Android-systeem batterij?

05-02-2015 12:01 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Mijn batterij van mijn smartphone is de laatste tijd erg snel leeg.

Bij batterij-verbruik staat: android-systeem 48%.

Wat houd het android-systeem in? Ik sluit al mijn gebruikte apps altijd gelijk af, zodat dit niet onnodig extra batterij kost.

Heeft één van jullie enig idee wat ik eraan kan doen om dit percentage naar beneden te brengen?

Alvast bedankt!
Die batterijen worden na verloop van tijd gaar, tenminste dat is mijn ervaring maar hoor het om me heen ook.

Vorig jaar had mijn telefoon ook dezelfde kuren heb toen de telefoon terug gezet op fabrieksinstellingen toen deed het weer goed.

Ik heb vorige maand een nieuwe batterij gekocht omdat hij het weer niet goed deed, terug zetten naar fabrieksinstellingen hielp niet, hoop met deze weer een jaartje te doen.
Dat is het besturingssysteem van je telefoon, dat moet je niet afsluiten.

Je kan misschien beter is je telefoon terug zetten naar fabrieks instellingen (wel ff je foto's enz voor de zekerheid opslaan)

De meeste telefoons gaan niet langer dan een dag mee als je er regelmatig op kijkt
Hoe minder je doet met je telefoon, hoe groter het percentage is dat gewoon door je systeem wordt verbruikt.

Dus als je dit percentage omlaag wil hebben, moet je juist veel apps gebruiken en niet afzetten.
Kan het ook zijn als je teveel widgets hebt dat daardoor de batterij slechter word?
quote:Sylviiaavb schreef op 05 februari 2015 @ 12:50:

Kan het ook zijn als je teveel widgets hebt dat daardoor de batterij slechter word?

Je batterij wordt hooguit slechter door je oplaadpatroon, niet door de aard van je programma's (apps en widgets).

Natuurlijk verbruiken widgets wel extra stroom en dataverkeer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven