vraag over tel nummer

25-02-2015 08:13 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al even op google gezocht maar kan het niet vinden wie belt met begin nummer 088?
Volgens mij word dat veel door bedrijven gebruikt...
Google stuk?

Een bedrijfsnummer ofwel 088-nummer is in Nederland een telefoonnummer van een bedrijf, dat niet geografisch gebonden is aan één bepaalde regio. Een 088-nummer heeft daarmee een landelijk in plaats van een lokaal (010, 020, 070, enz.) netnummer.

088-bedrijfsnummers worden uitgegeven per nummerreeks van 100, 1000 of 10.000 stuks. Dit maakt 088-nummers interessant voor bedrijven of instellingen met meerdere filialen of locaties verdeeld over het land.[1]
En door het hele land heen (volgens google)
Sinds 2004 zijn 088 nummers bedrijfsnummers. Derde hit met googelen op 'netnummer 088'
Inderdaad heeft met bedrijven te maken. Google "netnummer 088" en je hebt het antwoord.
Ik! Vanuit het ziekenhuis.
En volgens mij zijn de kosten gelijk aan lokaal bellen. Dus geen extra kosten zoals bij 0900 nummers.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:Star schreef op 25 februari 2015 @ 08:17:

Google stuk?

Een bedrijfsnummer ofwel 088-nummer is in Nederland een telefoonnummer van een bedrijf, dat niet geografisch gebonden is aan één bepaalde regio. Een 088-nummer heeft daarmee een landelijk in plaats van een lokaal (010, 020, 070, enz.) netnummer.

088-bedrijfsnummers worden uitgegeven per nummerreeks van 100, 1000 of 10.000 stuks. Dit maakt 088-nummers interessant voor bedrijven of instellingen met meerdere filialen of locaties verdeeld over het land.[1]

Bril stuk ?

Kon het op google niet vinden namelijk, Wat voor soort bedrijven moet ik dan aan denken, want heb bij niks of niemand wat besteld
Ongeveer alle bedrijven. En instellingen, denk aan apotheek, huisarts, ziekenhuis.
Heb je het hele nummer al eens gegoogled? Bij bedrijven krijg je dan vaak direct de juiste hit.
Ik ken het ook van ROC'S, maar die zijn nu vast gesloten.....
Ja, dat is toekomst muziek... Dat is mooi om naar te luisteren..
quote:bootje_op_de_golven schreef op 25 februari 2015 @ 09:16:

Ongeveer alle bedrijven. En instellingen, denk aan apotheek, huisarts, ziekenhuis.Zorgverzekeraar, hoofdkantoor van winkels of bedrijven
quote:bootje_op_de_golven schreef op 25 februari 2015 @ 09:16:

Ongeveer alle bedrijven. En instellingen, denk aan apotheek, huisarts, ziekenhuis.

Nee joh, lang niet alle bedrijven. Vooral bedrijven die landelijk opereren (en dat zijn ze lang niet allemaal ).

TO, misschien ben je gebeld door een goed doel. Heb je al op het nummer gegoogeld?
Ook sommige overheidsinstanties zoals de provincie (vaak meerdere werk/bezoek locaties verspreid over de provincie) en een enkele gemeente.
quote:winnie2000 schreef op 25 februari 2015 @ 09:14:

[...]

Kon het op google niet vinden namelijk, Wat voor soort bedrijven moet ik dan aan denken, want heb bij niks of niemand wat besteldHeb je je aangemeld voor psychische hulp? GGZ end. hebben ook meestal een nummer met 088.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:winnie2000 schreef op 25 februari 2015 @ 09:14:

[...]

Bril stuk ?

Kon het op google niet vinden namelijk, Wat voor soort bedrijven moet ik dan aan denken, want heb bij niks of niemand wat besteld

Dat was je vraag niet

Maar alle bedrijven, hoeft niet per se een winkel te zijn, kan ook overheid of ziekenhuis oid zijn.
Het kunnen allerlei bedrijven zijn. Elke gek kan een bedrijfsnummer aanvragen.
Tip: neem de telefoon op.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven