zeurende vrouwen

04-03-2015 01:44 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja het klinkt flauw maar ik ben er ook flauw van ...

al die domme vrouwen om mij heen die eindeloos klagen.

Ik kan er even niet meer tegen....de een is gescheiden...ja..dat is het risico als je trouwt zou ik zeggen.

De ander vind het moederschap zo zwaar...ja dat klopt kinderen vragen veel inzet.

De derde is niet tevreden met haar uiterlijk...kijk dan niet in de spiegel.

Eindeloos is het gezeur het gejammer het geklaag.....

trouw dan niet of neem de consequenties zorg voor je kinderen en hou je bek dat is voor je kinderen ook wel zo leuk.

Niemand zegt iets over haar uiterlijk maar ze blijft maar jammeren...ze wil volgens mij de mooiste vrouw ter wereld zijn ofzo..nou dat is er maar een iedere vrouw heeft wel iets waar ze ontevreden over is.

Hoe zorg ik dat de vrouwen om mij heen op houden met zeiken en gewoon gaan leven?

Sorry hoor maar als je zo n zeurkous ben dan begrijp ik dat je man je verlaat .

Waarom kunnen vrouwen het nou niet gezellig houden?

Leuke lollige dingen bespreken ipv altijd dat negatieve wat de hele sfeer verziekt?

Hoe ga ik hier mee om?

Als ik vriendelijk vraag of we het even over iets leuks kunnen hebben dan vallen we binnen het uur weer terug in het oude gejammer.

Soms denk ik dat ik liever alleen met mannen om wil gaan.
Wanneer je daar zo flauw van bent, luister dan niet meer naar de mensen om je heen.
Niet geschoten is altijd mis
Ik vraag me inderdaad af of mijn houding uit straalt dat je tegen mij oeverloos mag zeuren en klagen ja.

Uiteraard ben ik mens genoeg om serieus verdriet en problemen aan te horen en zo veel mogelijk mee te denken en voelen.

Maar een probleem bespreken is geen zeuren..dat bedoelde ik dus.

Zeuren is eindeloos het zelfde herhalen .

Ik kan helaas niet op een hutje op de hei gaan wonen ik zoek gewoon een manier om hier mee om te gaan zonder bot te worden en/of iedereen uit de weg te gaan.

Mijn humeur wordt ook niet beter van al dat zeuren en dus vind ik eindeloos zeurende mensen op een negatieve manier om aandacht vragen.

Misschien weet iemand hoe ik hier op een positieve manier mee om kan gaan zonder zelf verzwolgen te worden in eindeloos gejammer zonder beweging of groei.

Uiteraard zijn er ook mannen die negatief zijn maar die vind ik niet zo overheersend in mijn leven terug .

Vandaar dat ik graag de mannenkant kies maar ik wil niet weg lopen voor iets wat ik mogelijk op een beter manier op kan lossen.

Dat lijkt me voor ons allemaal een groei moment namelijk.
quote:goededag schreef op 05 maart 2015 @ 00:03:

Ik vraag me inderdaad af of mijn houding uit straalt dat je tegen mij oeverloos mag zeuren en klagen ja.

Uiteraard ben ik mens genoeg om serieus verdriet en problemen aan te horen en zo veel mogelijk mee te denken en voelen.

Maar een probleem bespreken is geen zeuren..dat bedoelde ik dus.

Zeuren is eindeloos het zelfde herhalen .

Ik kan helaas niet op een hutje op de hei gaan wonen ik zoek gewoon een manier om hier mee om te gaan zonder bot te worden en/of iedereen uit de weg te gaan.

Mijn humeur wordt ook niet beter van al dat zeuren en dus vind ik eindeloos zeurende mensen op een negatieve manier om aandacht vragen.

Misschien weet iemand hoe ik hier op een positieve manier mee om kan gaan zonder zelf verzwolgen te worden in eindeloos gejammer zonder beweging of groei.

Uiteraard zijn er ook mannen die negatief zijn maar die vind ik niet zo overheersend in mijn leven terug .

Vandaar dat ik graag de mannenkant kies maar ik wil niet weg lopen voor iets wat ik mogelijk op een beter manier op kan lossen.

Dat lijkt me voor ons allemaal een groei moment namelijk.Haha dat van je humeur herken ik wel. Vaak is het ook gewoon zo dat ze niets meer te vertellen hebben, en dan weer beginnen over dat ene dingetje waar ze zich zo aan ergeren oid. Maarja, zeuren lucht soms ook wel even op. Vooral als je vriendin dezelfde ergernis deelt, kun je lekker samen zeuren .
quote:TheHorseWithNoName schreef op 04 maart 2015 @ 08:46:

Loepen leert: geen fijn gezelschap voor niet-zeurende mannen (of vrouwen). Kortom: het is je lot. Niet over zeuren

ik heb nooit gehoord van loepen het klinkt niet sympathiek wat je zegt maar het is wel waar .Zeurende mensen hebben niks zinnigs te zeggen en daar om zeuren ze.

Aangezien niemand een handvat weet te geven hoe ik met dit gedrag om moet gaan kies ik voor de makkelijkste weg....ik ga de klagers ontlopen en zoek het gezelschap van de gezellige mensen.

Maar echt het probleem aanpakken doe ik dan niet dus ben ik niet echt iets opgeschoten met dit berichtje.

Het is zo als het is en dat is het.

Ik hoopte op een verfrissend inzicht van een van de lezeressen maar helaas.
WTF?

Opbokken zeikerd.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:goededag schreef op 05 maart 2015 @ 22:32:

[...]

ik ga de klagers ontlopen en zoek het gezelschap van de gezellige mensen.

Ik hoopte op een verfrissend inzicht van een van de lezeressen maar helaas.Nou tot ziens! Dag dag hoor! Veel succes verder.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik heb zo'n hekel aan vrouwen die zeuren dat andere vrouwen zo zeuren.
quote:Moiren_ schreef op 05 maart 2015 @ 23:48:

Ik heb zo'n hekel aan vrouwen die zeuren dat andere vrouwen zo zeuren.

Wat en zeuren zijn dat hè? Zij zijn ook altijd degene die beginnen met zeuren omdat ze vinden dat ánderen zeuren. Nag nag over een ander die dus dramt......

Enn schreef op 05 maart 2015 @ 23:52
Ohja....

Komtie! Ja, jaaaaaaaaaaaaaaa dat geldt ook voor mij..

Toch weer jammer dat ik even een gifje moest zoeken Moiren.
Goededag schreef:

Dat is echt een top advies. Het je een LOI cursus psychologie gedaan?
quote:Miss-Colorado schreef op 05 maart 2015 @ 23:56:

Goededag schreef:

quote:Miss-Colorado schreef op 05 maart 2015 @ 23:56:

Goededag schreef:

nee hoor dat niet maar je kunt als mens niet meer doen dan jezelf goed verzorgen en jezelf verder accepteren zo als je ben.

De hele dag je buitenkant bekritiseren is geen goede manier om in het leven te staan.Er is meer dan je uiterlijk wat je mens maakt .
Je onderscheidingsvermogen is in elk geval scherp want je bent precies op de juiste pijler gaan staan! Met zo een gave kun je vast in de hele wereld werk krijgen.
Je OP klinkt ook nogal als gezeur, dus misschien trekken jullie zeur-mensen elkaar wel gewoon een beetje aan? "Soort zoekt soort" en zo....
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Lees mijn topic maar niet
quote:goededag schreef op 05 maart 2015 @ 22:32:

[...]

ik heb nooit gehoord van loepen het klinkt niet sympathiek wat je zegt maar het is wel waar .Zeurende mensen hebben niks zinnigs te zeggen en daar om zeuren ze.

Aangezien niemand een handvat weet te geven hoe ik met dit gedrag om moet gaan kies ik voor de makkelijkste weg....ik ga de klagers ontlopen en zoek het gezelschap van de gezellige mensen.

Maar echt het probleem aanpakken doe ik dan niet dus ben ik niet echt iets opgeschoten met dit berichtje.

Het is zo als het is en dat is het.

Ik hoopte op een verfrissend inzicht van een van de lezeressen maar helaas.Je hebt het inzicht gemist: de gezellige mensen zien je liever gaan dan komen
Loepje was inderdaad zeer verhelderend.

Lieve TO, je zit nogal met jezelf in de knoop lees ik. Heb je hulp?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Heb je er wel eens over nagedacht waarom mensen dan in jouw bijzijn zeuren? Ben jij "de schouder", raadgever of een medezeurder? Jij hebt hier ook een rol in.

Natuurlijk vallen dingen tegen. Ook scheidingen; het lijkt alsof het probleem opgelost is als je maar weg ben bij die man of vrouw, maar dat valt ook nog wel eens tegen. En ouderschap is ook niet altijd leuk. Vriendinnen van mij hadden nog nooit op een kind gepast, en hadden echt geen idee wat er hen te wachten stond. Het is meer dan leuke kleertjes kopen en vlechtjes maken. Raadt een opvoedboek aan...
De chagrijnigheid en zeikerigheid druipt echt van deze OP af. Ik zou eens in de spiegel kijken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:mia_e schreef op 06 maart 2015 @ 09:54:

Heb je er wel eens over nagedacht waarom mensen dan in jouw bijzijn zeuren? Ben jij "de schouder", raadgever of een medezeurder? Jij hebt hier ook een rol in.

Natuurlijk vallen dingen tegen. Ook scheidingen; het lijkt alsof het probleem opgelost is als je maar weg ben bij die man of vrouw, maar dat valt ook nog wel eens tegen. En ouderschap is ook niet altijd leuk. Vriendinnen van mij hadden nog nooit op een kind gepast, en hadden echt geen idee wat er hen te wachten stond. Het is meer dan leuke kleertjes kopen en vlechtjes maken. Raadt een opvoedboek aan...

ik ben de schouder die eindeloos zit en luistert en daar graag op een andere manier mee om zou willen gaan zo dat ik er zelf niet aan onder door ga.

Maar verder dan weg lopen en de klagers de klagers laten kom ik ook niet echt.

Misschien is er wel geen oplossing en kan je in zo n geval ook niets anders dan luisteren of die mensen zien te ontlopen .
volgende keer een kookwekker instellen: je mag 10 minuten aan een stuk klagen en dan gaan we wat leuks doen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:TheHorseWithNoName schreef op 06 maart 2015 @ 07:53:

[...]

Je hebt het inzicht gemist: de gezellige mensen zien je liever gaan dan komenloepen leert ook dat jij je naar en aanvallend gedraagt tegenover iemand die een open vraag stelt in de hoop een reactie te krijgen waar zij wat aan heeft ...wat zegt dat over jou zelf ?
quote:BWitched schreef op 06 maart 2015 @ 08:48:

Loepje was inderdaad zeer verhelderend.

Lieve TO, je zit nogal met jezelf in de knoop lees ik. Heb je hulp?

dankjewel voor je belangstelling.

Het gaat prima met mij ik dacht gezellig wat te babbelen op het viva forum maar deins nog al terug voor de hatelijke en zinloze reacties van sommige mensen als antwoord op mijn vraag.

Het nivo van sommige mensen ligt helaas niet zo hoog .Jammer is dat.

Ik denk dat ik mijn aandacht beter kan gaan geven aan dingen die de moeite waard zijn.

Maar bedankt voor diegene die met mij meedachten.

Als ik nog eens zin heb in ruzie dan zal ik wel weer een vraag stellen.

fijne dag allemaal verder .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven