Haarlem

18-02-2015 17:41 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wij gaan zaterdag misschien naar Haarlem, maar daar ben ik nog niet bekend. Nu vroeg ik me af of jullie tips hebben over:

- leuke bezienswaardigheden

- leuke eettentjes

- waar je lekker kunt ontbijten

- leuke winkels?

Alvast bedankt!
Jansje is erg leuk, zowel qua winkel als de lunchroom die er achter zit.

Veel plezier in Haarlem!
ontbijten met een grote bak yoghurt met fruit bij Anne en Max, thee en taart Bij Babette, evt simpele tapas bij El Pincho en gewoon rondslenteren en blijf zeker niet op de Grote Houtstraat hangen.
Als je van sjiek en apart uit eten gaan houdt, is specktakel een aanrader!
Ik vind Specktakel niet echt sjiek hoor. Wereldse gerechten, dat wel. Krokodil en kangoeroe ofzo.

Je kunt bij de VVV een hofjeswandeling halen, naar het Teylers Museum of Het Dolhuis, museum van de psychiatrie.

Een rondvaart, bezoek aan de Bavo kerk op de Grote Markt.

En inderdaad niet in de Grote Houtstraat blijven hangen. Zijlstraat en Kleine Houtstraat zijn bijvoorbeeld veel leuker.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hofjes zijn op zaterdag niet toegankelijk.
Heb je kinderen ? Vanuit kinder perspectief want mijn oma woonde in Haarlem ; er was vroeger een geweldig poppentheater... O.m.g.besef dat dat er misschien nu niet meer is

De stadsschouwburg heeft ontzettend snoeperig mooi en chique zaaltje...

De omgeving van Haarlem zou ik ook een dagje voor uittrekken, is prachtig... Maak er eens een weekend met hotelletje van ; Hou je van wandelen dan is het aan de rand van Haarlem gelegen bloemendaal prachtig. Op de duinen Uitzichtoren 't Kopje beklimmen met prachtig uitzicht over de duinen, Haarlem, je ziet zelfs heel in de verte de dom. Zit een pannekoeken restaurant vlakbij en in Bloemendaal aan Zee leuke strandtentjes natuurlijk. Iets verderop Zandvoort.

Ik was gezegend met een oma die in Haarlem woonde, ze woonde aan de rand, we liepen vaak naar Bloemendaal. Wat een pracht. Helemaal in de herfst... Als je de bomen "indian summer" tegen die duinen ziet verkleuren.

De singels en grachten zijn mooi, wandelen of rondvaart inderdaad, botanische tuin t.o. De kazerne achter de singels (weet geen namen) vond ik als kind ook mooi.

Voor kinderen ook leuk en in mooie omgeving nabij Haarlem ; Richting Heemskerk speeltuin de Lineushof. Alles wat ik noemde is ook prima te doen met de bus vanuit Haarlem.
Specktakel zelf is niet sjiek dat klopt maar de gerechten zijn zo mooi opgemaakt dat je je in een sterrenrestaurant waant
Lineushof zit niet richting Heemskerk maar voorbij Heemstede
Kijk ook eens op haarlemcityblog.nl! Gebruik ik vaak voor tips.
I love haarlem:-). My home town. Ik mis het!

Het beste restaurant vind ik toch wel de Kale Pater. 2 Weken geleden weer gegeten, en ja, de kwaliteit was weer fantastich en superbediening en gezellig sfeervol (van te voren wel reserveren).

Haarlem is een mooie stad om doorheen te wandelen, je kunt ook een rondvaart doen met high tea, of loop het teylersmuseum eens in als je daarvan houdt. Bewonder de mooie geveltjes en de hofjes.

Qua winkels ben ik er een beetje uit, want ik zag zoveel nieuwe winkels in de 9 jaar dat ik er weg ben.

Ik heb op veel verschillende plekken in mijn leven gewoond en heb veel steden gezien, maar Haarlem staat toch echt op nummer 1 voor mij. Veel plezier!
Ok. Komt ie.

Aaah. Wil ik een smiley toevoegen, wordt mijn bericht spontaan al gepost. Nog een poging, zonder smilies.

Lunch bij Spaarne 66, Metzo, Bar Wolkers of Hofje zonder Zorgen. Bij die laatste hebben ze ook heel fijne taartjes!

Leuke winkels zitten in de Koningstraat (bijvoorbeeld Sjakies, Vind (vintage) en Dotshop), de Gierstraat (bijvoorbeeld Best kept secret, een sneakerstore en een fijne keukenwinkel waarvan ik de naam niet uit mijn hoofd weet), Schagchelstraat (bijvoorbeeld Greenwich Village is de leukste woonwinkel van Haarlem als je het mij vraagt, en ID), de Kleine Houtstraat (nr. 9, hele fijne kledingwinkel). Op de hoek Warmoestraat/Anegang zit Meent ook een hele fijne winkel (de hele Warmoestraat is fantastisch overigens).

En als je daar dan toch in de buurt bent,drink dan koffie bij Espresso Lounge. Of drink koffie bij Mogador of Anne&Max (goed ontbijt ook).

Eten kan goed bij Noor, Fris, Truffels, Aangenaam, Ratatouille, en.. en..

Kan je daar mee vooruit? Veel plezier, het is zo'n fijne stad Ooh ja en Haarlem City Blog is inderdaad een hele leuke, gebruik ik (local) ook graag voor tips!
Sunlight over me no matter what I do
quote:Mevrouw75 schreef op 19 februari 2015 @ 00:34:

Hofjes zijn op zaterdag niet toegankelijk.Dat is te algemeen gezegd. Er zijn wel degelijk hofjes te bezoeken op zaterdag, maar niet allemaal.
Ga je met kinderen? Dan even kijken op www.kidsproof.nl/haarlem. Mega veel leuke tips voor activiteiten, uitjes, leuke kinderwinkels, koffie/thee/lunch/diner restaurantjes met kinderen etc....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven