken ze elke scheet op Facebook, Instagram, Twitter en weet ik veel wat nog meer.

Ik schrijf niks wat mensen niet mogen weten en ik heb ook geen van bovenstaande.
Ja en?
quote:snoopylynn schreef op 28 januari 2015 @ 18:14:

Waarom doen mensen zo panisch over hun privacy? Maar intussen kwakken ze elke scheet op Facebook, Instagram, Twitter en weet ik veel wat nog meer.

Ik schrijf niks wat mensen niet mogen weten en ik heb ook geen van bovenstaande.Toch zijn er zaken die je niet op twitter gooit maar waar je wel even over wil sparren of even je hart luchten. Zeiken over je baas terwijl je die op je facebook hebt lijkt me niet slim. Of het topic van die ouder met een misbruikt kindje.
Nee, ik post niets wat duidelijk te herleiden is naar mijn privé-leven. Met mijn vorige nick is het me al eens overkomen dat een controlerend familielid mij een boze mail stuurde, ze had een posting van mij ( ging over zoiets als Tupperware op zichzelf betrokken
ik schrijf geen dingen die niemand mag weten. heb wel momenten gehad dat ik wilde reageren op iemand maar mezelf dan te herkenbaar vond..

ik heb 1 vriendin herkend op het forum en het haar gevraagd via whatsapp. konden we alleen maar hart om lachen. (zij plaagde me een beetje met het forum maar maakte 2 weken later zelf een account aan)
A woman with class is timeless
Ik ben herkend door een familielid,, echter het kan mij niet schelen en het maakt haar ook niet uit (ik herkende haar ook).

Een andere forummer kent mij face to face .

Eerlijk gezegd boeit het mij niet zo.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb 1x iets geschreven wat ik echt kwijt wilde maarvan ik niet wilde dat het terug te vinden was. Dat heb ik in de eerste post ook duidelijk gemaakt en na een paar uur weer verwijderd. Verder post ik niets wat mensen van mij hoeven te weten.

Vind het leuk om te lezen hoe mensen bijvoorbeeld down there eruit zien maar men hoeft dat van mij niet te weten. Stel je voor dat ik wel herkend word dan zou ik gewoon een leuk gesprek met een mede forummer willen hebben zonder dat ik mij druk hoef te maken over genante details. Persoonlijke posts zijn prima maar zal dus niet zo snel iets op de seks-pijler posten.

Als een onderwerp me te veel aangrijpt sluit ik het topic ook. Het forum moet wel ontspanning blijven.
quote:mariatesselschade schreef op 28 januari 2015 @ 15:00:

Ik schreef ooit onder een oude nick iets heel ergs prives. Ik denk dat ik herkend werd (of iemand had geen leven) en ontving vervolgens berichtjes op mijn prive email en facebook. Heel laf van een anoniem account.

Ik ben toen vier maanden niet op het forum geweest en let tegenwoordig heel erg op wat ik schrijf. Niks is prive als je het het internet op gooit.Wat naar zeg!
Ik ben laatst herkend! Blijkt een mede-forummer mijn buurvrouw te zijn, onze kinderen zitten bij elkaar in de klas. Ik vond het wel grappig! Had haar ook wel verwacht op dit topic, haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven