Werk & Studie alle pijlers

2 banen

07-03-2015 07:45 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf volgende maand zal ik 2 banen hebben. Bij werkgever A zal ik met een jaarcontract 20 uur werken. Bij mijn huidige werkgever (via uitzendbureau) zal ik 20 uur blijven werken.

Bij wg A ga ik meer verdieien, dus ik weet dat ik daar de loonbelastingheffing zal moeten toepassen. Maar zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden? ik heb namelijk geen zin om aan het eind van het jaar een fiks bedrag terug te moeten betalen aan de fiscus.
Weten beiden werkgevers dat je twee banen hebt?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Ja ze zijn daarvan op de hoogte. Waarom?
quote:tutti_frutti schreef op 07 maart 2015 @ 07:54:

Ja ze zijn daarvan op de hoogte. Waarom?Omdat je vaak toestemming nodig hebt voor een tweede baan
Oh op die manier. Ze weten er van en zijn beiden akkoord.
Hou wel even in de gaten of je 2e werkgever niet toch de loonheffingskorting toepast. Dit had ik niet in de gaten tot ik belastingaangifte ging doen en veel moest betalen.
Ja en bedenk dat ook al geven ze toestemming, iedere werkgever vindt zichzelf het belangrijkst. Dus als jij bij werkgever A altijd op maandag werkt maar werkgever B heeft jou een keer op een maandag nodig, dan ga je scheve gezichten en gezeur krijgen.

Plus bij ziekte heb je te maken met 2 arbo's, dat kan ook conflicterende situaties geven.
2x 20. Pittig! Ik zou elke maand een royaal bedrag opzij zetten voor de belastingdienst ivm loonheffing.
quote:Aztec schreef op 07 maart 2015 @ 08:34:

2x 20. Pittig! Ik zou elke maand een royaal bedrag opzij zetten voor de belastingdienst ivm loonheffing.Onzin, je moet bewaken dat kortingen niet dubbel worden toegepast en dan is er geen sprake van nabetaling
Hoezo is twee keer twintig pittig? Het is gewoon een doodnormale 40 urige werkweek.
quote:TheHorseWithNoName schreef op 07 maart 2015 @ 08:36:

[...]

Onzin, je moet bewaken dat kortingen niet dubbel worden toegepast en dan is er geen sprake van nabetalingIn de tijd dat ik 2 banen had, is dat nooit goed gegaan. Elke keer weer bij P&O aangegeven, maar dat bleek een gebed zonder einde. Ik heb zelfs een keer onder 1 bestuur gezeten, maar op 2 verschillende functies/locaties en ook dat ging niet goed. Ik heb daar van geleerd om goed op te letten, maar ook om een deel van het salaris weg te zetten voor een evt nabetaling.
quote:hatsetats schreef op 07 maart 2015 @ 08:37:

Hoezo is twee keer twintig pittig? Het is gewoon een doodnormale 40 urige werkweek.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ten eerste is 20 uur onhandig te verdelen: je kunt niet 2x10 uur werken, dus je zult 2,5 dag bij de ene werkgever zijn, en 2,5dag bij de de andere. Er moet dus op 1 dag gewisseld worden, met evt reistijd.

Bij twee banen en 2 organisaties (en 20 uur die onhandig te verdelen is), is mijn ervaring dat het echt pittiger is dan 1,2baan bij 1 organisatie. Dat is misschien ook wel functie- en sectorafhankelijk.
Ik heb ook 2 banen. Goed in de gaten houden dat je maar bij 1 baan loonheffingskorting toepast. Verder krijg ik een leuk bedrag terug van de belasting, niks mis gegaan dus
Hoezo kun je geen dagen van 10 uur werken? En wie zegt dat het per se verdeeld moet worden over 5 dagen? Je kunt 40 uur op zoveel manieren verdelen.

Wb je salaris: dat is je eigen verantwoordelijkheid om dat goed in de gaten te houden en evt actie te ondernemen.
quote:Aztec schreef op 07 maart 2015 @ 09:22:

[...]

In de tijd dat ik 2 banen had, is dat nooit goed gegaan. Elke keer weer bij P&O aangegeven, maar dat bleek een gebed zonder einde. Ik heb zelfs een keer onder 1 bestuur gezeten, maar op 2 verschillende functies/locaties en ook dat ging niet goed. Ik heb daar van geleerd om goed op te letten, maar ook om een deel van het salaris weg te zetten voor een evt nabetaling.Dat is dan vrij bizar want ieder salarissysteem heeft de optie aan te geven of iets eerste of tweede baan is.
9-5, 5x8 is echt niet standaard voor alle beroepen. Als je zelf een kantoorbaan hebt betekent dat niet dat iedereen zo werkt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven