Geld & Recht alle pijlers

Help aangifte 2014

01-03-2015 10:29 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pfff ik schrik mij kapot.

Ik doe mijn aangifte vanmorgen en altijd hetzelfde als alle andere 5 jaar en ineens moet ik 3000 euro betalen. Ik schrik mij wezenloos, normaal krijg ik iets van 1500 euro terug.

Ik heb gelukkig nog niets ondertekend en de aangifte verwijderd. Ik ga van de week maar eens langs een consulent. Dit kan gewoon niet kloppen.
De 'regels' zijn wel veranderd. Het kan best zijn dat je niets meer terugkrijgt.
Ok.
Foutje van de belastingdienst ?

Daar zijn zelfs brieven over verstuurd. Er zijn vorig jaar fouten gemaakt met de aanslagen met als gevolg dat je het dit jaar alsnog mag betalen.
Niet geschoten is altijd mis
Een verschil van 4500 euro is wel veel (en zuur). Ik zou zeker even laten checken als je twijfelt.
Ik vind het al behoorlijk knap dat je aangifte hebt kunnen doen. De servers liggen er sinds een kwartier uit...
hier vanmorgen ook gewoon aangifte kunnen doen
4500 is wel een heel groot verschil. Wat is er veranderd in je situatie? Koophuis, leeftijd kinderen, etc.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:z-u-s schreef op 01 maart 2015 @ 10:45:

Ik vind het al behoorlijk knap dat je aangifte hebt kunnen doen. De servers liggen er sinds een kwartier uit...Ik heb er al twee gedaan vanmorgen, de andere doe ik dan volgende week wel.
Ik moet helaas ook nabetalen. Gelukkig lang niet zoveel als TO, maar toch vervelend.
Nee ik heb het al gevonden.

Ik heb een levensverzekering op mijn woning. Maar die hoef ik volgens de Aegon niet op te geven als kapitaal.

Aangezien dat geld wat erin staat ingelost moet worden op mijn hypotheek.

Heb ik de jaren daarvoor dus ook nooit gedaan.

Maar nu had de belastingdienst het wel aangevinkt. Dus weg gehaald en krijg nu een vetpot terug wel geteld 22 euro haha
Dat nabetalen ging volgens mij over maximaal een paar honderd euro dacht ik? Ik zou er ook maar eens door een deskundige maar laten kijken ja!
quote:bootje_op_de_golven schreef op 01 maart 2015 @ 10:48:

[...]

Ik heb er al twee gedaan vanmorgen, de andere doe ik dan volgende week wel.Ach ja. Ik had gewoon niet zo lang in mn nest moeten blijven liggen vanochtend
O je hebt het al gevonden lees ik nu

Fijn dat je iig niet hoeft te betalen
Ik had het ook gelezen dat er een bedrag extra wordt ingehouden maar vind 3000 euro voor mijn baantje als ambtenaar wel erg veel.

Zal volgend jaar wel weer gewoon rond de 1500 euro zijn wat ik terug krijg. en nu dan 22 euro. Ik heb mijn plicht gedaan haha.

Maar goed opletten dus met die vooraf ingevulde aangiftes. Alles check dubbel check
Ik zie trouwens dat mijn partner mijn deel terug krijgt, had niet op de verdeling gelet. Het is dus wel meer dan 22 euro dat ik terug krijg.
Je kunt naar eigen inzicht schuiven met die bedragen he? Soms krijg je dan nog meer terug.
Ja helaas heb hem al verstuurd, maar ik zag dat als ik anders ging verdelen ik dan ineens weer moest betalen. Dus ik laat hem maar zo. Het geld gaat toch in de vakantie pot. Het is iig 200 euro minder dan 1500 euro wat ik normaal terug krijg
Ik krijg het programma geeneens gedownload. Ik moet hem voor ondernemers hebben maar krijg alleen een melding dat de pagina niet geopend kan worden. Jammer, want ik verwacht een poep geld terug te krijgen. Ik heb vorig jaar niks uit laten betalen omdat ik het jaar daarvoor juist moest bij betalen.
2pritzels102: mij lukt het ook niet,denk dat de boel overbelast is. :(
Hoogtepunten heb je niet, als je geen dieptepunten hebt gezien.
Je mag er nog de hele maand over doen om hem in te sturen, en je mag hem zelfs opnieuw insturen als je dat zou willen. Dan wordt naar de laatst ingestuurde versie gekeken.
Niet iedereen kan nu toch al aangifte doen? Alleen als je de brief hebt ontvangen toch? Dit om overbelasting zoals vorig jaar te voorkomen, was zelfs op het nieuws.
quote:z-u-s schreef op 01 maart 2015 @ 10:45:

Ik vind het al behoorlijk knap dat je aangifte hebt kunnen doen. De servers liggen er sinds een kwartier uit...Ik heb niet eens een jaaropgave ontvangen grmbl. En het salariskantoor is wegens vakantie dicht!
Ik ga sowieso uitstel vragen, tenzij ik er bij invullen achter kom dat ik geld terug krijg. Dat zou een fijne verrassing zijn
Bij mij had de belastingdienst ook het vakje 'kapitaalrekeningen' oid aangevinkt. Terwijl ik alleen een lopende rekening en spaarrekening heb. Vraag me af hoe ze erbij komen...

Ik krijg in elk geval geld terug, 250 euro, joepie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven