Dartford Crossing
vrijdag 20 februari 2015 om 15:38
Voor deze zomer staat een vakantie in Engeland in de planning. De bedoeling is om vanaf Dover naar het noorden te reizen. Daarbij komen we langs de Dartford Crossing. Hier wordt tol geheven, maar er staan sinds vorig jaar geen poortjes meer. Contant betalen kan dus niet. Ik las dat je vooraf of achteraf kunt betalen, maar hoe gaat dit precies in z'n werk? Kun je bijvoorbeeld al op de ferry betalen of ergens van te voren onderweg bij een benzinepomp?
vrijdag 20 februari 2015 om 16:02
vrijdag 20 februari 2015 om 16:19
Dank voor je reactie. Deze informatie had ik ook gevonden, maar ik ben vooral benieuwd naar iemand die dit in de praktijk gedaan heeft. Meestal moet je een credit card gebruiken, maar dat doe ik liever alleen als het echt niet anders kan. Hoop dus dat iemand weet of je een soort prepaid kaartje kan kopen bij bijvoorbeeld een benzinepomp.
vrijdag 20 februari 2015 om 16:25
je kan cash betalen (https://www.gov.uk/pay-dartford-crossing-charge) bij een payzone outlet http://www.payzone.co.uk/Store-Locator
Kies Transport & Ticketing
Dart charge
dan bijvoorbeeld Dover
en je vindt een plek waar je betalen kan
Kies Transport & Ticketing
Dart charge
dan bijvoorbeeld Dover
en je vindt een plek waar je betalen kan
vrijdag 20 februari 2015 om 16:46
Hee , dit is een toplink! Dank je wel! Hier kan ik wat mee.
Nog een vraag, want ik snap niet helemaal hoe ze nu ter plekke kunnen zien dat je vooraf hebt betaald. Begrijp ik het nou goed dat je een soort kaartje met een chip krijgt, die ze op de Crossing kunnen uitlezen? Ik lees ook iets over kentekenregistratie, maar dat werkt vast niet met een NL kenteken? Weet je dat toevallig ook nog?
Nog een vraag, want ik snap niet helemaal hoe ze nu ter plekke kunnen zien dat je vooraf hebt betaald. Begrijp ik het nou goed dat je een soort kaartje met een chip krijgt, die ze op de Crossing kunnen uitlezen? Ik lees ook iets over kentekenregistratie, maar dat werkt vast niet met een NL kenteken? Weet je dat toevallig ook nog?