Kampeer nitwit

12-03-2015 21:47 215 berichten
Alle reacties Link kopieren
29 maart: ik heb geboekt!!

Dit jaar krijg ik sinds lange tijd vakantiegeld. Ik schat zo'n ¤300.

Ik droom er al jaren van om met mijn dochter te kamperen.

Omdat ik de financiële middelen nooit heb gehad heb ik nooit een vakantie / camping geboekt. Ik heb er dus de ballen verstand van. Wie kan mij verder helpen?

Wat is een leuke plek voor een kind van 5? (Ze houdt van 'zwemmen', klimmen, dierentuin, museum, bos, strand, dus op zich is het niet zo heel moeilijk maar niet afgelegen. Ik heb geen auto). Ik denk aan een dag of 4/5.

Waar moet ik aan denken qua prijs? (35 euro per nacht?)

Welke verborgen kosten moet ik niet vergeten?

Wanneer moet ik boeken? Zo snel mogelijk of kan het een week van te voren? (Bij wijze van)

Daarnaast de tent. Ik probeer er eentje van iemand te lenen maar als dat niet lukt zie ik op internet tweepersoons tenten van ¤35 tot ¤300 staan. Welke goedkopere tent is kwalitatief goed?
quote:MarianneDavids schreef op 13 maart 2015 @ 12:25:

[...]

Veroorloven schrijf je met twee o's.

Het is niet veroordelend, ik denk praktisch. Als je een beperkt budget hebt ga je geen slaapzakken van E 200 aanschaffen, zeker niet als je voor het eerst gaat kamperen. Een niet te dure slaapzak heeft ongeveer het zelfde volume als een éénpersoons dekbed, die kun je vacuüm trekken in een speciale zak maar vind je op een camping ook een stofzuiger waarmee je de lucht uit die zelfde plastic zak kunt zuigen?

Helaas is onze complete kampeeruitrusting inmiddels weg, anders had ik nog twee slaapzakken gehad waarin je zelfs op de Noordpool kunt slapen zonder het koud te krijgen.

Als je een beperkt budget hebt, dan ga je sowieso niets kopen, maar leen je het.

Of je huurt een ingerichte tent, zoals er al een aantal keren is geopperd.

Voordeel van een ingerichte tent huren: je snuffelt aan het kamperen, ziet wat wel en niet handig is en gaat daarna eens kijken hoe je goedkoop aan de wel handige spulletjes kunt komen.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:MarianneDavids schreef op 13 maart 2015 @ 12:30:

[...]

Ik zou bijna de bekende vraag stellen maar ik beperk me tot de vraag of je met het verkeerde been uit bed bent gestapt.

Ik vroeg het me ook al af.

Gaat het wel goed met je Sandt? Je leest nogal sjaggie. ( hebben we allemaal wel eens hoor).
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Natuurlijk kan het wel met die koffers op wieltjes en een kleine tent. Dat doe je namelijk zo: je zet de koffers BUITEN de tent en je doet er een dekzeiltje overheen. Zo doen trekkers met ieniemienietentjes het ook, als hun rugzak niet in de tent past. De spullen die je veel nodig hebt leg je in de tent, eventueel in een grote plastic tas voor het overzicht. De spullen die je alleen soms nodig hebt, kunnen in de koffer blijven.

Met z'n tweeën in een slaapzak is lekker warm. Er zijn slaapzakken die je aan elkaar kunt ritsen: dunne bovenop, dikke onderop. De kou komt vanaf de grond, dat voel je goed als je geen luchtbed hebt. Maar een matje is genoeg, zeker voor kamperen in NL (daar lig je niet op rotsbodem of zand, gewoon op zacht gras). Als je het koud hebt, leg je kleren of kranten onder je matje. Scheelt weer een luchtbed sjouwen.

Kussens neem je niet mee, maar wat wel comfortabel is, is een kussensloop. Daar prop je dan 's nachts je fleece of trui in, zit-ie 's ochtends niet onder de haren.

Als een camping ingericht is op trekkers, zijn er vaak picknickbanken en soms een koelkast. Je hoeft dan geen eigen stoelen mee te nemen en ook geen koeltas. En natuurlijk kan je ook op de grond zitten, ik kreeg daar zelf pas na m'n 45ste wat meer moeite mee.

Ik dacht dat ik nog ergens mijn vorige rugzak had, maar ik kon hem vanochtend niet vinden. Als ik hem vind, mag je hem hebben.
Ik zou inderdaad ook een andere opzet overwegen. Kun je echt geen auto lenen voor twee weken? Of misschien in een huisje verblijven? Ik denk echt niet dat je al je spullen en je kind meekrijgt. Misschien met een fietskarretje, maar waar laat je je kind dan? Op de bagage drager?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ho ho ho. Wacht stop!

Super lief dat jullie meedenken.

Het gaat nu een richting op die niet precies de bedoeling is. Ik ben geen kampeer nitwit wat betreft kamperen zelf. Dat heb ik als kind en puber vaak gedaan.

Ik ben een nitwit wat betreft boeken en waar ik op moet letten wat betreft verborgen kosten en wanneer boeken het beste is.

Misschien dat mijn titel wat misleidend is maar in de op heb ik vragen over kosten en boeken. Daar ben ik een nitwit in. Dat werd altijd gedaan en ik ben bang dat ik elders goedkoper kan en niet weet welke toeslagen ik over het hoofd zie etc.

Tent tips zijn heel handig. Top. Ook de spullen tips qua kosten.

Ik blijf erbij dat ik in een eigen tent ga slapen.

Nogmaals. ...ik stel alle reacties op prijs. Dankjewel.
quote:MadameQetesh schreef op 13 maart 2015 @ 12:33:

[...]

Ik vroeg het me ook al af.

Gaat het wel goed met je Sandt? Je leest nogal sjaggie. ( hebben we allemaal wel eens hoor).Het gaat prima met me! Ik ga nu fijn iets anders doen. TO heeft een geweldig plan dat door somige forummers in drie pagina's om zep wordt geholpen, daar baal ik van. Er wordt niet meegedacht, iedereen heeft opmerkingen over wat ze beter kan doen! Tent huren! Dat lijkt niet eens op haar oorspronkelijke plan! Ik ben helemaal niet sjaggie, ik zie het net zo zonnig als de TO. Stelletje zwartkijkers!
quote:sandt2.0 schreef op 13 maart 2015 @ 12:37:

[...]

Het gaat prima met me! Ik ga nu fijn iets anders doen. TO heeft een geweldig plan dat door somige forummers in drie pagina's om zep wordt geholpen, daar baal ik van. Er wordt niet meegedacht, iedereen heeft opmerkingen over wat ze beter kan doen! Tent huren! Dat lijkt niet eens op haar oorspronkelijke plan! Ik ben helemaal niet sjaggie, ik zie het net zo zonnig als de TO. Stelletje zwartkijkers!

Nou nou sorry zonnetje

Ik zie juist mensen goede tips geven en meedenken. Huurtent tip is geen gekke tip gezien hoe to de boel wil gaan vervoeren.

Betekent niet dat ze dat moet doen he.

Wat ze ook niet gaat doen.
quote:apestaartje30 schreef op 13 maart 2015 @ 12:37:

Ho ho ho. Wacht stop!

Het gaat nu een richting op die niet precies de bedoeling is. Ik ben geen kampeer nitwit wat betreft kamperen zelf. Dat heb ik als kind en puber vaak gedaan.

Ik ben een nitwit wat betreft boeken en waar ik op moet letten wat betreft verborgen kosten en wanneer boeken het beste is.

Misschien dat mijn titel wat misleidend is maar in de op heb ik vragen over kosten en boeken. Daar ben ik een nitwit in. Dat werd altijd gedaan en ik ben bang dat ik elders goedkoper kan en niet weet welke toeslagen ik over het hoofd zie etc.

Zeg dat dan meteen.

Als je dochter vijf is is ze leerplichtig, dan ben je dus afhankelijk van de schoolvakanties, in dat geval zou ik alvast gaan zoeken want er wordt steeds meer gekampeerd in Nederland. Een kampwinkel is altijd duurder dan een supermarkt in de buurt, het is dus wel handig om eerst even in de omgeving te kijken, gewoon op het Internet.
verba volant, scripta manent.

Ho ho ho. Wacht stop!

Dan misschien eens googlen op 'budget camping' of 'goedkoop kamperen'

Misschien zit hier iets bij? Ik heb even geklikt op Zeeland, omdat je dan ook aan zee zit.

http://www.campingnederland.org/campings-zeeland
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:sandt2.0 schreef op 13 maart 2015 @ 12:37:

[...]

Het gaat prima met me! Ik ga nu fijn iets anders doen. TO heeft een geweldig plan dat door somige forummers in drie pagina's om zep wordt geholpen, daar baal ik van. Er wordt niet meegedacht, iedereen heeft opmerkingen over wat ze beter kan doen! Tent huren! Dat lijkt niet eens op haar oorspronkelijke plan! Ik ben helemaal niet sjaggie, ik zie het net zo zonnig als de TO. Stelletje zwartkijkers!

We crossposten.

Ik denk dat jij het anders verwoordt maar in principe hetzelfde denkt

Al vind ik tips echt superfijn, ik blijf bij mijn eigen geweldige plan. Met eigen tent plus kind in trein.

Apestaart zit je aan een bepaalde periode vast? In het begin of juist op het eind, dus buiten de schoolvakanties is sowieso goedkoper.

En heb je voorkeur voor een bepaalde regio? Ik las Ommen.
Voor ik de laatste posts van TO las wou ik er aan toe voegen 'mensen, niet allemaal zo zwartkijkerig!" TO komt over als iemand die gezellig optimistisch is en wel tegen een beetje een uitdaging kan en gewend is (al veel ervaring met de trein en een kind bijvoorbeeld).

Maar ik zie dat TO dat zelf ook al gemeld had.

Helaas heb je dan verder niet zo veel aan mij want ik heb de laatste 10 jaar geen ervaring met campings in NL...

Fijne vakantie in ieder geval!
http://www.campingdepaardebloem.nl/

Dit is vlak bij mij. Het is hier heel leuk al zeg ik het zelf haha.

¤16 per nacht incl alles.

Er is bos direct naast met wandelroutes. En je zit vlak naast het Hulsbeek, recreatieplas. Er is daar ook een klimbos en klimroute in het bos.

Je kan er niet komen met het ov maar er is een station en je kan redelijk dicht in de buurt komen met de bus.

Maar mocht je in de buurt iets vinden denk ik dat vriend het geen probleem vind om je even naar de camping te brengen, 5 min met de auto vanaf het station. En je mag dan ook best wat spullen lenen als we dan zelf niet weg zijn uiteraard.
http://www.minicampingnederland.nl/

Overzicht van alle minicampings, die zijn meestal niet zo duur.

Ho ho ho. Wacht stop!

Dan wens ik je een hele fijne vakantie toe!

Ik heb geen ervaring op de manier waarop jij het voor je ziet, dus geen concrete tips van mij helaas.

Ben wel benieuwd waar je uiteindelijk naar toe gaat!
Misschien mosterd:

http://www.kamperen-bij-d ... encamping-overijssel.html
verba volant, scripta manent.
Ik zou wat campings die je leuk lijken mailen en een prijsopvraag doen. Misschien hebben ze ook nog wel leuke tips voor je om te zien of te doen in die omgeving.
Zo, ik zit, kind en vriendinnetje zijn aan het klauteren en ik kan even wat inhoudelijker reageren.quote:MadameQetesh schreef op 13 maart 2015 @ 12:45:

Apestaart zit je aan een bepaalde periode vast? In het begin of juist op het eind, dus buiten de schoolvakanties is sowieso goedkoper.

En heb je voorkeur voor een bepaalde regio? Ik las Ommen.

Ja ik zit gebonden aan juli en augustus, het liefst augustus. Hoogseizoen, I know,

En Ommen lijkt me leuk. Eigenlijk per toeval (via via google) op terecht gekomen. Zo kunnen we een dagje naar Slagharen.
omzeep helpen is ook weer wat overdreven, mensen proberen alleen maar mee te denken met wat handig is en zij zouden doen in dit geval

qua kosten zijn er volgens mij weinig verborgen kosten, veel campings hebben een informatieve website en een online reserveringssysteem, enige wat je los per nacht betaalt is de toeristenbelasting, die zit meestal niet in het tarief (want is per persoon)

wat bereikbaar is per OV, geen idee, geen ervaring met kamperen en OV
quote:ploppie76 schreef op 13 maart 2015 @ 06:58:

Ik heb jarenlang gekampeerd in Hollandscheveld(Drenthe) op een superleuke camping voor nog geen 15 euro per dag.

Er is daar altijd iets te doen voor de kinderen van simpele spelletjes op het veld en elke morgen knutselen tot ringsteken met paard en wagen over de camping.Ook is er in de bouwvak elke week een thema kinderdag en dan staat er een veld vol grote luchtkussens en draaimolens klaar voor de kinderen inclusief bijv poffertjes en suikerspinnen.

Sorry word al weer helemaal enthousiast als ik het over die tijd heb.

Hollandscheveld staat in mijn vakantie ideeën boekje genoteerd!

Suikerspinnen en poffertjes zijn altijd goed!
quote:sandt2.0 schreef op 13 maart 2015 @ 07:02:

[...]

http://www.decathlon.nl/t ... y-3-blauw-id_8300683.html

Tent van Decathlon is van betere kwaliteit dan die van Aldie en Lidl. Daar kun je mee in slecht en heel slecht weer ook nog kamperen. Onweersbui! Neem dan wel een drie persoons zodat je bagage ook nog in de tent kan!

Gaaf.

Bedankt.

Deze komt vaak voorbij hier.

Ik heb trouwens al her en der de vraag neergelegd. Men is op de uitkijk voor een tent.
In Ommen heb ik wel eens gestaan op Camping de Roos. http://www.camping-de-roos.nl/kamperen/tarieven/

( en op Dennenoord maar dat is een jongerencamping, zou ik dus niet doen )

Mooie camping met grote plekken.

Vanaf de camping loop je zo het bos in.

Weet niet of je redelijk dichtbij kunt komen met ov.

Heel vriendelijke mensen die er werkten, goed en schoon sanitair.

Geen uitgebreide winkel, alleen kleine natuurvoedingswinkel.
quote:clubmedfan schreef op 13 maart 2015 @ 09:38:

Ik vind 140 wel redelijk aan de prijs voor een camping in Nl met z'n tweetjes. Ik heb net gisteren een boerencamping geboekt voor vier personen voor vier nachten met Hemelvaart en betaal 98 euro. Ik zou een boerencamping zoeken. Leuk joh. Kleinschalig, diertjes die ze mogen aaien en voeren, vaak trampoline, skelters, glijbaan en schommel. En overzichtelijk.

Klinkt erg leuk.

Ik heb een camping gevonden in het hoogseizoen, van maandag tot en met zaterdag: 140 euro.

Daar zit toeristen belasting bij.

En het is een kinderkampeerplek. Met entertainment.

Een gewone plek zou 120 gaan kosten.

Als ik zo hier lees is dat best netjes toch? Qua prijs?
quote:banaanaap schreef op 13 maart 2015 @ 11:11:

Praat met je omgeving over je kampeerambities. Je merkt vanzelf wie enthousiast is en bij wie je kan vragen om wat spullen te lenen. Vaak hebben mensen met grote bungalowtenten nog hun begintent liggen.

En ga vooral ook een keer proefkamperen. Een nachtje in de tuin bij mooi weer. Desnoods bij opa/oma/vrienden.

Voor 4/5 dagen heb je niet zoveel nodig.

En doe jezelf een plezier: echte koffie hoeft niet veel bagage te kosten.

http://upload.wikimedia.o ... pg/220px-Kaffeefilter.jpg

http://www.homexis.com/im ... ata/cafetiere-900x900.jpg

SUPERTIP

Gaan we doen, is nog leuk ook in onze tuin.
quote:Kastanjez schreef op 13 maart 2015 @ 12:17:

Om ruimte te besparen kun je prima met één slaapzak toe: openritsen en eronder liggen met zijn tweetjes lekker in een lakenzak (tweepersoonsdekbedhoes met een groot genoege opening bij het voeteneind). Zeker in de zomer prima te doen.

Zelf heb ik om te koken een trangia. Om nu nog te moeten kopen waarschijnlijk te duur voor je, maar misschien dat je die ergens kunt lenen (ik woon in het midden van het land, je zegt het maar, gebruik hem toch niet vaak meer!). Superhandig en compact ding, waar ik voor twee personen altijd prima op heb kunnen koken.

Verder ernstig besparen op kleren: een lange, een korte broek is doorgaans genoeg. Misschien dat je nu vast shirtjes kunt sparen die je eigenlijk weg wilt gooien: dan kan dat op vakantie (scheelt ruimte op de terugweg en was).

1 Slaapzak klinkt erg slim. Had ik nog niet aan gedacht. Dankjewel!

Ook het shirt bespaar idee klinkt erg leuk. De voorpret is ook alleen al!

Trangia heb ik opgezocht. Ziet er gaaf uit. Gaat op verlanglijst.

Bedankt voor je aanbod. Ik denk alleen dat het wat omslachtig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven