Montenegro

26-02-2015 21:11 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil naar Montenegro voor een korte actieve trip, maar kom er niet goed uit wat de snelste en voordeligste optie is om er te komen. Naar mijn weten gaan er geen vliegtuigen rechtstreeks. Is het rendabel om op Dibvrovnik te vliegen, of is dat toch nog ver reizen van Podgorica?

Als iemand hierin thuis is, dan hoor ik dat graag.
Ik ben een aantal keren vanuit Dubrovnik met een gehuurde auto naar Montenegro gereden. Mooie route langs de kust, prima te doen!

Podgorica zou ik niet doen, geen fijne stad en verder van de kust. Ik neem aan dat je voor de zee gaat?
Huurauto wordt niks, want daar heb ik verder niets aan. En nee, ik ga er niet heen voor de zee/kust, maar het binnenland.
Tara kloof dan?

Of skiën?

Ik heb nog wel een tip voor een fijn hotel in Kolasin?
Neenee, de trip staat al vast (raften), alleen mijn vraag hier gaat dus over hoe snel/voordelig daar te komen vanuit NL.
Ik ben er drie jaar geleden voor het laatst geweest. Toen een aantal keren vanuit Keulen en Weeze met German Wings gevlogen. Dat was destijds de goedkoopste optie.

Veel plezier! Ik ben toen wel verliefd geworden op Montengro zowel op de natuur en de mensen.
Vanuit Weeze vliegen ze daar toch niet op? Of op een andere plek in de buurt bedoel je?

En ja, het lijkt mij ook in alle opzichten fantastisch!
Weeze inderdaad niet meer. Wel vanuit Keulen.

Er gaan langeafstandbussen vanaf Dubrovnik naar Podgorica. Je zou ook kunnen kijken of een taxi nemen sneller is. Mijn ervaring is dat je voor langere ritten goed kunt onderhandelen met de chauffeurs.
Ik ga er eens naar kijken, dank je wel!
Ik ben nog nooit in Montenegro geweest en heb er ook nooit aan gedacht, maar ik heb even gegoogeld en dat ziet er echt heel mooi uit. Ik ga een reisje plannen
.
Ja het staat al een tijdje op mijn lijstje, dus het wordt tijd
Via Belgrado is het makkelijkst, voor de goedkoopste optie overnacht je dan wel in Belgrado maar dat is een heel leuke stad (echt veel beter dan Podgorica). Met SerbiaAir of WizzAir en dan SerbiaAir, of trein.
Brussel - tivat. Vanaf 90 euro.

Is dat een optie?
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Het liefst ga ik via Sarajevo, maar dat is gewoon een heel andere trip. Ik heb niet veel tijd. Dus of ik moet er een langer reisje van maken, of toch dichter in de buurt van Montenegro raken, wat wat prijziger zal uitpakken.
Brussel te ver, helaas.
Geen antwoord op je vraag, maar bereid je voor op veel Russen ....

Zij hebben de laatste jaren Montenegro echt ontdekt ( ze hebben geen visum voor Montenegro nodig en het Cyrillische schrift is voor hen gewoon leesbaar) en zij zijn niet de gezelligste mensen in hotels en restaurants. Heel jammer, want het is een schitterend land!
Vervelende mensen kom je overal tegen

Ik ga toch proberen wat langer te gaan denk ik. Even zien of ik wat kan puzzelen met vakantiedagen. Dan vlieg ik op Sarajevo en pak ik nog een stuk van Bosnie mee. Leukleuk!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven