Fietsverzekering
maandag 2 maart 2015 om 19:48
Heeft er iemand ervaring met uitkering van fietsverzekering?
Ik zit verschillende fietsverzekeringen door te kijken maar zie overal staan dat de fiets alleen gedekt is in een afgesloten ruimte. Iets wat niet het geval is als je naar de supermarkt gaat etc..
Dan heeft een verzekering toch helemaal geen zin? Thuis valt ie immers onder de inboedelverzekering...
Ik zit verschillende fietsverzekeringen door te kijken maar zie overal staan dat de fiets alleen gedekt is in een afgesloten ruimte. Iets wat niet het geval is als je naar de supermarkt gaat etc..
Dan heeft een verzekering toch helemaal geen zin? Thuis valt ie immers onder de inboedelverzekering...
maandag 2 maart 2015 om 20:18
Ja, ik heb ervaring met de uitkering. Een fiets van net een jaar oud werd gejat. De fiets stond buiten, voor een huis, keurig op slot. Zonder al te veel gedoe de volledige aankoopprijs terug gekregen en een nieuwe fiets gekocht. En die uiteraard weer verzekerd! We hebben trouwens niet alle fietsen verzekerd, maar de gelukkige eigenaar van deze fiets zet de fiets regelmatig op het station.
maandag 2 maart 2015 om 20:24
maandag 2 maart 2015 om 21:27
maandag 2 maart 2015 om 21:33
maandag 2 maart 2015 om 21:36
quote:poeziewoezie schreef op 02 maart 2015 @ 21:27:
Ja ik heb ook ervaring. Fiets van kind is drie jaar verzekerd voor 80 euro totaal.
Ik heb thuis de twee originele sleutels, kind heeft copy sleutel. Al een nieuw achterrek gehad, een nieuw zadel en een nieuwe trapper. Ook is het stuur vervangen. Voor scholieren zeg ik altijd doen!Geen idee of het waar is, maar ik heb me laten vertellen dat de sleutels 'gebruikssporen' moeten hebben, om te voorkomen dat mensen kopiesleutels gebruiken en dan vergeten hun fiets op slot te zetten en wel schade claimen.
Ja ik heb ook ervaring. Fiets van kind is drie jaar verzekerd voor 80 euro totaal.
Ik heb thuis de twee originele sleutels, kind heeft copy sleutel. Al een nieuw achterrek gehad, een nieuw zadel en een nieuwe trapper. Ook is het stuur vervangen. Voor scholieren zeg ik altijd doen!Geen idee of het waar is, maar ik heb me laten vertellen dat de sleutels 'gebruikssporen' moeten hebben, om te voorkomen dat mensen kopiesleutels gebruiken en dan vergeten hun fiets op slot te zetten en wel schade claimen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
maandag 2 maart 2015 om 21:55
Een aantal jaar geleden had ik mijn fiets verzekerd bij Orion Direct en in de verzekerde periode is helaas mijn fiets gestolen. Ik had mijn fiets buiten gestald en had twee sloten gebruikt. Volgens mij is of alles of een groot deel vergoed. Nadeel was wel dat als ik een nieuwe fiets wilde kopen, deze bij dezelfde winkel moest kopen als waar ik die eerste fiets had gehaald (daar had ik de fietsverzekering ook afgesloten). Geen idee hoe het zit met die 'gebruikssporen'. Van de fiets die gestolen had, gebruikte ik ook een bijgemaakte sleutel en heb toen de originele, onbeschadigde sleutels ingeleverd bij de verzekering. Destijds deden ze er niet moeilijk over, maar hoe dat nu is, weet ik niet.
De politie gaf me de volgende tip: gebruik geen insteekketting (zo'n ketting zit op de een of andere manier vast aan een kant van je fietsslot en als je 'm om bijv. een lantaarnpaal heen slingert, kan je 'm aan de andere kant van het fietsslot vastklikken). Die insteekkettingen schijn je makkelijk te kunnen losmaken met bijvoorbeeld een loper of een moedersleutel (met een blanco sleutel van oudere type sloten of iets dergelijks). Een gehard stalen ketting is wellicht aan de dure kant, maar is beter tegen diefstal.
De politie gaf me de volgende tip: gebruik geen insteekketting (zo'n ketting zit op de een of andere manier vast aan een kant van je fietsslot en als je 'm om bijv. een lantaarnpaal heen slingert, kan je 'm aan de andere kant van het fietsslot vastklikken). Die insteekkettingen schijn je makkelijk te kunnen losmaken met bijvoorbeeld een loper of een moedersleutel (met een blanco sleutel van oudere type sloten of iets dergelijks). Een gehard stalen ketting is wellicht aan de dure kant, maar is beter tegen diefstal.
maandag 2 maart 2015 om 22:14
Ik zou altijd een verzekering nemen voor je fiets. Bij mijn moeder, vader en broer is een keer een fiets gejat en die mochten altijd gewoon een nieuwe vergelijkbare fiets uitzoeken. Mijn fiets is nog nooit gejat maar heeft een politie keurmerk waar ik hem makkelijk aan zou kunnen herkennen. Geen idee of ze daar nog mee werken, mijn fiets is al 20+ jaar oud.
dinsdag 3 maart 2015 om 10:08
quote:handigmetgeld schreef op 02 maart 2015 @ 21:36:
[...]
Geen idee of het waar is, maar ik heb me laten vertellen dat de sleutels 'gebruikssporen' moeten hebben, om te voorkomen dat mensen kopiesleutels gebruiken en dan vergeten hun fiets op slot te zetten en wel schade claimen.
Ja dat is helemaal waar. Gebruikssporen krijg je op een sleutel door deze even flink op te schuren en er dan wat vet
over te smeren. (de fietsenmaker weet ook hoe je dit moet doen)
[...]
Geen idee of het waar is, maar ik heb me laten vertellen dat de sleutels 'gebruikssporen' moeten hebben, om te voorkomen dat mensen kopiesleutels gebruiken en dan vergeten hun fiets op slot te zetten en wel schade claimen.
Ja dat is helemaal waar. Gebruikssporen krijg je op een sleutel door deze even flink op te schuren en er dan wat vet
over te smeren. (de fietsenmaker weet ook hoe je dit moet doen)