Werk & Studie alle pijlers

referentie check

06-02-2015 14:32 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik ben heel stom geweest en hoop niet veroordeel te worden, maar wat te doen.

Werkgever waar ik had gesolliciteerd vroeg om 1 referentie, nou die had ik, was positief etc, daarna wilde ze er nog eentje, ik zei dat ik die niet had ( de gene werkte niet meer bij het bedrijf, is ook echt zo! toen wilde ze de referent van jaren terug, kon moeilijk zeggen dat die ook niet meer werkzaam was, wat dus ook zo is, want ik wil die baan heel graag !! Dus ik zei dat het prima was ( in de hoop iemand in mn omg te kunnen vinden, niet dus. ) maar ik heb dus geen 2e referentie. Wat moet ik doen? Ik zei dat mn referent haar vandaag einde vd dag zou bellen....

Is er heeeeeeeeeeeeel toevallig iemand die mijn referent wilt spelen, het gaat niet om een wereldsbaan ( winkel) evt tegen vergoeding ofzo? Je zou me enorm helpen er mee.

x
quote:druppels schreef op 06 februari 2015 @ 15:14:

Wat een reacties, snap serieus niet dat je tijd besteed op deze mooie dag en je druk maakt om mij... Ik zou zeggen, lekker niet reageren!

Wat een aanwinst zeg

Beetje kat in het nauw?
Nou goed op orde, niet druk maken... haha. Ik vind sommige reacties erg overdreven. snap sowieso niet dat er mensen blijven reageren, om wat even je moraalzegje te doen, mijn god.. calm your tits
Is er niet out of the box een referent. Bijv een docent van cursus of opleiding die je hebt gevolgd. Heb je vrijwilligerswerk of bestuurswerk gedaan en zou iemand daar referent kunnen zijn of ben je actief in de VVE. Mensen denken bij refenties vaak aan betaald werk maar dat hoeft in principe niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Steinbeck2 schreef op 06 februari 2015 @ 15:18:

[...]

n

Wat een leuke tegenstelling: twee mensen die allebei vandaag een account aanmaken. En de ene zegt echt de domste dingen (en nog oneerlijk ook) en de andere zulke ware, wijze woorden Ik vermoed dat de een hier al langer komt dan de ander, wat denk jij?
Wat erg dat jij totaal niet snapt wat hier nou zo verkeerd aan is. Hoe oud ben je? Bel de nieuwe werkgever op en vertel dat je er achter bent gekomen dat de andere persoon die jij hebt genoemd ook niet meer werkzaam is bij het bedrijf. En stop a.u.b. met je slachtoffer gedrag, er zijn hier enkele mensen geholpen die het werkelijk moeilijk hadden, schandalig om dat de vergelijken met jouw situatie.
quote:Gingembre schreef op 06 februari 2015 @ 15:21:

[...]

Ik vermoed dat de een hier al langer komt dan de ander, wat denk jij? Zou het? Maar TO zou toch al vaker opgevallen zijn denk ik, als ze altijd zulke domme dingen post. Alhoewel, als ik terugdenk aan sommige forumsters en hun verhalen.........
Ho ho, blaas eens niet zo hoog van de toren! Jij hebt (op deze mooie dag) een immens probleem... Wij niet hoor . Ik had nog wel een idee of een tip voor je, maar die mag je naar je reacties op een heel donker plekje schuiven.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"

Wat een reacties, snap serieus niet dat je tijd besteed op deze mooie dag en je druk maakt om mij... Ik zou zeggen, lekker niet reageren!En ik zeg; dat maak ik zelf wel uit!
quote:druppels schreef op 06 februari 2015 @ 15:07:

Dus als ik het goed begrijp, als ik een topic had geopend met daar in dat ik geen geld meer had, een kindje en huisdier dan waren er wel mensen geweest die me wilde helpen, geld wilden sturen naar volstrekt onbekende? Maar dit is echt note done? En liegen is het niet, ik heb er gewerkt alleen de persoon die daar werkte werkt er niet meer, en dat heb ik niet gezegd. Helder!

Uhm, dan had je meer kans gehad inderdaad, want het is best erg als jij voor een kind en huisdier moet zorgen en geen eten meer kan kopen of thuis in de vrieskou zit.

Maar dat is van een heel andere orde dan vragen of een wildvreemde voor je wil liegen bij een sollicitatieprocedure.

Dat je het verschil niet ziet is misschien nog wel erger dan de hele OP. Natuurlijk is het liegen!!! Ik weet toch niet hoe jij gefunctioneerd hebt bij het vorige bedrijf, ik heb helemaal niks met het vorige bedrijf te maken en dat is dus wel de hele bedoeling van een referentie.
Bel anders zelf naar die vrouw en doe alsof je iemand anders bent
Geef me dat nummer effe en ik laat mijn cavia's wel aan de lijn, heus
quote:blijekip schreef op 06 februari 2015 @ 15:32:

Bel anders zelf naar die vrouw en doe alsof je iemand anders bent Hahahahaha
Waarom vind je dat zo grappig? Dat vraag je ons toch ook te doen?
Maar hoezo vertrouw jij dan die vreemde die jij laat bellen?? Diegene zou jou toch direct kunnen verlinken? Sta je nog meer voor schut...

Buiten het feit natuurlijk dat het gewoon Not Done is!
Waarom bel je niet om te vertellen dat je niemand hebt kunnen bereiken en je verder niemand hebt. Toen ik solliciteerde gaf ik alleen mijn recente werkgever op. Mijn overige werkgevers zijn 'verjaard'. Ik ben verder gegroeid, heb veel geleerd, ik ben totaal veranderd. Oudere referenten kunnen geen goed beeld meer van mij creëren. En zijn dus ook niet interessant om te bellen.

Je mag trouwens een collega opgeven he? Het hoeft niet perse een leidinggevende te zijn.
Kansloos topic! Dat je op Viva soms met geld geholpen wordt, hiermee vergelijken. Ik heb met kerst ook een hele euro aan iemand gedoneerd. Voor een euro neem ik die gok, maar meewerken aan dit bedrog, echt niet!
Waarom heb je niet gewoon verteld dat de andere referentie ook niet meer werkzaam is?

Nu snij je jezelf dus lekker in je vingers en kun je waarschijnlijk wel fluiten naar je baantje.

Dus opbellen en zeggen dat de referentie er niet is en je dus maar 1 referentie hebt.

Echt een dikke kansloos dit.
Een ouderwetsch vrimiboto!
Ik wil deze TO graag nomineren voor de titel van domste TO ooit.
quote:viva-amber schreef op 06 februari 2015 @ 15:21:

Is er niet out of the box een referent. Bijv een docent van cursus of opleiding die je hebt gevolgd. Heb je vrijwilligerswerk of bestuurswerk gedaan en zou iemand daar referent kunnen zijn of ben je actief in de VVE. Mensen denken bij refenties vaak aan betaald werk maar dat hoeft in principe niet.

+ 1

Ben je lid van een vereniging? Of hulpmoeder op school?

Dan kan je daar een referent zoeken.
2 referenties? 1 uit 2006 zelfs? Wat is dat voor baan??

Wat een reacties, snap serieus niet dat je tijd besteed op deze mooie dag en je druk maakt om mij... Ik zou zeggen, lekker niet reageren!Dat maken "we" hier op Viva wel even zelf uit.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Nou TO hoe heb je het gister nou uiteindelijk opgelost?

Heb je nog iemand kunnen vinden of toch maar gewoon de waarheid vertelt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven