Hoezo eigenwijs ;-)
maandag 2 februari 2015 om 20:54
Mijn dochter (10) heeft deze week een spreekbeurt. Ze heeft haar PowerPoint nagenoeg helemaal zelf gemaakt, ik heb er alleen wat spelfoutjes uitgehaald en grote zus heeft geholpen met wat technische dingetjes. Dat was alles wat we mochten doen. Op de eerste sheet van haar presentatie staat nu: 'Hallo, dit is de spreekbeurt van Marietje Big, groep 6'. Ik heb voorzichtig gezegd dat dat niet helemaal de bedoeling was, zus heeft er keihard om gelachen (= niet aardig!), maar dochter is niet om te praten. Ze blijft ook bij het volledig afspelen van een filmpje van 8 minuten, waardoor de spreekbeurt ongeveer 12 minuten duurt (richtlijn was 10). Ik hoop maar dat juf er ook een beetje om kan glimlachen
maandag 2 februari 2015 om 21:34
Met die eerste sheet is niks mis. Lijkt me prima voor een meisje van 10. Helemaal niet vreemd of zo. Ik zou de oudste haar ook niet laten uitlachen. Is niet aardig en in dit geval ook helemaal niet nodig want dit is echt prima voor een 10 jarige.
Een filmpje van 8 minuten is inderdaad wat te lang voor een presentatie van 12 minuten.
Ik zou het gewoon zo laten hoor in dit geval. Het is haar spreekbeurt tenslotte. Als ze open zou staan voor advies zou ik voorstellen dat we het filmpje samen wat inkorten bijvoorbeeld of een ander filmpje te zoeken van bijvoorbeeld maar 2 minuten.
Maar als ze niet wil gewoon zo laten. Mooi dat ze het helemaal zelf wil doen. Daar leert ze veel meer van.
Een filmpje van 8 minuten is inderdaad wat te lang voor een presentatie van 12 minuten.
Ik zou het gewoon zo laten hoor in dit geval. Het is haar spreekbeurt tenslotte. Als ze open zou staan voor advies zou ik voorstellen dat we het filmpje samen wat inkorten bijvoorbeeld of een ander filmpje te zoeken van bijvoorbeeld maar 2 minuten.
Maar als ze niet wil gewoon zo laten. Mooi dat ze het helemaal zelf wil doen. Daar leert ze veel meer van.
maandag 2 februari 2015 om 21:37
quote:betjebig schreef op 02 februari 2015 @ 21:18:
[...]
Nou, op mijn presentaties staat nooit "Hallo, dit is....". Ik zou de titel van de presentatie groot doen, en je naam een stukje kleiner eronder. Jij doet het net als mijn dochter?Je doet niet veel presentaties neem ik aan? Naam noemen is doodnormaal. Maar goed, fijn dat jij erom kan lachen.
[...]
Nou, op mijn presentaties staat nooit "Hallo, dit is....". Ik zou de titel van de presentatie groot doen, en je naam een stukje kleiner eronder. Jij doet het net als mijn dochter?Je doet niet veel presentaties neem ik aan? Naam noemen is doodnormaal. Maar goed, fijn dat jij erom kan lachen.
maandag 2 februari 2015 om 21:42
Jullie nemen het (sommige van jullie) wel wat te serieus. Ik vind het hartstikke goed van haar dat ze haar spreekbeurt helemaal zelf heeft gemaakt, maar vind ook dat ik best wat adviezen mag geven. Die wil ze niet aannemen, want zo vindt ze het leuk en goed. Nou prima, leuk, houden zo. En 'Hallo' op je eerste sheet vind ik inderdaad heel grappig. Ze heeft er ook een foto van zichzelf bij gezet (gericht op het onderwerp), en is helemaal trots op haar zelfgemaakte presentatie. Grote zus zit in het kolenhok, want wij lachen elkaar niet uit
maandag 2 februari 2015 om 21:47
Als jij het ook niet zo serieus had genomen had je er geen topic over geopend.
Kom op, kind is 10, de juf weet alles, wat de juf zegt is waar, niet wat ouders zeggen. Als je kind niets van je wil aannemen bij het maken van een spreekbeurt en je opent daar een topic over dan moet je niet gaan piepen over het te serieus nemen van je topic
Kom op, kind is 10, de juf weet alles, wat de juf zegt is waar, niet wat ouders zeggen. Als je kind niets van je wil aannemen bij het maken van een spreekbeurt en je opent daar een topic over dan moet je niet gaan piepen over het te serieus nemen van je topic
Je bent zelf een theepot
maandag 2 februari 2015 om 21:48
quote:betjebig schreef op 02 februari 2015 @ 21:42:
Jullie nemen het (sommige van jullie) wel wat te serieus. Ik vind het hartstikke goed van haar dat ze haar spreekbeurt helemaal zelf heeft gemaakt, maar vind ook dat ik best wat adviezen mag geven. Die wil ze niet aannemen, want zo vindt ze het leuk en goed. Nou prima, leuk, houden zo. En 'Hallo' op je eerste sheet vind ik inderdaad heel grappig. Ze heeft er ook een foto van zichzelf bij gezet (gericht op het onderwerp), en is helemaal trots op haar zelfgemaakte presentatie. Grote zus zit in het kolenhok, want wij lachen elkaar niet uit Waarom open je een topic dan?
Jullie nemen het (sommige van jullie) wel wat te serieus. Ik vind het hartstikke goed van haar dat ze haar spreekbeurt helemaal zelf heeft gemaakt, maar vind ook dat ik best wat adviezen mag geven. Die wil ze niet aannemen, want zo vindt ze het leuk en goed. Nou prima, leuk, houden zo. En 'Hallo' op je eerste sheet vind ik inderdaad heel grappig. Ze heeft er ook een foto van zichzelf bij gezet (gericht op het onderwerp), en is helemaal trots op haar zelfgemaakte presentatie. Grote zus zit in het kolenhok, want wij lachen elkaar niet uit Waarom open je een topic dan?
maandag 2 februari 2015 om 23:26
quote:betjebig schreef op 02 februari 2015 @ 21:18:
[...]
Nou, op mijn presentaties staat nooit "Hallo, dit is....". Ik zou de titel van de presentatie groot doen, en je naam een stukje kleiner eronder. Jij doet het net als mijn dochter?Maar dat van je dochter (die 10 is ) is toch een spreekbeurt en geen presentatie door een volwassene.
[...]
Nou, op mijn presentaties staat nooit "Hallo, dit is....". Ik zou de titel van de presentatie groot doen, en je naam een stukje kleiner eronder. Jij doet het net als mijn dochter?Maar dat van je dochter (die 10 is ) is toch een spreekbeurt en geen presentatie door een volwassene.
dinsdag 3 februari 2015 om 13:40
hmm misschien was het doel niet helemaal duidelijk. Fijn dat je enthousiast om je kinderen bent en er zelfs even wat over wilde vertellen aan ons allemaal.
Denk dat het komt doordat het forum een vrij hoog adviesvraaggehalte heeft, dat velen (waaronder ik) dat dus ook snel doen.
Laat even weten hoe de juf en je dochter zelf het vonden gaan! Ben nu wel benieuwd
Denk dat het komt doordat het forum een vrij hoog adviesvraaggehalte heeft, dat velen (waaronder ik) dat dus ook snel doen.
Laat even weten hoe de juf en je dochter zelf het vonden gaan! Ben nu wel benieuwd
Let love rule...
woensdag 4 februari 2015 om 19:28
Nou ik maak me toch serieus bijna zorgen om je dochter met zo'n moeder. Maar ik mag hopen dat je het inderdaad niet zo bedoeld als het op mij overkomt.
Je kind is 10 en kan prima zelf dingen doen. En daarnaast fouten maken is sowieso nodig om te leren.
Het helpt niet als je moeder of vader alles voor zegt en je niet de kans krijgt het fout te doen.
Je kind is 10 en kan prima zelf dingen doen. En daarnaast fouten maken is sowieso nodig om te leren.
Het helpt niet als je moeder of vader alles voor zegt en je niet de kans krijgt het fout te doen.