Taal

06-02-2015 21:09 35 berichten
Even vragen of er iemand is die dit herkent.

Ik heb problemen met taal. (Joh! Zal iedereen denken die ooit mijn teksten op dit forum heeft gelezen)

Ik heb niet alleen problemen met de beruchte taalfouten, maar vooral met de structuur van zinnen.

Zojuist las ik weer eens een stukje van mezelf terug, brrrr... Al teruglezende herken ik de fouten dus wel, maar niet tijdens het schrijven of direct erna. Soms wijzig ik mijn stukjes, maar tegenwoordig laat ik het voor wat het is (ivm irritante wijzigen)

Het is dat ik regelmatig moet lezen, maar het liefst sla ik lappen tekst over. Dat gaat bijna automatisch, ik moet echt bewust de tekst gaan lezen en niet opgeven.

Nu is er niets mis met mijn IQ en ik geloof niet dat ik dyslectisch ben, dus dat is geen excuus.

Op mijn werk kan ik alles goed verbloemen, maar ik heb er wel last van.

Ik heb ook moeite met reproduceren van informatie en dat is ook behoorlijk hinderlijk.

Iemand enig idee waar dat aan kan liggen? Iemand die dit herkent?
Hahaha, ik ben blij dat ik niet de enige ben. Hoewel jij echt een excuus hebt
Ik lees jullie allebei best vaak.

Ikhierhuh maakt typische fouten voor iemand die niet Nederlands is. Op zicht best heel goed, beter dan mijn Frans en zo. Maar dan mist er bijvoorbeeld een voegwoord als 'er' of ze gebruikt het hele werkwoord waar een vervoeging moet staan. Ik hoor dat soort fouten soms ook bij mijn Britse vriendin.

Bij jou Tekenis heb ik soms meer het gevoel, van haastige spoed, maar verder best goed. Als het je gaat om je schrijven hier dan zou ik er niet heel veel moeite voor doen om het te verbeteren.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel goed met letteren, onder andere afgestudeerd voor. Maar Nederlands... Nederlands... Pffff Tis zo vreselijk moeilijk en onlogisch voor mij.
quote:sandt2.0 schreef op 06 februari 2015 @ 22:50:

Ik lees jullie allebei best vaak.

Ikhierhuh maakt typische fouten voor iemand die niet Nederlands is. Op zicht best heel goed, beter dan mijn Frans en zo. Maar dan mist er bijvoorbeeld een voegwoord als 'er' of ze gebruikt het hele werkwoord waar een vervoeging moet staan. Ik hoor dat soort fouten soms ook bij mijn Britse vriendin.

Bij jou Tekenis heb ik soms meer het gevoel, van haastige spoed, maar verder best goed. Als het je gaat om je schrijven hier dan zou ik er niet heel veel moeite voor doen om het te verbeteren.Goed gezien Sand, weet nooit wat ik met 'er' moet doen. Als ik jullie lees klinkt zo vreselijk goed dat ik denk; Ja, nu weet ik het! Echt niet, binnen twee tellen ben ik 'er' weer vergeten. Ik geef je volledig gelijk met mijn beide meest voorkomende fouten buiten d, t en dt's. Auw!
quote:Ikhierhuh schreef op 06 februari 2015 @ 22:51:

Ik ben heel goed met letteren, onder andere afgestudeerd voor.

Grappig, doe je dit nu expres? Dit is inderdaad namelijk zo'n zin waar nog 'er' in moet.

Ik ben heel goed met letteren, onder andere afgestudeerd ER voor.

Niet dat niemand het begrijpt hoor! Het gaat hier meer om hele kleine dingen. (de puntjes op de I, die niks met puntjes en I te maken hebben) Ik vind het vaak heel knap hoe en wat je schrijft hier op het forum. Sinds welke leeftijd heb je Nederlands geleerd?
quote:Ikhierhuh schreef op 06 februari 2015 @ 22:54:

[...]

Goed gezien Sand, weet nooit wat ik met 'er' moet doen. Als ik jullie lees klinkt zo vreselijk goed dat ik denk; Ja, nu weet ik het! Echt niet, binnen twee tellen ben ik 'er' weer vergeten. Ik geef je volledig gelijk met mijn beide meest voorkomende fouten buiten d, t en dt's. Auw!Dat tussen voegen van ER is ook iets dat je volgens mij van kindsbeen af had moeten leren, dat doen kleuters vaak gewoon vanzelf goed. Dat gaat vooral op gevoel, ik zie dat bij heel veel niet Nederlandse mensen.
quote:sandt2.0 schreef op 06 februari 2015 @ 22:58:

[...]

Grappig, doe je dit nu expres? Dit is inderdaad namelijk zo'n zin waar nog 'er' in moet.

Niet dat niemand het begrijpt hoor! Het gaat hier meer om hele kleine dingen. (de puntjes op de I, die niks met puntjes en I te maken hebben) Ik vind het vaak heel knap hoe en wat je schrijft hier op het forum. Sinds welke leeftijd heb je Nederlands geleerd?

Zie je, ik miste Er niet eens. Ik zie wel, of een of andere manier, dat iets ontbreek, maar wat is ER, tis een raadsel. Auw!

29 jaar jong was ik toen ik mijn eerste stappen met nederlands waagde.
quote:sandt2.0 schreef op 06 februari 2015 @ 22:58:

[...]

Niet dat niemand het begrijpt hoor! Het gaat hier meer om hele kleine dingen. (de puntjes op de I, die niks met puntjes en I te maken hebben) Ik vind het vaak heel knap hoe en wat je schrijft hier op het forum. Sinds welke leeftijd heb je Nederlands geleerd?Is ook geen goede zin trouwens. Ik ben afgestudeerd in....
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Let daar maar zelden op. Alleen maar als ik echt niet weet wat iemand bedoelt. En ik tijd heb om het over te lezen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 07 februari 2015 @ 00:27:

Let daar maar zelden op. Alleen maar als ik echt niet weet wat iemand bedoelt. En ik tijd heb om het over te lezen.Ik ook niet hoor
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven