Madrid

02-03-2015 14:54 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
In april ga ik een weekendje naar Madrid. Uiteraard heb ik gegoogeld en een boekjes gekocht, maar zijn er hier nog mensen met tips, do's en dont's?
Hey!

Ik ben in februari naar Madrid geweest. Superleuke stad!

Do: het Retiro park. Daar kun je met gemak een dag doorbrengen.

Do: Hop on hop of bus pakken.

Do: het paleis en kathedraal bekijken. Paleis is ook wel leuk van binnen, kathedraal vond ik niet spectaculair. Om 12u is het wisselen van de wacht bij het paleis.

Do: Naar Plaza Major gaan, heel leuk plein.

Do: Les Cibeles.

Een zekere do: Plaza de Tores (stierenvecht arena). Toen wij gingen was het seizoen nog niet begonnen. Maart beginnen ze weer met gevechten. Ik zou persoonlijk nooit naar een stierengevecht gaan, maar de arena op zich vond ik boeiend om te zien.

Do: als je een voetbalfan bent: ga naar Real Madrid. Je loopt ongeveer 3,5 uur door het stadion maar zelfs ik als geen voetbalfan vond het wel leuk.

Do: een avond tapas eten.

Gelijk een don't erbij: doe dit niet bij cafe Real Madrid bij metrostation Opera (ik heb er een voedselvergifteging opgelopen).

Don't: naar de dierentuin gaan. De kosten zijn 21 euro per persoon. Ik vond het heel duur voor wat ik zag. De dieren zitten in kleine verblijven. Erg zielig.

Heel veel plezier. Wij lagen met ons hotel bij metrostation Opera. Was op loopafstand van het paleis, kathedraal, Les Cibeles en Plaza Major.
Carpe Diem!
Voor eten en uitgaan wijk Latina. Erg leuk. Leuk barretjes etc In het weekend is het superleuk in Retiro. Ook in het park zijn leuke kunst objecten. Neem eventueel picknick kleedje mee en ga picknicken.

Koop bij de supermarkt wat tapas en flesje wijn zorg dus voor een kurkentrekker. Rond het paleis is het ook erg leuk.

Als je van kunst houdt ga zeker de musea bezoeken. Vooral Reina Sofia vond ik mooi omdat het alles heeft. Op zaterdag avond was het altijd gratis. Weet niet of het nog zo is.

Kijk ook uit voor restaurants zonder kaart. In Spanje is het verplicht een kaart te hebben. Je krijgt dan flinke rekeningen van restaurants zonder kaart. Dus wees hier voorzichtig mee.

Madrilenen komen nogal stuf over,maar zijn zeker als je Spaans spreekt erg behulpzaam vond ik. Ze kunnen dus nogal chagrijnig overkomen. Hoewel dat dus erg meevalt.

Ga zeker een van de foodmarkten bezoeken.

Hier vind je nog meer tips.

http://www.cityzapper.nl/Madrid
Het gaat niet om wie je bent,maar wie je kent!!
Ja, de musea zijn echt top in Madrid! Het Thyssen-Bornemisza en het Prado liggen allebei naast het Parque del Retiro, dus dat zou je makkelijk kunnen combineren.

En Churros con Chocolate (gefrituurde deegsticks met gesmolten chocolade) eten. In Madrid maken ze de lekkerste Churros van heel Spanje (naar mijn bescheiden mening). Chocolatería San Ginés is een leuke plek om ze te eten.

Veel plezier!
Klinkt super allemaal!
Op zondag naar de grote rommel/antiekmarkt.
"Madrilenen komen nogal stuf over,maar zijn zeker als je Spaans spreekt erg behulpzaam vond ik. Ze kunnen dus nogal chagrijnig overkomen. Hoewel dat dus erg meevalt."

Kunnen? :p Ik vond ze heel chagrijnig. Zelfs al deed je je moeite om een woordje Spaans te spreken. Vind ze niet de meest vriendelijke mensen persoonlijk :p.
Carpe Diem!
quote:misspatrice schreef op 02 maart 2015 @ 15:24:

Do: Naar Plaza Major gaan, heel leuk plein.

inderdaad!

maar er niet eten (niet de moeite waard)
quote:[message=17961759,noline]

Het Thyssen-Bornemisza

een van de aangenaamste musea die ik ooit gezien heb.

het beslaagt een groot tijdsbestek (+- 15eeuw tot 20ste als ik me niet vergis), dus veel afwisseling.

zeer behapbaar en goeie audiofoon!

als zo'n museum je iets zegt, dan moet je er zeker een paar uren voor uittrekken.
Ik vind Parque Rio erg leuk! Aan het einde is het Plaza de Matadero, leuke restaurantjes, exposities, bieb enz. Gezellig voor lunch of 's avonds een drankje.

Hop on hop off bus lijkt me echt niks, neem liever een normale bus. Wat ik wel leuk vind is de gratis stadstour, meerdere keren gedaan en de meeste vond ik heel goed.

En ik vind de mensen naar wel heel leuk, ook al spreek ik maar weinig Spaans.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven