Geld & Recht alle pijlers

Help aangifte 2014

01-03-2015 10:29 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pfff ik schrik mij kapot.

Ik doe mijn aangifte vanmorgen en altijd hetzelfde als alle andere 5 jaar en ineens moet ik 3000 euro betalen. Ik schrik mij wezenloos, normaal krijg ik iets van 1500 euro terug.

Ik heb gelukkig nog niets ondertekend en de aangifte verwijderd. Ik ga van de week maar eens langs een consulent. Dit kan gewoon niet kloppen.
quote:dikkie1 schreef op 01 maart 2015 @ 12:22:

Niet iedereen kan nu toch al aangifte doen? Alleen als je de brief hebt ontvangen toch? Dit om overbelasting zoals vorig jaar te voorkomen, was zelfs op het nieuws.

O, ik heb het n.a.v. dit topic even gedaan. Geen koophuis of andere moeilijke zaken, dus fluitje van een cent.

Heb nog geen brief gekregen.
Net aangifte gedaan, maar wij krijgen juist meer terug dan vorig jaar. Scheelt zo'n 300 euro. Snap er niks van, alles 6 x nagekeken maar geen "fout" kunnen ontdekken. Situatie is onveranderd sinds vorig jaar en geen gekke dingen of wat dan ook. Had eigenlijk rekening gehouden met minder teruggave vanwege het "foutje" van de Belastingdienst maar bij ons dus het tegenovergestelde.

Nouja, wacht de definitieve aanslag maar af...
Ik heb net mn eigen vooraf ingevulde gegevens kunnen inzien via mn man zn gegevens en ik zie dat ik de terugbetaalde stufi van 2005 en 2006 kan aftrekken. Dat is niet verkeerd want het was een flink bedrag.

Alleen jammer dat ons vermogen te hoog. Ik dacht dat de peildatum 31 dec was maar het is 1 jan.
Gelukt!
Hoogtepunten heb je niet, als je geen dieptepunten hebt gezien.
Huh je stufi? Ik dacht dat je die lening niet kon aftrekken. Dan ga ik ook nog eens kijken, onder wel kopje staat dat?
Bij aftrekposten en dan studie uitgaven. Ik snap hem ook niet. Ik heb ooit twee jaar een studie gedaan maar deze niet afgemaakt. Ik heb wel stufi ontvangen maar deze ook weer moeten terugbetalen en dit bedrag staat nu ingevuld bij de vooraf ingevulde gegevens. Er staat bij stufi is definitief niet omgezet in gift. De laptop staat nu uit maar ga dit nog wel even uitzoeken.
je kan alleen met terug werkende kracht de kosten af trekken vd prestatiebeurs als die definitief (na 10 jaar dus) NIET is om gezet in een gift.

Dat is dus of om dat je je studie niet hebt af gemaakt, of geen diploma hebt binnen 10 jaar. Anders mag het dus niet!
Idee er achter is dat je toen die studie niet hebt kunnen op voeren als aftrek post.
Iemand enig idee hoe het zit wanneer je geld terug krijgt? Voorgaande jaren kreeg je wanneer je voor 1 april je aangifte deed voor 1 juni het geld terug. Ik kan niet kijken op de site van de belastingdienst, ivm de overbelaste servers. Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht vorig jaar, dus is een leuk bedrag!
Let it be..
quote:strikjemetstippels schreef op 01 maart 2015 @ 13:18:

je kan alleen met terug werkende kracht de kosten af trekken vd prestatiebeurs als die definitief (na 10 jaar dus) NIET is om gezet in een gift.

Dat is dus of om dat je je studie niet hebt af gemaakt, of geen diploma hebt binnen 10 jaar. Anders mag het dus niet!Ja dat klopt bij mij dus. Het is inderdaad tien jaar geleden en heb de studie niet afgemaakt. Leuk extraatje dan waar ik zelf nooit opgekomen was.
quote:090609 schreef op 01 maart 2015 @ 13:21:

Iemand enig idee hoe het zit wanneer je geld terug krijgt? Voorgaande jaren kreeg je wanneer je voor 1 april je aangifte deed voor 1 juni het geld terug. Ik kan niet kijken op de site van de belastingdienst, ivm de overbelaste servers. Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht vorig jaar, dus is een leuk bedrag!Nu is het 1 juli, volgens mij
quote:pritzels102 schreef op 01 maart 2015 @ 13:24:

[...]

Ja dat klopt bij mij dus. Het is inderdaad tien jaar geleden en heb de studie niet afgemaakt. Leuk extraatje dan waar ik zelf nooit opgekomen was.krijg je toeslagen? Dit bedrag kan je dus ook af halen van je inkomen voor toeslagen.
Nee geen toeslagen hier. Hebben daarvoor teveel verdiend.
quote:dikkie1 schreef op 01 maart 2015 @ 12:22:

Niet iedereen kan nu toch al aangifte doen? Alleen als je de brief hebt ontvangen toch? Dit om overbelasting zoals vorig jaar te voorkomen, was zelfs op het nieuws.euh... ik krijg nooit een brief om aangifte te doe, is ook niet nodig omdat ik altijd niets terugkreeg of hoefde bij te betalen. Maar dit jaar heb ik een hoop aftrekposten. Ik ga echt niet wachten op een brief.
quote:pritzels102 schreef op 01 maart 2015 @ 13:26:

[...]

Nu is het 1 juli, volgens mijDankjewel! Zou fijn zijn, oplevering van ons nieuwe huis is eind juni
Let it be..
Telegraaf meld al dat de belasting site plat ligt doordat iedereen gelijk gaat kijken.

http://www.telegraaf.nl/d ... te_fiscus_op_zwart__.html
http://www.nu.nl/internet ... ersoonlijke-aangifte.html

"De website van de Belastingdienst kampt zondagmiddag met een storing. Het is de eerste dag dat mensen via een persoonlijke pagina hun aangifte inkomstenbelasting kunnen doen."
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Zoals het er nu uitziet krijg ik zo'n 250 euro terug, maar bij 1 loon is het verschil met de jaaropgave bijna 500 euro. Ik vraag me af hoe dat kan. Jammer, had hem graag vandaag de deur uit gedaan.
Ik vind het maar ingewikkeld geworden dit jaar.

Weet iemand wat je kan invullen bij: levensonderhoud kinderen onder de 21 jaar? Ik zie dat je kosten van voeding en kleding op kunt geven als aftrekpost, maar wat voor bedrag moet je daar invullen dan? Ik weet niet wat mijn kinderen kosten per kwartaal hoor.

Of snap ik het nu echt helemaal niet meer
Heb je hier wat aan Liara?

http://www.belastingdiens ... erhoud_kinderen_aftrekken

Let op: mag alleen afgetrokken worden in het geval van geen kinderbijslag of studiefinanciering.
quote:Miss.Innuendo schreef op 01 maart 2015 @ 13:43:

http://www.nu.nl/internet ... ersoonlijke-aangifte.html

"De website van de Belastingdienst kampt zondagmiddag met een storing. Het is de eerste dag dat mensen via een persoonlijke pagina hun aangifte inkomstenbelasting kunnen doen." Dat was wel te verwachten natuurlijk!
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
quote:LoiseauCoureur schreef op 01 maart 2015 @ 12:36:

Bij mij had de belastingdienst ook het vakje 'kapitaalrekeningen' oid aangevinkt. Terwijl ik alleen een lopende rekening en spaarrekening heb. Vraag me af hoe ze erbij komen...

Ik krijg in elk geval geld terug, 250 euro, joepie! Kapitaalverzekeringen, ja bij mij ook! Kapitaal? Wèlk kapitaal? Ik moet helaas 377 dokken
Je spaarrekeningen vallen onder dat kopje loiseau en zus:

kapitaalverzekeringen, spaarrekeningen of beleggingsrechten eigen woning.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 01 maart 2015 @ 14:00:

Heb je hier wat aan Liara?

http://www.belastingdiens ... erhoud_kinderen_aftrekken

Let op: mag alleen afgetrokken worden in het geval van geen kinderbijslag of studiefinanciering.Dank je. Ik kreeg inderdaad geen kbs of stufi. Is een bedrag van 450 per maand minimaal 500 per kwartaal reëel voor levensonderhoud voor een kind van 19? Jawel toch? Je mag namelijk zelf bepalen wat je eraan uitgegeven hebt en dat vind ik maar lastig te zeggen.
Oh god ik kan straks niet slapen van dit topic denk ik. Ik durf niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven