Phoebe's logica-topic

04-03-2015 10:21 26 berichten
Een soort opvolg-topic van domme vragen etc. .

Er zijn van die dingen waar de logica niet van snap,

hoe lang ik er ook overna denk.

Zoals (om discussie te voorkomen, uiteraard niet als je uit je werk

komt en andere wel logische redenen) dat mensen met de auto naar de sportschool gaan om vervolgens een uur te fietsen.

Oww en waarom willen we toch allemaal zo graag een relatie, terwijl je in een relatie vooral

problemen op moet lossen waar je in je eentje totaal geen last van hebt. (ok niet zelf verzonnen,

maar de logica snap ik niet)

Nog meer logica-begrijp-problemen ?
Een big Mac menu met een cola Light.

Make up op als je gaat zwemmen
Alle reacties Link kopieren
Ha ja. Iets wat ik me al lang afvraag: hoe 'weet' een medicijn waar het moet zijn in je lijf? Bijvoorbeeld: je hebt hoofdpijn, maar ook pijn in je rug. Waar gaat het heen?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Je auto handmatig wassen om vervolgens door de wasstraat te gaan.
vrouwenlogica

quote:SaveTheDay schreef op 04 maart 2015 @ 10:28:

Een big Mac menu met een cola Light.

Make up op als je gaat zwemmenDit snap ik wel, als je de cola vervangt voor cola light scheelt het alsnog zo'n 200 calorieën.
quote:Elmervrouw schreef op 04 maart 2015 @ 10:31:

Ha ja. Iets wat ik me al lang afvraag: hoe 'weet' een medicijn waar het moet zijn in je lijf? Bijvoorbeeld: je hebt hoofdpijn, maar ook pijn in je rug. Waar gaat het heen?Er zit een heel klein ingebouwde routekaart in een paracetamolletje

Ha ja. Iets wat ik me al lang afvraag: hoe 'weet' een medicijn waar het moet zijn in je lijf? Bijvoorbeeld: je hebt hoofdpijn, maar ook pijn in je rug. Waar gaat het heen?

Deze inderdaad. Laatst vertelde iemand mij dat nieuwe medicijnen 'slimmer' werden, en hierdoor minder schadelijk zijn, omdat ze nu ze nu sneller naar de juiste plek gingen waar ze hun werk moeten doen.

Echt, zolang niemand mij dit uit kan leggen geloof ik dit niet.
Zoeken zelf hun weg

Pijnstillers weten niet waar ze moeten zijn, zegt Russel. Ze komen via het bloed in het hele lichaam terecht en zoeken zelf hun weg. Ontstekingsremmende middelen, zoals aspirine en ibuprofen, bereiken automatisch de plek waar de pijn is ontstaan en remmen daar de vorming van zogeheten prostaglandines, een hormoonachtige stof. Daardoor vermindert niet alleen de pijnprikkel, maar ook de ontstekingsreactie.

Als een infectie ontstaat, komen die prostaglandines ook vrij in de thermostaat van de hersenen, waardoor het lichaam reageert met koorts. Daarom zijn die ontstekingsremmers ook effectief bij het verlagen van de koorts.

Het werkingsmechanisme van paracetamol is nog steeds niet precies opgehelderd, zegt Russel. Het middel remt in elk geval niet de ontsteking op de plek van de pijn. Waarschijnlijk wordt door het slikken van paracetamol de vorming van prostaglandines in de hersenen geremd, waardoor de pijnprikkels verminderen. 'Het maakt dan niet meer uit waar de pijn vandaan komt.'

Ha ja. Iets wat ik me al lang afvraag: hoe 'weet' een medicijn waar het moet zijn in je lijf? Bijvoorbeeld: je hebt hoofdpijn, maar ook pijn in je rug. Waar gaat het heen?http://www.volkskrant.nl/ ... ijf-de-pijn-zit~a3252029/

Voor paracetamolletjes is het nog steeds niet opgehelderd
Elmervrouw: dat is echt exact wat ik me afvraag als ik paracetamol neem...

Duurt even maar helpt vaak wel, ik snap ook nooit hoe zo'n pilletje dat nou weet.
quote:GateKeeper schreef op 04 maart 2015 @ 10:32:

vrouwenlogica

[afbeelding]

Die is heeeeeeeeeel erg van toepassing op mij op dit moment...

Ik ga hem gelijk kopieren, thanks!
tvp
quote:winkelfanaat schreef op 04 maart 2015 @ 10:33:

[...]

Dit snap ik wel, als je de cola vervangt voor cola light scheelt het alsnog zo'n 200 calorieën.Of Light gewoon lekkerder vinden
Ha, wat fijn dat er iets van een antwoord is gekomen op mijn vraag! Bedankt!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Wat een leuk topic. Al zou het eigenlijk het non-logica topic moeten heten, haha. Ik ga nadenken want ik moet even tegen een non-logica aanlopen om hem te herinneren. En toch blijf ik het mezelf dan afvragen.

Met pijnstillers schijnen ze bezig te zijn met nano-technologie voor bv bursitis. In slecht doorbloede gebieden kan medicatie niet goed worden verspreid over het gebied wat pijn doet/ontstoken is. Ik hoop dat ze een beetje opschieten daarmee.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Ik vind het zelf ook belachelijk, maar ga toch niet op de fiets naar de sportschool als ik in het donker terug moet (eng viaduct) of wanneer het regent. Ik ben wel een droog weer fietser. Vandaar ook spinning in de zaal (waar ik dan zeiknat van het zweet weer vandaan kom )
quote:SaveTheDay schreef op 04 maart 2015 @ 12:16:

[...]

Of Light gewoon lekkerder vinden Ook dat nog ja.
quote:gladoortje74 schreef op 04 maart 2015 @ 17:44:

Wat een leuk topic. Al zou het eigenlijk het non-logica topic moeten heten, haha. Ik ga nadenken want ik moet even tegen een non-logica aanlopen om hem te herinneren. En toch blijf ik het mezelf dan afvragen.

Met pijnstillers schijnen ze bezig te zijn met nano-technologie voor bv bursitis. In slecht doorbloede gebieden kan medicatie niet goed worden verspreid over het gebied wat pijn doet/ontstoken is. Ik hoop dat ze een beetje opschieten daarmee.

Dank dank..

Ja heb je wel gelijk in, nou ja het gaat om het idee... (en niet om titel-logica )
Mijn allerliefste Phoebe...

... is perfect logisch als je maar één Phoebe kent. Onaardigste ook trouwens, maar daar scoor je minder vaak mee.

Niet onvriendelijke bedoeld hoor.
@hu lang, wat bedoel je? Snap er de ballen van, hahaha. Het is nog vroeg.

Mijn magnetron heeft geen normale standen. Ik heb 90, 180, 270, 450, 630 en 900 watt. Niet logisch! Ik snap dat het een veelvoud van 90 is maar heel veel dingen die je magnetront, moeten op 750 watt!! Kan iemand dat uitleggen?
Wat ik bedoel is dat logica vervat in dagelijkse taal kan leiden tot onverwachte, bizarre of absurde communicatie.

In normale gesprekken proberen we het te vermijden maar een niet onbelangrijk deel van humor is op die logicavallen gebaseerd.

Maar het gaat inmiddels over ONlogica, dat is logisch met een dergelijke topictitel.
Misschien is dat juist mijn bedoeling allerliefste HuLang.

Of zoiets, iets in die richting...

(ik snap de intentie ook niet helemaal geloof ik)

Het gaat inderdaad om de onlogica, kwestie van even verder kijken dan

een neusje lang is.

Gladoortje: mmm ik kan als ik daar zin in zou hebben daar heel lang over na denken,

hihihi... ik kan je er helaas niet verder mee helpen ben ik bang.
Haha, dat heb ik dus ook. Waar is die magnetron gemaakt? Misschien in een land waar ze de 750 stand niet gebruiken? Waarom de 720 weglaten maar niet de 270? Wat heb ik nou aan 270 watt? Bedacht door iemand die nooit een magnetron gebruikt? Of hebben ze de 720 expres weggelaten om magnetrongebruik te ontmoedigen? Grrr! Whahaha.

Hu lang, nu snap ik hem, dat is hetzelfde grapje als zeggen, je bent mijn favoriete zus! Terwijl je maar 1 zus hebt. Ik hou wel van taalmisverstanden en taalgrapjes. Ik weet niet of het ook bij non logica past maar ik maak dat soort grapjes vaak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven