advies aankoop laptop

30-01-2015 22:19 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik wil een nieuwe laptop aanschaffen. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer ;)

Willen jullie mij helpen? ik kan zolangzamerhand geen vergelijksite meer zien

Ben dan ook benieuwd naar jullie ervaringen, wat jullie adviseren?

Trefwoorden:

lichte laptop (1.5 KG)

scherm van 13 tot 15 cm

geschikt voor office, internet, films kijken

snelheid en goed geluid

Maximale accutijd zonder accu 5 a 6 uur.

Bedankt voor jullie hulp.
zoekend......
www.marktplaats.nl

Staat vast wel iets voor je bij :-).
Lenovo is een kwalitatief goed merk.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
@Stefan, ik wil het liefst een nieuwe kopen met garantie. Op marktplaats heb ik al gekeken, maar is zoeken helemaal drama.
zoekend......
Ja, Lenova daar lees ik inderdaad nu goed reviews over. Ik ken het merk zelf niet goed. Hoe zijn jouw ervaringen Violetskies?
zoekend......
http://www.marktplaats.nl ... _0R07v3atdbYZ4dHhChsEsICQ

alsjeblieft
Ik gebruik zelfs geen laptops met Windows, maar Lenovo was eerst met name een sterke speler in de zakelijke markt, maar verovert nu ook de 'normale' pc markt. De producten zijn gewoon degelijk en van goede kwaliteit.

Een goede vergelijkssite voor laptops etc is:

http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/

Daarnaast is Asus ook prima, maar zou ik wegblijven van Acer.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
@stefan, dank je wel. heb je goede ervaringen met dit bedrijf?

@violetskies, dank je wel. Tja tweakers heb ik al aardig af gestruind... deze site is inderdaad erg enhousiast over Lenova. Heb jij een Lenova? wat bevalt je wel en niet?
zoekend......
Ik heb zelf geen Lenovo ik heb alleen een apple laptop.

Maar voor normaal computergebruik zal ik nooit een laptop adviseren die al gauw 1000 euro kost ;)
Idd geen Acer. Lenovo is prima! Wij hebben op het werk alleen maar gewone computers van Lenovo.

Samsung zijn ook goede laptops.

Hier idd ook alleen Apple, maar zou het ook niet adviseren voor normaal gebruik of iig geen nieuwe.
Dat Acer niet goed zou zijn, is allang achterhaald. In de begintijd was dat zo.

In mijn zoektocht naar een laptop, kwam Acer bij veel vergelijkingssites goed uit de bus, goede reviews en ook in winkels raadde men vaak een Acer aan. Voordat ik de mijne kocht, heb ik IT'ers ernaar laten kijken, en die gaven allen aan dat het een goede koop was.

Ik ben er erg tevreden over. Dat was ik al, want mijn vorige was ook een Acer en die was 7 jaar oud en deed het nog (alleen wilde ik wat meer functionaliteiten, vandaar een nieuwe).
Heb mij Acer nu 5 jaar en hij doet t nog prima!
Onze ervaring is anders, vroeger en nu. Mijn man repareert laptops en 9 van de 10 laptops zijn Acers. Zo vaak problemen en gedoe mee, onderdelen die stuk gaan enz. Er zijn er vast die het goed blijven doen, maar ik raad ze nooit aan. Genoeg andere merken die net zo goed zijn en minder problemen geven.
"scherm van 13 tot 15 cm"

Dat lijkt me erg klein. Ik denk dat je 13 tot 15 inch bedoelt

"Maximale accutijd zonder accu 5 a 6 uur."

Een accutijd zonder accu? Dat begrijp ik niet.

Je zegt niet of je Windows wil.

Je zegt niks over je budget.
Ik lees even mee. Ik ben ook op zoek naar iets nieuws. Liefst een 13' scherm. Budget is helaas niet al te ruim. Adviseren jullie nieuw of tweedehands?
Bedankt voor de tips.

Lenova is dus een aanrader, Acer een afrader.

Apple wordt afgeraden voor normaal computergebruik, als ik het goed begrijp.

Ik heb nu Asus, ben tevreden al stoei ik vaak met de multitouchpad.

Ik bedoel idd een diagonaal van 13/15. Ik wil best voor kwaliteit bepalen.

Denk aan een bedrag van +/- 600 euro.

Zal mijn zoekvraag even updaten.
zoekend......
Zo ... een uur geleden een blauwe HP Stream 13 inch laptop gekocht ... voor 219 euro bij de Dixons. Wat een leuke mini-laptop!

Tenminste: als je kan leven met de mini-disk van 32GB die erin zit. Na het opstartern was er 18GB vrije ruimte beschikbaar. Je vakantiefilmpjes zul je dus op een externe schijf of in de cloud moeten opslaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven