Outdoormensen

09-02-2015 09:44 11 berichten
Ik ben benieuwd hoe jullie denken over het 'outdoor gebeuren'. Ik ben altijd omringd geweest door mensen met een voorliefde voor buitenactiviteiten: bergklimmen, skien, wandelen, duiken, dat idee. In de loop der jaren ben ik erachter gekomen dat ikzelf helemaal niet zo in elkaar zit: ik hou meer van comfort. Maar het spreekt me wel nog steeds aan: snuffelen in een buitensportwinkel, lezen over avonturiers in de wildernis. Ook al lig ik zelf liever aan een strand, snorkel wat, en vind een wandeling van 2 uur wel weer voldoende.

Hoe is dat voor jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er een beetje tussenin.

Ik hoef geen strandvakantie en zou best weleens willen winterkamperen, maar wil het vooral mentaal een beetje comfortabel hebben geloof ik, dus spannende dingen hoef ik niet zo nodig. En dat begint al bij wildkamperen. Kilmmen vind ik erg leuk, maar ik ga niet zomaar met een maatje een week de bergen in om een hele wandeling met touwen te doen. zonder touwen dan weer wel.
Ik ben van allebei (en meer, want ik ben dol op cultuur en geschiedenis). Waarom zou je kiezen

Echt lang wandelen, een berg op of trekken kan ik niet meer door ziekte, maar ik mis het wel.
Ik vind het allebei hartstikke leuk.

Afgelopen zomer naar Vietnam geweest met het hele gezin. En over 2 weken gaan we skien en in de zomervakantie gaan we op bergsportkamp. Sportklimmen doe ik iedere week, maar zie ik niet als avontuurlijker dan andere sporten. Duiken, speleo, trekken met tent op de rug, heb het allemaal gedaan. Maar nu er al weer een hele tijd kinderen zijn, zijn de vakanties wel wat minder avontuurlijk geworden.

Een weekje met mijn zus in een All-inclusive en alleen maar boeken lezen aan het zwembad, vind ik ook heerlijk.
Hier houden we erg van afwisseling in de zomervakantie.

We trekken er graag op uit, zorgen dat we in gebieden op vakantie gaan waar we zowel de natuur in kunnen, als cultuur kunnen snuiven ( ik ben een geschiedenis en wil altijd een dag iets, een kathedraal, opgraving oid, bezoeken) en af en toe kunnen luieren aan het zwembad/meer/strand. Vaak is het 's ochtends dan iets doen en 's middags luieren.

Dit jaar maken we een rondreis door Schotland, dus van luieren aan het strand komt denk ik niets terecht. Hiken, kastelen bezoeken, op jacht naar Nessie, staan op de planning. Heerlijk!

En in de winter is het zoveel mogelijk in de Alpen zijn, ivm skiën. Heerlijk!
Ik houd van een beetje afwisseling. Ik kan prima een dagje aan het strand liggen, daarna een dagje cultuur snuiven en de derde dag een mooie wandeling maken, gaan kanoën of iets echt spannends doen - maar wel met een relaxmoment ertussen en de volgende dag weer lekker relaxen.

Alleen maar actie actie of alleen maar zon zee zwembad vind ik zelf wel erg jammer.

Zolang jij aan het eind van je vakantie maar het idee hebt dat je de dingen hebt gedaan die je leuk vindt en je hoofd het vakantiegevoel heeft.
Ik vind outdooractiviteiten super leuk om te doen maar dan wel 's avonds weer wel in een comfortabel bed.

Ik hou gewoon niet zo van kamperen :P
quote:AnAppleADay schreef op 09 februari 2015 @ 10:38:

Ik vind outdooractiviteiten super leuk om te doen maar dan wel 's avonds weer wel in een comfortabel bed.

Ik hou gewoon niet zo van kamperen :PIk heb het precies andersom geloof ik.
quote:Mevrouw75 schreef op 09 februari 2015 @ 11:09:

[...]

Ik heb het precies andersom geloof ik.Ik ook! Kamperen vind ik heel leuk, lekker tentje opzetten, beetje aanklooien met jerrycans water, koken op een 1-pits gasstelletje enzo, helemaal prima. Maar ik hoef niet allemaal avontuurlijke dingen te ondernemen, gewoon met een goed boek voor de tent zitten, is voor mij genoeg.
Ik vind beide leuk. Een comfortabel hotel, luxe uit eten etc, maar winterkamperen is ook superleuk, flinke hikes lopen met alleen een kaart en kompas.

Het allerleukste van outdoor vind ik het kampvuur (en daar dan ook op koken). Het minste vind ik als het baggerweer is en alles nat en klam is.
Er zit een outdoormens in me verborgen hoewel ik geen spartaan ben.

Overdreven comfort hoeft niet voor mij, maar op zijn tijd een comfortabele bank in een gezellig huis daar heb ik wel behoefte aan. Een luxe 5-sterrenhotel is niet aan me besteed, of ik moet eerst het prijskaartje bekijken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven