Leuke versprekingen

24-02-2015 19:36 152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week had mijn man het over :' een broodje van eigen deeg geven'.

Ik heb ontzettend gelachen en vroeg me af wie er nog meer leuke versprekingen heeft.
quote:jopee schreef op 25 februari 2015 @ 12:59:

ik zeg regelmatig "dat zet geen doden aan de zeik"

ik verhaspel ook heel vaak woorden en als ik me dan wil corrigeren blijf ik het verkeerd doen. Ik doe voornamelijk eerste letters van woorden wisselen of inderdaad woorden van plaats veranderen.

het kan leuk zijn maar niet altijd. Zeker niet voor de acteur die had moeten zeggen (shakespeare)

My fair maiden, I have come to snatch a kiss and fill your soul with hope. Hij zei echter: My fair maiden, I have come to kiss your snatch and fill your hole with soap. ..

O!Shakespeare! Wordt ook wel Zeikspier genoemd.

'Shall I compare thee to a summer’s day?'

(or shall I f*ck you right away?)

Jongetje van 4 over zijn oma die even op een bankje gaat zitten: 'heeft ze geen eleptriciteit meer om te lopen?'
Een kennis had het over een 'home a stay mom'.

Stay at home mom bedoelde ze, tikkeltje anders
Wat ik nou weer zei laatst: 'Die heult met de vijand onder 1 hoedje..'
Een tijd geleden belde er iemand van de kynologenclub voor mijn man. Ik riep mijn man en zeg tegen hem": "ik heb H van de gynaecologenclub voor je aan de lijn"....

Mijn man en H van de kynologenclub kwamen niet meer bij van het lachen
Enjoy the little things in life
Iemand succes willen wenden en dan roepen: Sucsex!
quote:ikke46 schreef op 26 februari 2015 @ 07:58:

Een tijd geleden belde er iemand van de kynologenclub voor mijn man. Ik riep mijn man en zeg tegen hem": "ik heb H van de gynaecologenclub voor je aan de lijn"....

Mijn man en H van de kynologenclub kwamen niet meer bij van het lachen Die heb ik hier vaker gelezen klopt dat?
Leuk!

Een vriendin van mij zou hier elke dag wel wat nieuws kunnen melden: ze is bijzonder...eh.. bijzonder met uitdrukkingen en spreekwoorden.

Laatst zaten we samen koffie te drinken en kreeg ik een compliment van een ander. "Zo" zei mijn vriendin tevreden "Die kun je in je reet steken!". (ipv in je zak steken dus )

Ze zegt ook rustig dat ze het helemaal over een andere deur gaat gooien et cetera. Ik lach me altijd een breuk en haar vriend ook. Gelukkig kan ze er zelf ook om lachen.
Niet echt een verspreking, maar wel een hilarische uitspraak die me 15 jaar later nog bijstaat:

Ik was met een paar vriendinnen op vakantie. Vriendin A had zo'n ouderwetse rinkelwekker die je op moet winden. Vriendin B was niet bepaald gecharmeerd van het geluid dat die wekker maakte als ie 's morgens afliep.

Voordat we zouden gaan slapen zie ik dat A haar wekker op staat te draaien en ik flap er uit: "Hee B, je grote vriend wordt opgewonden!"

Pas toen ik hun verbouwereerde gezichten zag, begreep ik wat ik er zojuist uitgeflapt had
quote:beetjegek schreef op 26 februari 2015 @ 13:59:

[...]

Die heb ik hier vaker gelezen klopt dat?Ja, dat klopt! Ik heb zelf een keer een topic geopend "lachwekkende uitspraken", en in daarin had ik deze uitspraak van mezelf ook gepost.
Enjoy the little things in life
Grappig en leuk om te lezen allemaal .

Heb ooit smakelijk gelachen om de opmerking van een vriendin dat ze zich die fles drank die avond "Burgermeester had gemaakt". (I.p.v. meester gemaakt)

En deze verspreking:

"... En dat moest op hup en sprong gebeuren!" (I.p.v. op stel en sprong) Haha!
quote:miracle75 schreef op 25 februari 2015 @ 10:39:

Erg leuk topic! Lig in een deuk

IIk zei vroeger altijd tegen biscuitje, scibuitje.Wij zeggen hier altijd: kwisbietjes (als je het uitspreekt als biskwietje)
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Als kleine baviaan zei ik tepeltje in plaats van theelepeltje, en heel vroeger met vriendinnetje in dierenpark wassenaar waar zij een k*nkerhoer zag in plaats van een kangoeroe.

En laatst nog tegen manlief doe mij ook wat pokkenootjes in plaats van bokkenpootjes
Just because your past has been damaged doesn’t mean your future has to be worthless
Die noemen wij hier dus weer pokke-boten
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:ladigital schreef op 04 maart 2015 @ 16:04:

Heb ooit smakelijk gelachen om de opmerking van een vriendin dat ze zich die fles drank die avond "Burgermeester had gemaakt". (I.p.v. meester gemaakt)

Vind ik een heel leuke. En ook erg bruikbaar als je duidelijk wilt maken dat die fles niet alleen leeg gegaan is maar dat dat ook stevig aantikte...

(nb: je vriendin bedoelde misschien eigenlijk 'soldaat gemaakt'? Als je je meester hebt gemaakt van een fles heb je die wel 'verworven', maar nog niet in grote vrolijkheid leeg gedronken)
Leuk topic!

Ik heb een hele lijst haha! Vriendlief is koning in leuke versprekingen

''Ik zal je geheim nooit verklepperen''

''Aksewarius'' (een poging om accessoires uit te spreken)

''Epsilepsie'' i.p.v. epilepsie

''Beloftenissen''

''Ze knippen het eruit en dan knippen ze het er weer in''

''Ik ga de code ontfratselen''
I'm a goal digger.
ik zeg altijd tegen mijn man in de aanloop naar de winter:

schat, we krijgen grond aan de vorst! en dan ligt hij helemaal in een deuk en ik snap niet waarom hij lacht. Inmiddels weet ik het en let ik er op maar moet dan zo nadenken!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:irbaboon schreef op 04 maart 2015 @ 16:28:

Als kleine baviaan zei ik tepeltje in plaats van theelepeltje, en heel vroeger met vriendinnetje in dierenpark wassenaar waar zij een k*nkerhoer zag in plaats van een kangoeroe.

En laatst nog tegen manlief doe mij ook wat pokkenootjes in plaats van bokkenpootjes
Haha grappig topic.

Tijdje terug met vriendinnen brunchen. Vertelt er eentje dat ze een man via een datingsite had ontmoet en dat hij was blijven slapen, maar dat ze daarna niks meer van hem had gehoord. En ze zei: "Ja, ik weet het niet. Op de één of andere manier trek ik dat soort types af."

In plaats van aan dus, heel plat maar ik verslikte me bijna
quote:fjorgyn schreef op 04 maart 2015 @ 16:50:

[...]

(nb: je vriendin bedoelde misschien eigenlijk 'soldaat gemaakt'? Als je je meester hebt gemaakt van een fles heb je die wel 'verworven', maar nog niet in grote vrolijkheid leeg gedronken)

:-D

En inderdaad fjorgyn snap wat je bedoeld, als je het zo stelt klopt de context inderdaad niet... als je het omdraait weer wel, ze had de fles meester gemaakt en niet zichzelf meester van de fles ;)... maar nu ik het correcte spreekwoord zie staan is het inderdaad 'soldaat gemaakt' haha! Ach, ik heb er dubbel om gelegen (en zeker als je m'n vriendin een beetje kent... Ze lust 'm graag).
quote:ladigital schreef op 04 maart 2015 @ 16:04:

Grappig en leuk om te lezen allemaal .

Heb ooit smakelijk gelachen om de opmerking van een vriendin dat ze zich die fles drank die avond "Burgermeester had gemaakt". (I.p.v. meester gemaakt)Ja ik ook. Ik denk alleen dat ze bedoelde dat ze hem had opgedronken. En dan heeft ze hem soldaat gemaakt.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Oh ik zie nu pas de post van Fjorgyn.

Mosterd dus.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Ik had met mijn vriendin afgesproken in de schouwburg. Ik zie je dan om 8 uur in Volière riep ze door de telefoon
quote:harry13 schreef op 05 maart 2015 @ 21:36:

[...]

Ja ik ook. Ik denk alleen dat ze bedoelde dat ze hem had opgedronken. En dan heeft ze hem soldaat gemaakt.Iemand burgemeester maken Wil zeggen dat je hem/haar publiekelijk in zijn/haar blote kont zet.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Vroeger werkte ik in een kapsalon, de eigenaar sprak heel slecht Engels, maar dat hield hem niet tegen.

Hij vroeg serieus aan een Engelssprekende klant;

' Your eyebrowns too?'

Of; ' take a sit'

Nu is het niet erg als je de taal niet spreekt, maar hij was zo enorme kwal en voelde zich beter dan iedereen. Hij had centen zat en zou toch best een cursusje Engels gebruiken.

Ik moest er stiekem altijd om lachen.
Een familielid was lyrisch over een (destijds) nieuw programma met John Williams; Centje op zijn zij
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven