Welk hondenras?

23-02-2015 20:48 161 berichten
Mijn hond is nu vier maanden dood en mis hem nog onwijs. En niet alleen hem, maar ook het hebben van een hond.

Wil niet nu al een nieuwe hond (voelt als verraad ofzo, heel stom ) , maar ben me wel aan het orienteren.

Dus, wie heeft er mooie plaatjes en leuke verhalen voor me? Ik hou van grote honden, zou het liefst een Ierse wolfshond hebben, maar dat is qua woonomgeving niet zo handig.
https://www.facebook.com/ ... Nederland/463360717049807
Alle reacties Link kopieren
Lang of kort haar Enn?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Zo dat is er nogal één een Ierse wolfshond. Ze zijn wel heel gaaf, dat dan weer wel.
Ik ben, sinds kort helemaal weg van de Cane Corso

Mijn zus is bezig voor een pup

En kijk dar puppenhoofd nou

quote:Summerdance schreef op 23 februari 2015 @ 20:52:

Lang of kort haar Enn?Enn? Ik ben toch ingelogd als Star of doet Viva weer raar?
quote:Miss-Colorado schreef op 23 februari 2015 @ 20:51:

https://www.facebook.com/ ... Nederland/463360717049807Nog niets voor mij nu.
Bullmastiff of Bordeaux Dog groot genoeg? Zo leuk en zo lief, en kunnen prima in de kleinste woningen (als ze maar geen trap hoeven te lopen, want dat is niet goed voor ze).
quote:Star schreef op 23 februari 2015 @ 20:59:

[...]

Enn? Ik ben toch ingelogd als Star of doet Viva weer raar?

Oeps...nee ik zit te slapen, en the Blacklist te kijken, en leuke hondjes te zoeken

Mea Culpa lieve Star
Prachtig beest Star maar moeten deze niet standaard gemuilkorfd worden?
Wow, die is mooi Sum!
quote:GateKeeper schreef op 23 februari 2015 @ 21:01:

Prachtig beest Star maar moeten deze niet standaard gemuilkorfd worden?

Een Ierse Wolfshond??

Dat is zo ongeveer de sulligste lieve hond die ik ken
Bouviers vind ik mooi:

quote:Star schreef op 23 februari 2015 @ 21:01:

Wow, die is mooi Sum!

Ohhhh ze zijn zo lief!!

Geen allemansvrienden, maar heel erg gezinsvast

We zijn wezen kijken bij een aantal fokkers en de kleine kindjes rijden paard op de hond
quote:NummerZoveel schreef op 23 februari 2015 @ 21:00:

Bullmastiff of Bordeaux Dog groot genoeg? Zo leuk en zo lief, en kunnen prima in de kleinste woningen (als ze maar geen trap hoeven te lopen, want dat is niet goed voor ze).

Ja groot genoeg

En zijn ook heel rustig en goed met kinderen toch? Want dat is wel een vereiste.

Mijn herder was best wel een zenuwelijer en dat schijnen meer herders te hebben. Was een minder leuk trekje
http://plazilla.com/page/ ... oeding-verzorging-en-meer
verba volant, scripta manent.
Bouviers heb ik een jeugdtrauma van. Al blafte die hond volgens mij alleen maar.
quote:MarianneDavids schreef op 23 februari 2015 @ 21:06:

http://plazilla.com/page/ ... oeding-verzorging-en-meerO nee daar ben ik vrees ik te lui voor. Heeft binnen een maand dreadlocks bij mij
Een vriendin van mij heeft bij haar ouders thuis twee waanzinnige honden. Ik meen mij te herinneren dat het Landseer honden zijn:

Ik heb een Alaskan Malamute. Heel leuk dier. Krijg altijd veel reacties als ik met haar wandel. Ze is alleen niet de makkelijkste, heeft veel beweging nodig en kunnen moeilijk alleen zijn.
Don't look back you're not going that way
Heel veel haar

Heel veel liefde

Als ik later groot ben en een eigen boerderij heb komt er een Leonberger

NYC, die zijn ook gaaf, maar dan vind ik de Newfoundlander mooier. Zwart wit vind ik alleen leuk als Dalmatier (iemand daar ervaring mee trouwens?).
quote:Summerdance schreef op 23 februari 2015 @ 21:02:

[...]

Een Ierse Wolfshond??

Dat is zo ongeveer de sulligste lieve hond die ik kenNee die Cane Corso
Mijn ouders hebben een bordeaux dog, heel leuk beest en inderdaad rustig. Wel een beetje eenkennig, maar voor z'n gezin ontzettend lief. Vereiste is wel dat je tegen kwijl kunt.

Zelf heb ik ook goede ervaringen met newfoundlanders, zijn erg zachtaardig en mooi!

Of een labradoodle a la BZV.
Don't take it so seriously. Only time is ours, the rest we'll just wait and see.
quote:Star schreef op 23 februari 2015 @ 21:04:

[...]

Ja groot genoeg

En zijn ook heel rustig en goed met kinderen toch? Want dat is wel een vereiste.

Mijn herder was best wel een zenuwelijer en dat schijnen meer herders te hebben. Was een minder leuk trekje

Ze zijn heel rustig (als ze wat ouder worden, zeg 3+) en heel lief voor kinderen, maar kunnen wel erg lomp doen. Dat is geen kwade wil, maar met zo'n groot lomp lijf is het af en toe wel een olifant in de porseleinkast.

Kwijlen kun je met voeding een heel eind oplossen. Dan hou je alleen het watertanden bij wat lekkers en kwijlen bij fysieke inspanning over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven