Tekst op uitnodiging

17-02-2015 16:03 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort wil ik uitnodigingen versturen voor een, voor mij, speciaal feest.

Vanaf de volgende ochtend vroeg, zal ik een paar weken niet thuis zijn ; ik wil dus geen bloemen (hoe mooi ik ze ook vind) en ik wil het niet later maken dan 00.30 - 01.00 uur. Op wat voor manier kan ik dit vermelden op de uitnodigingen, zonder genodigden tegen de borst te stuiten?
Mensen weten toch Dat je weggaat?

Gewoon een eindtijd opgeven, zeggen dat jij dan je bed ingaat, maar dat zij gerust (elders) door mogen feesten.

Dat van die bloemen, zou ik niet noemen.
Je kan het gewoon vermelden:

Feest van 20:00 tot middernacht

Cadeautip: envelopje
dubbel
Je zou een van tot op de kaart kunnen zetten (van ongeveer 20.00 tot een uurtje of 1.00 vier ik graag mijn afscheidsfeestje met jullie). De cadeautips zou ik geven als mensen je vragen wat je wil. Op de kaart staat het inhalig, vind ik. En ik zou denken dat veel mensen dat zelf ook wel bedenken, trouwens.
"Ik wil jullie niet tegen de borst stuiten, maar ik ga de volgende dag op vakantie. Vandaar dat het feest om 00:30 is afgelopen. Ook liever geen bloemen geven, die gaan toch maar dood terwijl ik weg ben"
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Dat is toch niet zo moeilijk? Je kunt gewoon een eindtijd aan het feest hangen (bijv. jullie zijn allemaal welkom tussen 20.00 en 23.30 uur).

En verder kan je er gewoon bij zetten dat je de volgende dag voor een paar weken vertrekt, dus liever geen bloemen wilt hebben, omdat je het zonde en jammer zou vinden.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:handigmetgeld schreef op 17 februari 2015 @ 16:08:

"Ik wil jullie niet tegen de borst stuiten, maar ik ga de volgende dag op vakantie. Vandaar dat het feest om 00:30 is afgelopen. Ook liever geen bloemen geven, die gaan toch maar dood terwijl ik weg ben"
quote:Doreia schreef op 17 februari 2015 @ 16:07:

Je kan het gewoon vermelden:

Feest van 20:00 tot middernacht

Cadeautip: envelopjetijdstip vermelden ga ik overwegen.... envelopje vragen kan niet meer (is mijn bescheiden mening).
quote:Bergje65 schreef op 17 februari 2015 @ 16:09:

[...]

??

Ik snap het niet. Je moet vreselijk lachen om de logische oplossing?

(Maar ik snap ueberhaupt al niet waarom je mensen voor het hoofd denkt te stoten met de simpele waarheid)
Bij de trouw hadden we iets van: Omdat wij de dag nadien op huwelijksreis gaan, hebben bloemen bij ons geen lang bestaan.
Bloemen kun je toch aan familie en vrienden meegeven als mensen dat meenemen?
quote:kerol schreef op 17 februari 2015 @ 16:16:

[...]

??

Ik snap het niet. Je moet vreselijk lachen om de logische oplossing?Ja, ik vond het direct en erg grappig.
Kun je niet melden wat je gaat doen? Iets van

"Voordat ik op datum X in alle vroegte naar mijn vakantieadres vertrek voor een welverdiende vakantie, wil ik 123 graag met jullie vieren op datum Y van zo laat tot zo laat".
Ja wat nummerzoveel zegt zou ik denk ik ook doen. Helemaal duidelijk. En als er mensen dan toch bloemen meenemen en geef je ze door aan iemand.
quote:NummerZoveel schreef op 17 februari 2015 @ 16:22:

Kun je niet melden wat je gaat doen? Iets van

"Voordat ik op datum X in alle vroegte naar mijn vakantieadres vertrek voor een welverdiende vakantie, wil ik 123 graag met jullie vieren op datum Y van zo laat tot zo laat".

+ 1

Iedereen kan dan bedenken dat je niets aan bloemen hebt.
quote:lilalinda schreef op 17 februari 2015 @ 16:06:

Mensen weten toch Dat je weggaat?

Gewoon een eindtijd opgeven, zeggen dat jij dan je bed ingaat, maar dat zij gerust (elders) door mogen feesten.

Dat van die bloemen, zou ik niet noemen.

Ja, dat zou je zeggen, maar er zijn toch altijd mensen die je toch bloemen geven.

Eigen ervaring.

En wat iemand zei over bloemen weggeven: dat is toch zonde van het geld? Ik neem aan dat mensen jou iets moois willen geven, en niet je familie.
[quote]-kuuk- schreef op 17 februari 2015 @ 16:29:

[...]

+ 1

Iedereen kan dan bedenken dat je niets aan bloemen hebt.[/quote]

Nee, hoor. Niet iedereen.
Maar zou het al met al niet wat relaxter zijn om het feestje een weekje eerder te houden bijvoorbeeld? Lijkt mij tenminste niet leuk als je op je eigen feestje op de tijd moet gaan lopen letten omdat je weer vroeg op moet om op reis te gaan, en nee, dat laatste wijntje, doe maar niet, want morgen moet ik het vliegtuig in, enz.

En dan kan je nog een week lang genieten van de bloemetjes die mensen eventueel meenemen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Quote [zal ik een paar weken niet thuis zijn]

Ik vind het altijd wel opvallend dat mensen zelf gaan invullen.

Ik lees in de quote nml. nu niet meteen, dat het om een vakantie gaat.

Waar je het feest ook gaat houden, (thuis of een gehuurde locatie) het lijkt mij sowieso wel prettig om een tijd te vermelden.

Zodat je zo goed als zeker weet dat men niet voor 19:00 bij je op de stoep staat oid. en met bijtijds vertrekt. Als eindtijd zou ik zelf dan 24:00 vermelden. dan kan je altijd nog met een enkeling even nazitten.
quote:vla-flip schreef op 17 februari 2015 @ 16:59:

Quote [zal ik een paar weken niet thuis zijn]

Ik vind het altijd wel opvallend dat mensen zelf gaan invullen.

Ik lees in de quote nml. nu niet meteen, dat het om een vakantie gaat.

Ik gaf slechts een voorbeeld van hoe ik het aan zou pakken. Dat staat er ook expliciet bij. Een voorbeeld wordt alleen wel erg lastig als je alle mogelijke opties voor een feestje en een reis moet geven!
quote:carro85 schreef op 17 februari 2015 @ 16:16:

Bij de trouw hadden we iets van: Omdat wij de dag nadien op huwelijksreis gaan, hebben bloemen bij ons geen lang bestaan.Doe dit vooral niet. Niets stommer dan kinderachtig rijmende zinnetjes die je iets duidelijk moeten maken op uitnodigingen/geboortekaartjes/enz. Gewoon opschrijven wat je bedoelt en je rijmwoordenboek dicht laten.
Zeg maar Spijker.
quote:doemaarzonnebloemen schreef op 17 februari 2015 @ 16:31:

[quote]-kuuk- schreef op 17 februari 2015 @ 16:29:

[...]

+ 1

Iedereen kan dan bedenken dat je niets aan bloemen hebt.[/quote]

Nee, hoor. Niet iedereen.

@Doemaarzonnebloemen, nee dat klopt.. Bedacht het me later ook. Zelf ook al weleens meegemaakt. Ook bij trouwfeest waarbij bij iedereen bekend was dat het bruidspaar om middernacht uitgezwaaid zou worden voor 2 maanden ver buitenland... Zonde van de bloemen.

En ja, ik ken ook iemand die altijd roept 'ach joh, bloemen zijn altijd goed!' ook bij iemand die bloemen echt niet leuk vindt.

Sommige mensen verdiepen zich helaas niet in de wensen van een ander.

Envelopje zou ik niet op de uitnodiging zetten. Maar je kan altijd onderaan de kaart/uitnodiging zetten dat bloemen zonde zijn ivm niet thuis/op vakantie zijn.
Ik zou gekregen bloemen gewoon weggeven. Aan de buurvrouw bijvoorbeeld
Toen ik onderstaande quote (te snel/ vermoeid/ moeite met de Ned. taal/ bedorven geest) las, las ik even heel iets andersquote:handigmetgeld schreef op 17 februari 2015 @ 16:08:

Ook liever geen bloemen geven, die gaan toch maar dood terwijl ik weg ben"

Ik las in eerste instantie;

"ook liever geen bloemen geven, die geef (als in doe) je maar als ik dood ben"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven